Nekad Oskar1337 | Ban överklagan [Jackz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Oskar1337

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198990939185/

Ditt Hex-ID: 11000013d6ed431

Vad är din discord tagg? kuppi#0690

Vem var det som bannade dig? Jackz

Hur lång tid var din ban? 10 dagar på fivem servern och vet inte hur länge i dc servern, står bara att jag blivit bannad

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? korruption inom yrke

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Antar att Jackz tyckte att jag abusade att jag kunde laga bilar och tog betalt för det

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var på piren och lagade min bil som hade lite repor eftersom det inte var någon annan skada så jag tänkte att det var okej att fixa den när det var så lite skador på den. Jag skulle gå ut ur spelet och nog lägga mig så jag ville att min bil skulle vara fin till imorgon. Då var det någon person och hans kompis som antagligen såg att jag kunde laga bilar och frågade om jag inte kunde laga hans bil också. Jag tvekade och försökte berätta i "rp termer" att jag inte kunde så det inte skulle bli fail rp (med orden), men jag gav in mot grupptrycket och lagade deras 2 bilar för 500kr. Sen kom det en massa andra personer som också frågade om jag kunde laga deras bil, vilket jag inte skulle gjort eftersom jag tänkte lite på att det nog inte var helt rätt att göra men inte var säker så jag ville inte riskera något annat. Precis efter jag lagade hans bil blev jag bannad. Tänkte att det var okej eftersom jag sett en massa andra personer också göra samma sak för pengar. Trodde också att det var okej eftersom det bara var motorerna som rök och inga andra skador på bilarna, de var fortfarande körbara. Så jag rpade att det bara var kylarvätskan som behövdes bytas på ena och bromsvätska på andra, och att jag hade det i min bil.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att det var felaktiv ban i dc servern eftersom jag inte har gjort/sagt någonting där. Jag förstår att jag fick ban i fivem servern eftersom "korruption inom yrke" inte är så bra, jag förstår att det stämmer men tänkte att 10 dagar kanske var lite väl om man tänker på att det inte var så grovt och jag inte har gjort det förr eller blivit bannad/varnad nyligen före detta.

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Tror jag blivit bannad ca 3 gånger förut men inga har varit grova om jag minns rätt. Bara typ 2 timmars bans för lall eller sunt förnuft. Det var när jag spelade för längesedan (mellan ett halvt och ett år sedan), när jag gick in lite då och då och spelade men inte spelade så seriöst som jag gör nu. Självklart så händer inte det nu förtiden när jag lärt mig att det är roligare att spela mer seriöst, skaffa jobb och inte bryta mot regler längre.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Absolut. Jag tänkte inte klart och föll för grupptryck vilket fick mig att bryta mot reglerna. Skulle jag tänkt efter lite först och inte varit så dum som jag var så skulle jag bara sagt nej och stuckit. Vilket jag så klart kommer göra i framtiden om ett liknande scenario händer igen eller om jag blir utsatt för grupptryck igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja det skulle jag säga. Att tänka efter innan man faller för (dåligt) grupptryck igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Självklart

nekad, vi tar korruption på stort allvar, du har varit medlem sen 2021 och borde kunna detta! du går och lagar bil efter bil som icke tjänst där du tar ut egen betalning!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka