Nilssonz99 | Securitas Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Kroken

Icke Medlem
Meddelanden
69
Reaction score
13
Ange ditt födelsedatum: 26 November 1999

Vad heter du på discord? Kroken#5161

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 200+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Brukar vara aktiv på servern ungefär 4-8 timmar per dag om inte andra saker kommer ivägen förstås.

Hur ofta kommer du vara inne? Så ofta jag kan. Brukar logga in tidig morgon och är vaken sent på kvällarna så kan spela den mesta tiden på dygnet då jag är arbetslös atm.

Hur många timmar har du på FiveM? 200+

Vad heter du? Vince Hiller

Hur gammal är du? 31

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli anställd på Securitas? Jag vill bli anställd på Securitas då jag är en serviceminded person som gillar att hjälpa personer som är i fara eller bara allmänt behöver lite övervakning. Jag är en seriös RP-are som gillar att skapa roliga och spännande scenarion. Jag är van med att vara en ledare och ha kontroll över situationer så Securitas hade varit en spännande samt rolig utmaning.

Varför ska vi just anställa just dig av alla andra som söker? Ni ska anställa Vince då han kommer tillföra mycket struktur och hårt arbete, Vince arbetar alltid hårt och noggrant och ser till att allmänheten samt sina kollegor känner sig så trygga som möjligt genom dagarna. Jag kommer att tillföra många skratt men framförallt göra mitt yttersta för att denna staden ska vara så säker som möjligt.

Har du tidigare erfarenheter inom yrket? Har jobbat som säkerhetsvakt i andra städer så har koll på rutiner och är väldigt bemötande och proffessionell i mitt arbete.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Radiodisciplin menas med att man ska hålla en proffessionell nivå i sin kommunikation till kollegor, korta kommandon och viktig information som kan vara avgörande i situationer behövs för att kunna utföra ett bra arbete. Bristande radiodisciplin kan göra så att den viktiga informationen inte når mottagaren vilket kan leda till misskötta ärenden och ingripanden.

Vad är en bra Securitas vakt? Hur jobbar man, hur är man bland andra, hur beter man sig och hur använder man sig av vapnen man får? En bra Securitasvakt ska vara väl bemötande och strikt i sitt arbete, man ska se till så att rutiner sköts på rätt sätt, man ska se till att ge sitt bästa varje dag för att skydda sina kunder. I alla olika bevakningar som ronderande bevakning, områdesbevakning samt stationär bevakning ska man se till att utföra ett proffessionellt men säkert jobb så att allt fungerar som det ska. Vapen som säkerhetsvakter bär skall i första hand inte användas, Securitas är till för att hålla ordningen på allmänna platser, går det inte att hålla ordningen med de rättigheter vi har så skall alltid polis kontaktas och de ska hantera ärendet med skarpa vapen om så behövs. Säkerhetsvakter kan i vissa situationer använda sin batong för att få kontroll på olika situationer för att sedan tillkalla polis till plats.

Om du ser en person med kniv och hotar en person nära där du vaktar, vad gör du? (Förklara så utförligt du bara kan) De första jag gör är att ropa ut i radion vad som pågår så att mina kollegor är underrättade om vad som händer, jag kontaktar sedan polis som kommer att anlända till platsen, under tiden måste jag som vakt försöka prata med personen och få ett lugn och en kontroll över situationen. Lyckas jag inte med det så måste jag försöka manövrera personen med min tazer för att få bort risken för skador på offret i situationen. Får jag kontroll över situationen och kan köpa mig tid tills polis anländer så är det ett plus.

Om en person misshandlar en person och du ser det, vad gör du? (Svara så utförligt du bara kan) Ser jag att en person blir misshandlad kommer jag att ropa ut i radion vad som försegår först, för att sedan försöka få kontroll över situationen, jag kommer prata med personen som utfört våldet och ta hen åt sidan för att prata om situationen, jag kommer ha min batong framme för min egen säkerhet och för att visa att mannen som misshandlat inte har kontroll över situationen. Går detta överstyr och mannen hotar mig så måste jag säga till mannen att backa undan annars kommer jag att behöva använda mig utav våld för att få kontroll på situationen. Väl när jag tagit hand om denne person så kommer jag att tillkalla polis för att transportera denne person till häktet och först informera polisen om vad som hänt i denna situationen. När polis blivit informerade och gripit mannen är ärendet i polisens händer och vi har utfört ett väl utfört ingripande.

Har du några andra frågor? Svar nej!

Tillbaka