mr.cs | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .

mr.cs

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
222
Reaction score
25
Vad är ditt namn i verkligheten? Rasmus

Ditt discordnamn: mr.cs.

Ange ditt födelsedatum 4 April 2008

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag ska bli staff eftersom jag har goda erfarenheter och vågar ta beslut. Jag har mykcet tid att lägga på staff arbetet och är redo för att lägga staff arbetet före rp. Som person är jag ansvarsfull tålmodig och rättvis. Jag kan ta objektiva beslut utan att låta personliga åsikter påverka mitt agerande. samt tycker jag om att hjälpa andra spelare oavsett om det gäller nybörjare som behöver stöd eller mer erfarna spelare som har frågor eller problem Jag ser staff rollen som ett ansvar inte som en maktposition och jag sätter alltid serverns och communityns bästa i första hand. Detta utgår också att jag jobbar hemma och jag har mycket tid över för detta, Ingen skola eller något liknande som göra att tiden finns att lära sig och utföra staffarbete. Jag har varit staff tre gånger tidigare, vilket har gett mig erfarenhet av att hantera ärenden samt konflikter och spelare på ett rättvist och lugnt sätt. Tiden finns och erfarenhet. Jag anser även att jag kommer kunna hjälpa till och underlätta för högre staffs.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att Unive fungerar väldigt bra överlag och håller en hög kvalitet när det gäller både RP och struktur. Det märks att det läggs ner tid och engagemang på servern. Samtidigt anser jag att det alltid finns saker som kan förbättras oavsett hur bra en server fungerar. Exempelvis kan dva bilar så söndriga bilar inte står mitt i gatan på torget då får alla en mer realistisk spelupplevelse för så är de inte IRL. Utöver det kan hanteringen av ärenden ibland ta längre tid än önskat särskilt vid hög belastning. Ett snabbare och mer strukturerat arbetssätt kring ärenden skulle kunna förbättra upplevelsen både för spelare och staff. Detta är dock förståeligt och inget ovanligt på en aktiv server utan snarare utvecklingspunkter som kan göra servern ännu bättre i längden.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Sitta mycket i support och ta imot ärende, med det också att ingen ska åka ur därifrån utan att få ett tydligt svar på sin fråga/problem. Samt när man åker runt och speccar eller tar reports att devva söndriga bilar som står på en olämpligt ställe. Detta gör så att man får en mer realistiks känsla, Detta utgör också så att inte alls lika många personer krockar i tex "staden". Om man inte har söndriga bilar överallt så är det mindre chans att någon krockar in i dem såklart.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staffroll innebär att alltid vara lugn respektfull och rättvis mot alla spelare oavsett situation eller person. Det handlar om att följa serverns regler ta objektiva beslut och inte låta personliga känslor eller relationer påverka hur man agerar. Som staff är man en förebild för servern och behöver kunna hatnera konflikter på ett moget sätt samt kommunicera tydligt och respektfullt.För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt. Staffrollen innebär ett stort ansvar och förtroende från både spelare och serverledning. Genom att agera professionellt skapar man trygghet, förtroende och en bättre spelupplevelse för alla. Jag ser professionalism som en grundpelare i staffarbetet och något som alltid ska prioriteras.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag har faktiskt ett arbete som inte kräver en "arbetsplats". Jag jobbar mycket hemma. Detta arbete tar runt en timme och sen är jag meko anställd på min rp karaktär som utgör att jag kommer rpa 30 min - 1 tim per dag. När man äter osv är man ju oaktiv såklart sen vissa dagar hittar man på saker. Men lediga dagar runt 6 - 7 tim staff arbete och sen någon dag hittar man på något så är de kanske 0-4 tim.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive i runt 5 år lite upp o ner om jag varit aktiv på fiveM ba. 2021 - 2026

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare erfarenhet som staff. Jag har varit staff tre gånger tidigare, vilket har gett mig god kunskap om hur staffarbete fungera, hur man hanterar ärenden konflikter och hur viktigt det är att agera rättvist och professionellt mot alla spelare. Genom dessa erfarenheter har jag lärt mig att arbeta strukturerat och kommunicera tydligt med både spelare och andra staffmedlemmar.Tidigare har jag blivit demotad på grund av inaktivitet vilket jag är öppen och ärlig med. Anledningen var att jag då inte hade tillräckligt med tid att lägga på staffrollen. Min situation har dock förändrats och idag har jag betydligt mer tid och möjlighet att vara aktiv och engagerad. Jag känner mig mer redo än tidigare att ta ansvar och bidra på ett stabilt och långsiktigt sätt.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Jobb, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej faktiskt inte. Har varit jobb o support innan hade varit intressant att vara don, Men allt fungerar eftersom staff arbete alltid funkar

Tillbaka