Accepterad momme | Gäng ansökan [Ovve]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Momme

Icke Medlem
Meddelanden
620
Reaction score
70
Vad ska gänget heta? Banditz (kanske vill ändra det namnet)

Vad heter du i verkligheten? Momme

Ditt födelsedatum: 19 April 2006

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer att vara inne en stor del av dagarna. När det är helg eller lov är jag inne från morgon till natt. När jag har skola kommer jag att vara inne 3 - 5 timmar om dagen beroende på hur mycket plugg jag har att göra.

Hur många timmar har du på Fivem? 150 timmar. Under alla dess timmar har jag lärt mig från misstag. Spelade multistaden med annat konto redan 2020. Blev bannad 2 gånger under den perioden. Lärde mig från misstagen. Idag är jag en bra rpare. följer regler såsom Sunt förnuft, powergaming osv. För att lära mig mer om rp tittar jag på andra youtubers rp videor. Brukar även kolla på kriminella serier, vill använda mig av deras smarta tekniker i multistaden. Därför ansöker jag om att skapa ett gäng.

Berätta om din karaktär: Han heter Momme - tizi. Momme är ursprungligen från Finland och den finländska dialekten brukar därför bryta in lite då o då. Han var uppväxt i grovestreet med en väldigt tuff familj. Han växte upp tillsammans med sin mamma och store bror. Storebrorsan hamnade i fängelse i tidig ålder (19). Store brorsan var mycket envis, han hade ingen kärlek utan bara hat. Han missbrukade droger som kokain. Momme blev misshandlad av sin bror. Mamman orkade inte mer och övergav därför momme till ett adoptionscenter vid 10 års åldern. Det var då momme förstod att hans pappa var död och att hans mamma ljög om att pappan reste iväg. Ingen av barnen gillade momme och det var då han började komma in i kriminaliteten. Momme försökte fly från barnhemmet 7 gånger, men misslyckat alla gånger. Den åttonde gången lyckades han, men det krävdes ett mord för det. Han var tvungen att mörda en av personalen för att lyckas fly. Ingen vet om att han är den skyldige. Momme flyttade nyligen i i Multistaden. Han planerar på att ändra på sin livstil. Han vill bli en bättre människa genom att hjälpa samhället. Han erkände för sitt mord och fick 3 år straff. Idag är Abdi 23 år. Han har kommit ut fängelset efter att ha betalat för att hans namn ska bli rent. momme ska ansöka om pass. Han vill bli multistaden medborgare och leva det bästa livet han kan. Om det är något Momme har lärt sig under sin tuffa uppväxt är det att pengar kommer sist oavsett ekonomiska svårigheter. Det är dags för del två av Momme liv. Han kunde inte avstår från kriminaliteten, Momme har några kriminella kompisar som vill frivilligt råna en bank för att få pengar. För att Momme ska få poliserna rädda vill han skapa ett gäng. på så sätt avstår folk från honom och hans gäng. Momme vill inte göra folk illa, han vill inte råna dem. Han vill utföra rån för att tjäna pengar. Han har smarta tekniker. Pengarna ska tvättas genom att köpa bulk av bilar och sälja dem lite dyrare än vanligtvis. På så vis får han och hans gäng rena pengar tillbaka. Med dessa pengar ska investera, och ge till folk som hat behov av dem. Han ska sedan leva sitt liv som bäst. Han hoppas att hans plan fungerar så att han tillslut kan leva lyxlivet.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag vill ta kriminaliteten på en annan nivå genom att utföra rån sälja bakpulver ( coks ) osv. Jag har alltid varit den personen som gillar att bestämma. Jag vet väl hur jag ska hantera olika scenarion, mina medlemmar detsamma. Vi vill inte alltid vinna i dem oliksá scenarionen. Vinst spelar inte roll för att det ska bli roligt. Det finns många gäng från andra servrar som går runt och visar sig själva som "farliga" first impression på dem är "kommer du nära mig dör du" mitt gängs first impression ska vara att vi ser farliga ut men va inte rädd att snacka med oss, vi kan hjälpa dig med dina ekonomiska svårigheter, har du erfarenhet får du även joina vårat gäng. MEN detta betyder inte att vi är snällaste gänget som finns och vi står och tittar på när någon dödar våran gäng medlem. Vi i gänget skyddar varandra oavsett vad, inget snack om saken. Pengar kan inte stoppa oss, inte polisen heller. Vi gör vad som krävs för att skydda varandra. Är man efterlyst av andra personer är det nog bäst att man ansöker hit. Mitt gäng får även pengar, allt som vi säljer eller rånar delar vi jämt. Hur mycket man får beror på hur mycket man har gjort. Den som riskerar högst straff blir nog bäst betald.

Har du några med dig från start med gänget? Ja jag har hyfsat många, från starten är det 5 -6 personer. Alla dessa personer vet hur man rpar seriöst. Dem har samma tankesätt som mig. dvs vinst spelar ingen roll. När man ska joiina mitt gäng måste man bevisa att man också har samma tankesätt.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Gänget ska ha 2 olika roller. Somsagt vi är inget farligt gäng om man säger så, vi gör inte folk illa. Det är tvärt om, vi hjälper dem. Jag vill heller inte att mitt gäng ska synas som "upp med händerna annars dör du" gäng. Vi ska vara chill, prata lugnt med andra oavsett hur aggresiva dem är. GÅr de överstyr kommer den onda sidan av gänget. Vi varnar personer, fortsätter den får den skylla sig själv. Då kan jag säga att den personer avlider om den inte följer det vi säger. Har man respekt mot oss får man respekt tillbaka. Det smarta med vårt gäng är att vi är som snällast mot polisen, vi hjälper dem att fånga kriminella. på så sätt får vi lite förtroende från deras sida, det blir som om vi distraherar dem medans vi bryter mot lagen. När vi utför rån kommer vi vara maskerade och inte använda våra vanliga röstar, på så sätt kommer inte poliserna känna igen oss. Efter varenda rån vi utför ska vi hjälpa poliserna genom att ge ledtrådar som stämmer med rånet.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Mitt största intresse är att titta på filmer/dokumentärer om smarta tjuvar som utför rån och liknande. Och det som skulle vara ännu roligare är att utföra det dem gör fast i ett spel. Serien "lupin" är en av mina favorit serier då tjuven han smarta tekniker. Han vet hur han ska ljuga för poliserna. jag vill använda hans ideer och göra dem i spelet. Jag tittar som sagt på serier och gäng filmer. Man lär så mycket då, dem jag lärt mig mest ifrån är serien "lupin" och dokumentären "inside worlds toughets prisons" . I dokumentären "inside worlds toughets prisons" visar dem att gängen blir som bröder i fängelse oavsett om dem är största fiender utanför.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Gänget står under mitt namn, allt som mina members gör står ju på mig, jag har ju anställt dem. Därför tänker jag att ta ett stort snack med mina members om att dem inte ska bryta reglerna, och om någon gör de vilket kan hända då alla gör misstag kan man vända sig mot mig, det är förståeligt att mitt gäng blir avstängt på grund av att man bryter mot någon regel.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Som sagt mina members ska ha erfarenheet om hur man rpar, dem ska kunna skapa roliga scenarion, dem tänker inte på vinsten eller på nackdelar med att man dör osv. Dem spelar inte för makten vilket många andra gäng gör. Tidigare spelade jag en server som heter RZRP, det var så jävla hemskt. Man kommer in i servern och blir rånad jämt av gäng, man hinner knappt göra något innan man blir rånad. därför vill jag ändra på det, multistaden har inte så många av dessa personer som bara rånar, men det betyder ej att man ska ta det slapp man börja med att stoppa sådana rpare som multistaden har lyckats väl med. Jag vill vara en bra rpare och delta med att få andra att skratta.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Vi kan ta ett bankrån som ett exempel. Jag och mitt gäng sitter i en bill (4 säten), vi ska ha på oss helt vanliga kläder och se ut som civilare, sedan ska vi plocka upp någon, vi lurar personen genom att "skjutsa" personen dit den vill. Sedan åker vi till ett av husen vi äger. vi kör som lagen vill för att inte polisen ska misstänka något. Vi åker då mot vårat hus som vi äger, låser dörrarna och drar upp våra vapen. Vi varnar gisslan om den gör något dumt blir det inte roligt för den. VI byter om till rånarkläder, tar gisslans enheter som den kan kommunicera med. vi byter fordon, fönstren ska vara mörkt tonade vi håller en pistol mot gisslans huvud, går in i banken med maskerna på och väntar vi entren. När polisen ankommer kommunicerar vi lugnt med dem . Vi ger dem order som dem ska utföra, gör dem det vi vill ha (inte överdrivet många order) så släpps gisslan på stället vi hart kommit överens om. Rånarna sätter sig i fordonet och kör iväg. om fordonet har något fel är vi körda, det är vårat ansvar att se till att den fungerar. Då kommer polisen förmodligen höja sina vapen vilket kan vara många vapen. Vi rånare kommer då inte försöka fly då det klassas som FailRP. Om jag skulle ha flera AR mot irl skulle jag inte riskera att förlora mitt liv jag gör istället vad polisen vill. Däremot om vi lyckas starta bilen ska en av rånarna ha studerat "the escape" nu kommer den stora delen. Den som har studerat får sitta i passagerare sätet och vägleda chauffören ( finns undantag om den som studerar kan själv köra bilen.) om planen lyckas byter vi snabbt fordon och åker hem, tar allt viktigt, gömmer nycklarna och går till motellet. Eftersom att gisslan vet vart huset är. Vi byter snabbt om. Och vi är fria. Men det tar inte slut där, vi måste också rengöra pengarna vilket är något helt annat.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? jag känner mina medlemmar väl och om det skulle hända att en av dem är osäker på reglerna när man besvarar min intervju får den inte komma in. Alla som jag har förberett som ska in ska jag intervjua, på så sätt ser jag till att ingen bryter mot reglerna.

Hur hanterar du kritik? Jag tar kritik utan problem. om något Staff vill ändra på mitt gängs beteende är det bara att berätta det. vi kommer inte börja chaffsa emot. vi gör det som krävs för att göra allt till utvecklad RP.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja det skulle jag 100 %, multistaden är dne bästa servern.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Multistaden? jag spelar bara multistaden RP.

Har du läst våra Regler? Yes det har jag gjort.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka