Nekad Mille.sh | Medlem ansökning (Rossi)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Mille.sh

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Mille

Vad är ditt discord namn? Mille.sh

Vad är ditt födelsedatum? 17 Mars 2009

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Samuel/Samme, petersson, 2005

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? första gången med rp för mig så det ska bli intressant att få utveckla en ny karraktär men skum, energifylld och trevlig

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: rik på gambling förlorade allt, vill skaffa fina bilar så gärna jobba med bilar om det finns möjligehter eller göra kriminella grejer då när jag var rik hade beroende av droger som jag måste få tag i men inget måste

Vad kan du bidra med till serverns RP? hög kvalité av rp, rolig kille, omtyckt och det ni vill att jag ska bidra med jag anpassar mig.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? du gör saker som tydligt gynnar en annan spelare, kan vara att man säljer sin bil för ett orimligt pris. Eller att polisen inte råkade se.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Har inte brutit mot reglerna, kan såklart hända eftersom att det är första gången men kommer såklart görs mitt bästa. Har en hyfsad koll, läst regler och kollat mycket gta rp. Är inte en grabb som griefar och bryter mot regler med flit

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? jag har koll på två som jag tyckte var viktiga powergaming och metagaming

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? nej inte direkt, ni får fråga på har ingen aning om hur man gör detta hära får lära mig med tiden

Hej!
Jag vill att du utvecklar frågan Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär , Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario?

Du har 24h på dig att komplettera innan din ansökan automatiskt nekas. Besvara detta meddelandet när du gjort de.

Senast ändrad:
min karaktär samuel försöker leva ett lagligt och bra liv som bilmekaniker, men hans förflutna liv som spelmissbrukare där han levde i lyx och rikedom hämnar ännu idag. Han vill tillbaka till den lyxen, ekonomin är svår att få ihop som bilmekaniker, han vill hålla sig på rätt sidor av gatorna och undvika det kriminella livet, men pengarna räcker knappt ihop till hyra och han inser att han måste göra något åt de, han är en person i gråzonen han gör bara det nödvändiga för att få ihop pengarna, men efter de första pengarna kommer in blir han mer och mer sugen han kämpar mellan rätt och fel.

Att spela för motpartens vinst handlar egentligen om att inte alltid försöka 'vinna' varje situation man hamnar i, utan istället tänka på vad som skapar bäst rollspel för alla inblandade. Det betyder inte att man ska lägga sig platt, utan mer att man spelar trovärdigt utifrån hur ens karaktär faktiskt skulle agera. Om någon t.ex. rånar dig på ett bra sätt, så spelar man med istället för att direkt försöka motarbeta eller krångla sig ur det orealistiskt. Det gör hela scenariot roligare och mer engagerande – både för dig själv och den andra spelaren.

Nekad av Mod.

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Tillbaka