Nekad mcelmo7 | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

mcelmo7

Icke Medlem
Meddelanden
82
Reaction score
12
Användarnamn: mcelmo7 / Elmo

Vad ska gänget heta? Underground Riders

Vad heter du i verkligheten? Elias

Ditt födelsedatum: 25 Mars 2004

Hur ofta kommer du vara inne? Så ofta jag kan, typ varje dag om jag inte har något viktigare att fokusera på.

Hur många timmar har du på Fivem? 629

Berätta om din karaktär: Min Karaktär heter Juan Martinez. Juan Martinez flyttade till Multistaden ifrån Stockholm. I Stockholm drev han företag och livet gick bra. Juan fick ett bra jobb erbjudande att bli chef över Securitas i Multistaden, han tackade ja och flyttade dit ganska fort. Juan blev snabbt trött och utmattad och hamnade i depression. Juan förlorade jobbet som chef vilket ledde till att han blev ännu mer deprimerad och skör. Juan började med att röka på för att lugna sina nerver. Juan hamnade i skulder till ett kriminellt nätverk som sålt han droger. Han fick mer och mer ångest och visste inte vart han skulle ta vägen. Juan började på Mekonomen och började tjäna in lite mer cash som han skulle betala av skulderna med. Tillslut var han skuld fri och tyngden på hans axlar lättade. Medans han jobbade på mekonomen fick Juan ett stort intresse av motorcyklar. Någon månad efter valde han att ta tag i sitt liv. Han sökte till polisen och jobbade sig upp flera ranger. Någonstans under Juans tid som polis, träffade han en tjej som han blev förtjust i.Juan som person är ganska avundsjuk av sig vilket inte var så bra. En incident hände som fick Juan på onda tankar. Just nu är Juan i en situation där han måste välja. Ska han välja den onda vägen och skapa ett ”företag”(gäng) som täckmantel emot tjejen och Juans vänner. Eller ska han fortsätta som polis och kanske hamna i ännu en depression?

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag tycker att jag har en bra rp nivå till skillnad från vissa andra gäng och personer. Jag är ingen sån som skapar ett gäng och sen tar in folk från Discord utan att ens knappt rpat med dem. Jag vill att karaktärerna ska umgås och göra saker tillsammans innan man startar upp ett gäng. Det ska liksom finnas en baktanke med hela gänget vilket jag tycker det finns. En annan anledning till att jag ska få starta ett gäng är att jag kommer ha koll på alla medlemmar i gänget. Personer i gänget som missköter sig och bryter regler kommer få konsekvenser både från staffteamet och mitt gäng. Dessutom tror jag att denna gängidé är lite mer unik ifrån vissa andra gäng. Detta är mina egna tankar och visioner som jag tror kan bli bra.

Har du några med dig från start med gänget? Jag tror jag har 1-3 st i början, men sedan kommer vi hitta lite hangarounds som sedan blir medlemmar i gänget förhoppningsvis, för att förstärka gäng rpn. Jag tycker inte man ska kunna komma in i gänget som fullvärdig medlem utan att ha bevisat sig själv.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Detta gäng är ett gäng som spelar två sidor. Lite så är namnet baserat på. Underground= Vi är underground och visar oss knappt. Vi sköter allt väldigt lowkey. Vårt gäng namn ska knappt talas om. Vi ska vara väldigt hemliga om vilka vi egentligen är bakom fasaden. Riders= Vi åker sportmotorcyklar, visar oss själva som en grupp kompisar som bara gillar motorcyklar. Sedan kommer vi syssla mycket med affärer, områden och fordon. Vår roll i staden är egentligen bara att vara lowkey, åka hoj och skapa intressanta scenarion för många, vi kommer heller inte vara som de fletsa gäng som går runt med olika färger osv, vi ska se så neutrala ut som möjligt. Uppkommer problem ska vi lösa det snyggt och diskret. Gängkrig kommer säkert uppstå men då sköter vi det snyggt och proffsigt.Tror detta kan bli något
unikt.
Obs! Vill ni veta mer om gänget får ni gärna kontakta mig på Discord! Elmo#4671

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Har vart med i mc:n förr och sysslat lite med kriminella saker owhitelistat. Kan även en del från polisarbetet, streams, serier, böcker osv.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Min roll som boss är egentligen att styra upp och få en stabil grund och ekonomi för gänget. Jag kommer se till så att vårat gäng kommer ha struktur och grundregler inom gänget som alla måste följa.Min vice boss kommer att sköta affärer och allt annat lika mycket som jag. Såklart kommer vice bossen vara en person jag vet kan rpa och som kan sköta sig. Jag kommer även ha koll på hur alla medlemmar beter sig och sköter sig. Detta gäng kommer egentligen styras av alla i gänget men jag har alltid sista ordet. Jag som boss ska vara en person som man kan gå till och fråga om råd osv. Jag kommer inte att vara en sträng boss, men när det väl gäller då agerar jag.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag tror detta gäng kan ge inspiration till andra gäng. Vårt gäng är inte här för att skjuta, döda, kidnappa och tjäna pengar. Vi är här för att skapa scenarion som alla kan vara nöjda med. Och jag hoppas folk/gäng kan ta del av våra tankar och idéer. Förlorar vi så spelar vi bara vidare på det utan att skapa stora ärenden. Och jag tänker lite så att om jag styr upp mitt gäng så att det är hög rp i gänget, så kommer flera att börja ta inspiration osv från oss och ta in i deras gäng. Kommer även göra en bedömning av personens rp för att se om den kvalificeras för att gå med i gänget både ic och ooc.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Finns som sagt många scenarion som är roliga. Ett scenarion som jag skulle kunna tänka mig vara kul är områdesscenarion eller liknande där man pratar affärer, någon säger något tokigt eller inkräktar på områden. Då kan man skapa olika slags scenarion där man kanske utpressar någon eller stoppar tillgångar för olika gäng.Finns så mycket man kan göra. Man kan tillexempel göra något unikt gisslandrama eller liknande som skulle vara roligt för både polisen och oss. För mig är egentligen att skjuta den sista utvägen. För det finns så många andra vägar att ta som är mycket intressantare.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag kommer kolla och vara uppmärksam medans jag rpar. Kommer även be trogna medlemmar ooc som jag litar på att hålla koll och berätta för mig om folks rp nivå i mitt gäng. Sist skulle jag också kolla om vi får kritik från andra. I så fall kommer jag granska det och ta ett snack med alla medlemmar. Känner jag att en medlem beter sig dåligt eller sprider dåligt rykte ingame om gänget, löser vi det ;)
Ser staffs att någon av mina medlemmar beter sig dåligt eller bryter reglerna kommer det hanteras av staffs och även en kick från gänget och kommer hanteras ingame med en bestraffning eller liknande.

Hur hanterar du kritik? Tar all kritik oavsett vad. Med all kritik utvecklas man. Uppskattar bara när folk har något som dem är missnöjda med för då kan jag lösa det.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Absolut

Spelar du för tillfället på någon annan server än Multistaden? Nej

Har du läst våra Regler? Ja

Senast ändrad:
Väldigt fin ansökan, man ser att du har lagt ner mycket tid på ansökan och att du vill utveckla gäng rpn på servern, gillar även din idé med hur namnet är uppbyggt, även riktigt bra förklarat och det skulle vara kul att få se flera gäng av denna sorts proffsighet på servern <3

Väldigt utvecklad och detaljerad ansökan Elmo, låter som en bra ide också att ha ett gäng som rpar för roliga scenarion och inte bara för att tjäna pengar och skjuta, hoppas att du får ditt gäng! :)

Väldigt fin ansökan, man ser att du har lagt ner mycket tid på ansökan och att du vill utveckla gäng rpn på servern, gillar även din idé med hur namnet är uppbyggt, även riktigt bra förklarat och det skulle vara kul att få se flera gäng av denna sorts proffsighet på servern <3
Tack bästa Bettan :D

Väldigt utvecklad och detaljerad ansökan Elmo, låter som en bra ide också att ha ett gäng som rpar för roliga scenarion och inte bara för att tjäna pengar och skjuta, hoppas att du får ditt gäng! :)
Tack för feedbacken Laris, uppskattas :ThisIsCrazy:

Som sagt att ha ditt gäng på servern skulle vara en extremt rolig händelse då jag vet att du håller du alltid på hög rp nivå samt aldrig bryter mot några regler och är extremt noggran, detta hade passat perfekt;)

Som sagt att ha ditt gäng på servern skulle vara en extremt rolig händelse då jag vet att du håller du alltid på hög rp nivå samt aldrig bryter mot några regler och är extremt noggran, detta hade passat perfekt;)
❤️❤️❤️❤️

Tillbaka