Nekad makadiver2243 | Ban Överklagan [Hapyxz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

makadiver2243

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199428388214/home

Ditt Hex-ID: steam11000015781c576

Vad är din discord tagg? sinan.savas

Vem var det som bannade dig? Carlosi128

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-05-01 131724.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att beslutet om åtgärder mot mig grundar sig i att det fanns inslag av dålig fearRP i det aktuella scenariot, och jag vill verkligen försöka förklara hela situationen utifrån mitt perspektiv så tydligt och ärligt som möjligt. Allting började med att jag blev jagad av ett flertal bilar runt hela mappen – jag pratar inte om en eller två fordon utan verkligen flera stycken som konstant låg tätt efter mig. Det skapade en enorm stress och panik för mig i situationen, och trots flera försök att skaka av dem lyckades jag inte tappa bort någon. Under jakten, precis när jag försökte planera att ta mig mot Humane Labs för att potentiellt undkomma, så kommer en vit Mercedes farandes i extremt hög hastighet. Föraren försöker då blockera min väg genom att ställa sig rakt framför mig och förhindra min flyktväg. Jag förstod direkt vad som var på väg att hända och varför, och jag har full förståelse för deras taktik och varför de gjorde så. Jag tänker absolut inte skylla ifrån mig på den delen, jag förstår det helt och hållet. I den stressen och med bilar bokstavligen överallt, försökte jag snabbt vända bilen för att ta en annan väg. Men när jag vänder ser jag att det ligger minst fyra, kanske fem bilar direkt bakom mig på väldigt nära avstånd. I panik fattade jag beslutet att svänga av från vägen och köra lite offroad istället, i hopp om att kunna ta mig därifrån. Problemet var bara att när jag körde offroad så dök det plötsligt upp ett hinder på vägen – helt från ingenstans – och jag körde rakt in i det. Jag fick ingen blackscreen, inte ens en visuell effekt som skulle indikera att jag var “avsvimmad” eller liknande. Allt jag såg var att min bil kraschade in i ett objekt framför mig. När jag sedan försöker ta mig ut ur bilen för att eventuellt fortsätta till fots, så hinner alla de bilar som jagades mig ikapp och omringar mig. Här stod jag då, fastklämd och med ett flertal motståndare runt omkring mig som alla var kraftigt beväpnade. Under dessa omständigheter kände jag att jag inte hade något annat alternativ än att ta till vapen själv för att försöka försvara mig och kanske hitta en chans att fly. Jag vet att det kan tolkas som brist på fearRP, och jag kan hålla med om att det kanske inte var det mest “fear”-korrekta beslutet i efterhand. Men i stundens hetta, i det kaos som uppstod och den massiva övermakten mot mig, kändes det som den enda vägen ut. Det var en ren missuppfattning från min sida om hur fearRP borde tillämpats i just denna specifika situation. Situationen blev extremt kaotisk och när jag valde att öppna eld så började även de andra spelarna skjuta – inte bara mot mig utan av misstag även mot varandra. Mitt i eldstriden började flera spelare dessutom skriva OOC-meddelanden i chatten, vilket enligt serverreglerna absolut inte är tillåtet under pågående scenarion. Detta gjorde hela scenariot ännu rörigare och det bidrog till att sänka kvaliteten på rollspelandet från allas håll, inte bara från min sida. Efter att jag blev skjuten och dog, vilket jag helt accepterar som konsekvens av mina handlingar, fortsatte kaoset. Spelarna som var involverade började skriva ännu mer OOC medan de fortfarande var i scenariot och dessutom började de kolla mitt ID och diskutera med varandra som om inget kunde hända – helt öppet, trots att polisen när som helst hade kunnat dyka upp och förstört allt ytterligare. Flera personer skrek också åt mig att ta upp händerna, trots att jag var “död” och enligt reglerna inte kunde agera mer. Det visade ganska tydligt att inte bara jag, utan alla inblandade, brast i RP-kvalitet under just detta tillfälle. Jag vill verkligen betona att detta var ett undantag för mig och något som absolut inte representerar hur jag vanligtvis rollspelar. Både motparten och jag visade, enligt min åsikt, vår absolut lägsta nivå på RP just den kvällen. Det är väldigt ovanligt att något liknande händer från min sida och jag är både besviken på mig själv och på hur hela scenariot utvecklade sig. Jag vill därför vara ärlig och säga att jag accepterar min del av ansvaret. Jag försöker inte skylla ifrån mig, men jag vill samtidigt att man ser helheten – att det fanns brister från båda håll. Det enda jag ber om är en chans till. En möjlighet att få visa att detta inte är min normala nivå och att jag kan mycket bättre. Jag vill bevisa att jag tar rollspel på allvar, och jag vill visa att jag är en tillgång till servern och inte ett problem. Jag vet att jag gjort misstag men jag har också visat hur lojal jag är till Unive – inte minst genom att jag även donerat en hel del till servern och alltid försöker stötta dess utveckling och gemenskap. Om jag får tillbaka mina roller och ges möjligheten att fortsätta vara en del av denna fantastiska community, kan jag svära på allt jag håller kärt att en sådan här situation aldrig kommer upprepas igen. Jag vill bara få fortsätta bidra positivt, utveckla mitt RP och visa att jag verkligen bryr mig om både servern och spelupplevelsen för alla. Det handlar inte om att få rätt, utan om att få växa och lära sig – och jag är mer än redo att ta den chansen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad befann jag mig mitt i ett väldigt intensivt och stressigt scenario där jag blev jagad av flera bilar runt hela mappen. Det rörde sig inte om en eller två bilar, utan en större grupp fordon som konstant låg tätt bakom mig. Det skapade en känsla av panik och stress, särskilt eftersom jag trots flera försök inte lyckades skaka av dem. Jag försökte tänka taktiskt och planerade att ta mig mot Humane Labs för att hitta en eventuell flyktväg, men just då kom en vit Mercedes i hög hastighet och blockerade vägen framför mig. Jag förstod direkt att detta var en medveten taktik för att få stopp på mig. I ren panik, med flera bilar direkt bakom och framför mig, valde jag att svänga av vägen och försöka ta mig offroad. Det var ett desperat försök att hitta en väg ut. När jag körde offroad dök ett hinder upp oväntat och jag körde rakt in i det. Det blev ingen blackscreen eller annan tydlig visuell signal om att min karaktär skulle vara medvetslös eller död – endast en krock. Jag försökte snabbt ta mig ur bilen för att kanske fly till fots, men jag hann inte långt innan de andra spelarna hann ikapp mig och omringade mig, tungt beväpnade. Situationen var helt låst. Det var då jag tog ett beslut i stundens hetta att försöka försvara mig med vapen. Detta ledde till en eldstrid som snabbt eskalerade. Andra spelare började skjuta, ibland även på varandra, och flera började skriva OOC i chatten mitt under scenariot – vilket bröt ytterligare mot serverns regler och förvärrade kaoset. Kort därefter blev jag nedskjuten och dog, och det var någon gång i samband med eller efter detta som jag blev bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag är ärlig nog att erkänna att jag brast i mitt rollspel under detta scenario, framför allt vad gäller fearRP. Jag förstår att det är detta som låg till grund för bannen, och jag förnekar inte att det fanns brister i mitt agerande. Därför kan jag inte säga att bannen var helt felaktig – jag har förståelse för varför beslutet togs. Samtidigt vill jag betona att hela scenariot blev väldigt rörigt, och att det fanns regelbrott och bristande RP från flera andra spelare också, inte bara från mig. Jag menar inte att skylla ifrån mig, men jag tycker det är viktigt att även helheten beaktas. Mitt syfte är inte att komma undan ansvar, utan att ge en ärlig bild av hur situationen utvecklades från mitt perspektiv.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har men mest 2022. Samt nu när jag blev bannad har väntat bannen 8 dagar och lärt mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag inser nu att jag borde ha hanterat situationen med större lugn och mer konsekvent fearRP. När jag blev omringad av tungt beväpnade spelare hade det mest rimliga varit att kapitulera och spela ut konsekvenserna för min karaktär fullt ut, även om det innebar att bli tillfångatagen. I efterhand förstår jag att mitt beslut att dra vapen inte var realistiskt utifrån min karaktärs position och situation. Jag borde också ha låtit scenariot utvecklas utan att bidra till ytterligare kaos, oavsett hur pressad jag kände mig. Jag förstår nu hur viktigt det är att alltid sätta realismen och rollspelets trovärdighet i första hand – även när det går emot mina egna önskemål i stunden.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, väldigt mycket. Först och främst har jag lärt mig vikten av att behålla lugnet även i pressade och intensiva situationer. Jag har också fått en djupare förståelse för fearRP och varför det är så centralt för ett trovärdigt och respektfullt rollspel. Jag inser att även ett enskilt dåligt beslut kan få stora konsekvenser, både för mig själv och för andra spelare. Det här scenariot blev ett exempel på hur lätt det kan gå fel när känslor och stress tar över. Jag har också insett vikten av att inte reagera impulsivt – något jag definitivt kommer tänka på framöver. Jag vill bevisa att jag kan bättre än så här. Det här är inte representativt för hur jag brukar spela, och jag vill inget hellre än att få en chans att visa att jag kan bidra till ett starkt, respektfullt och engagerande RP.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka