- Meddelanden
- 183
- Reaction score
- 20
Ban-referens
fivem-bromsen-sj8d — FiveM, Utgår 2026-04-02
Anledning: springer iväg under kidnappning, gömmer sig och skjuter dom som kidnappat i deras egna gänghus
Bannad av: ZeRo_Br1ks
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag blev kidnappad samt för till deras gänghus, när jag väl var i gänghuset trodde jag att jag hade en chans till att fly men istället gick det dåligt och tog fram mitt vapen och när dem kom in i rummet där jag gömde mig så började jag skjuta och det tog ner mig. I samband med detta blev jag skjuten i benet och rpade på skador. Jag ställer mig upp och han som kidnappade ber mig att ta fram min telefon för att ta kontakt med min vän så att jag kan betala ut mig ur situationen.
Sedan tog han ner vapnet och sedan upp telefonen och då tänkte jag inte logiskt och valde och springa därifrån för andra gången vilket inte gick så bra, då så sprang jag därifrån och när jag var på väg ut döda han mig. Jag tänkte inte logiskt vilket relateras till reglen suntförnuft där man ska kunna tänka logiskt, det man hade gjort IRL skulle man kunnat göra in game, alltså med det sagt så att man inte försökt springa ifrån för andra gången ifall man redan blivit skjuten i benet. Man hade även värnat om sitt liv och stannat kvar och rpat på rädsla vilket inte min karaktär gjorde i det scenariot vilket fick mig bannad till det jag blev bannad för.
Jag tror att bannen grundades i att jag försökte fly trots att situationen kanske borde ha tolkats som att jag var i ett läge där min karaktär i sig borde vara mera rädd och inte tagit densamma risker igen.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag förstår i efterhand varför mina handlingar har tolkats som det har gjort, det var fel av mig att rpa på sätt och visa samt att bryta mot regeln FearRP samt mot regeln suntförnuft. Jag inser att jag inte tog tillräckligt med hänsyn till situationens allvarhet samt till reglerna, jag tänkte inte och utgick inte från de samt bröt de 2 reglerna.
Jag tar verkligen mycket ansvar för mina handlingar och mitt agerande utifrån i vilken situation jag befann mig i. Jag kunde inte RPA ordenligt och bröt mot serverns regler vilket även fick mig bannad. Men i grund och botten har jag både förstått mitt fel i efterhand inklusive tagit ansvar för mina handlingar.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Det jag har lärt mig är att aldrig fly under kidnappningar speciellt i någons gänghus ifall det faktiskt inte finns en möjlighet till det och absolut inte pusha det omöjliga vilket jag gjorde i detta scenariot vilket ledde till att jag dog samt till att jag blev bannad.
Jag har även lärt mig om hur viktig regeln FearRP är och hur det ska hanteras inom RPN samt att rpa mera försiktigt och inte ta lika stora risker som jag gjorde i detta fallet. Sedan är det ju även suntförnuft som jag bröt mot vilket jag även lärde mig av och om jag ska vara helt ärlig mot er så tänkte jag inte på det under detta scenariot och inte tänkte på vad som var logiskt eller realistiskt. Det var mitt fel, men som jag lärt mig av nu och som jag inte kommer att göra om igen.
Sedan kan jag även ge exempel på vad som var FearRP i detta scenariot och det var nämligen att jag försökte springa därifrån när jag visste att det befann sig flera i gänghuset med vapen. Andra exemplet är att jag blev beskjuten i benet och efter 2 minuter försöker springa därifrån vilket även är FearRP då jag inte värnar om mitt liv för andra gången. Sedan så kan jag ge ett exempel på suntförnuft och det var då att jag inte tänkte logiskt och tänkte att jag hade möjligheten till att fly från ett gänghus som in princip är nästan omöjligt att göra.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag vill verkligen fortsätta rpa, jag tar även till mig av det som hänt och ser detta som en lärdom snarare än något jag vill upprepa eller som aboslut inte kommer upprepas igen. Jag kommer verkligen tänka mera nu när jag RPAR framöver och tänka på dessa regler och tänka logiskt framför allt samt att värna om karaktärens liv.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår till 100 procent.