Inaktuell Ludo | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Ludo

Icke Medlem
Meddelanden
150
Reaction score
67
Vad ska gänget heta? Vi tänkte ta över Kartellen men Sicarios funkar också

Vad heter du i verkligheten? | DC: Ludvig (Ludo:8869) | Ivar (Igor Isbjörn ☭Привет☭#6969) | Ossian (Ossipro#6002) |

Ditt födelsedatum: 1 Januari 1970

Hur ofta kommer du vara inne? Ivar: Det beror på plugget men jag spelar varje dag 1-5 timmar.
Måndag: 15.30-21.20 med små pauser samt middag.
Tisdag: 15.30-21.00 med små pauser samt middag.
Onsdag: 16.30-20.45 med små pauser samt middag.
Torsdag: 15.35-20.45 med små pauser samt middag.
Fredag: a 15.20-22.00 med små pauser samt middag.
Lördag: 09.00-22.30 med pauser samt frukost, lunch, och middag.
Söndag: 09.00-22.00 med pauser samt frukost, lunch, och middag.
Sedan kanske jag har planer utanför datorn med familj eller vänner. Jag kanske heller inte bara spelar Unive men jag är nästan alltid aktiv i pm.

Ludvig:

Måndag-14:20-22:00
Tisdag- 15:00-22:00
Onsdag-15:15-22:00
Torsdag -14:45-22:00
Fredag-14:40 eller 14:20 varannan vecka-23-24:00
Lördag-09:30-23-24:00
Söndag- 09:30-22:00
(samt middag o läxor om det behövs)

Ossian: Varannan vecka:
Måndag: 14:30 - 22:00
Tisdag: 15:00 - 22:00
Onsdag: 15:45 - 23:00
Torsdag: 15:00 - 22:00
Fredag: 15:00 - 02:00
Lördag: 12:00 - 02:00
Söndag: 12:00 - 22:30

Hur många timmar har du på Fivem? | Ivar: 450h+ timmar | Ludvig: 305h+ | Ossian: 180h+ |

Berätta om din karaktär: Ivar: Min karaktär heter Ivar Larsson. Han är uppväxt i Stockholm och han var uppväxt med sin familj mamma Larsson, pappa Larsson och sin tvillingbror Pontus. Han valde att åka runt om i världen. Hans favorit land är Kuba för det är så fint och han lärde sig prata spanska så han kunde ragga på tjejerna. Ivar hade inget fast jobb under tiden utan han små jobbade på olika ställen från småkriminell till städare hos familjer, han var också maskot på några basketmatcher även fast han inte visste något om basket eller om sporter över huvud taget. Han var väldigt desperat för att få bra liv men efter ett par år gav han upp sitt försök på att få ett lyxliv i Kuba. Ivar är en karaktär med mycket humor och han är en väldigt snäll person. Han har alltid velat ha ett roligt liv då han gillar att träffa nya människor och testa nya saker. Han gillar också att hjälpa folk och vill inte ställa till problem i andras liv. Han älskar att festa. Under tiden han har levt i Unive har han blivit en kriminell person som har varit med i gäng och jobbat för gäng. Han har levt i många länder men trivs bäst i Unive eftersom han nästan för första gången kommit någonstans med sitt liv som Gud gav honom. (AKA hans föräldrar gav honom).

Ludvig: Min karaktär heter Lasse Jansson. Han är 25år gammal och är både född och uppväxt i Stockholm. När Lasse var nyfödd så var hans pappa död (Jonas Jansson). Då gav Sanna Jansson iväg Lasses 1 åriga bror Bosse Jansson. Han blev flyttad till ett fosterhem då han döptes om till Bosse Gunnarsson. Lasse är underlig och ganska påhittig. Lasse har bra humör och skämtar mycket. Under skolgången vart Lasse mobbad och hans mamma kunde inte göra något eftersom hon jobbade hårt för att få mat på bordet medans hon var väldigt deprimerad efter Jonas död. När Lasse började gymnasiet gick han ekonomlinjen men blev underkänd. Ett sjukhus anställde honom efter hans bra kunskaper han visade i skolan av det han kunde och så blev han sjukvårdare. Det gick bra och han fick fram pengar för mat osv. Senare blev han sparkad och tänkte att han skulle dra. Så Lasse åkte till Unive. Där började han ett nytt liv som han ville skulle gå bra. Han träffade sin bror där. Bosse!!! Dom hade äntligen träffats igen. Lasse skulle hitta en lägenhet i Unive så han flyttade in hos Bosse. Dom började som sjukvårdare där och det gick bra. Sen blev Lasse nedsatt och han hade jobbat där så länge så han ville göra något nytt. Lasse började bli aggressiv och hamnade i häktet för slagsmål. Han hade kvar jobbet men sa, nu är det dags att göra något annat. När Lasse hade bott hos Bosse under 2 år så började dom dricka mycket efter de hade avgått från jobbet. De slutade dricka efter ett tag då de bestämde sig för att dra uppåt från staden och börja ett kriminellt liv där han kan gör lite vad som helst. Där gick dom med i ett gäng men avgick sedan. Nu vill dom göra ett eget gäng med sin kompis Ivar dom träffade under sjukvården i Unive. Han avgick tillsammans med oss när dom slutade i sjukvården.

Ossian: Min karaktär heter Bosse Gunnarsson och är 26 år i nuläget. Men alla liv har en början. Och Bosses liv började såhär: Bosse var uppväxt i en familj där pappan lämnade familjen precis när Bosse föddes. Så mamman (Sanna Jansson) stod ensam med Bosse Jansson. Sanna kände redan då att det var ont om pengar för en ensamstående mamma som hon. Men efter ett år av svåra tider med att få mat på bordet så lämnade mamman in Bosse till ett fosterhem för att hon fick ett nytt barn som hette Lasse Jansson. Bosse växte upp i ett fosterhem, där fick han ett nytt efternamn. Bosses nya efternamn var Gunnarsson. Han lämnade fosterhemmet vid 18 års ålder och var hemlös. Den första tanken som han fick i sin lilla hjärna var att han skulle köpa en trisslott och testa hans tur. Trisslotten köpte han med en femtiolapp som han hittade vid en trottoar. Trisslotten han skrapade var en lott som var en vinst på en miljon kronor! Med de pengarna köpte han en billig och trång lägenhet och en liten bil. Sedan så guldvaskare Bosse i ungefär sju hela år. Och en dag så hörde Bosse en knackning på dörren till hans lilla lägenhet. Det var hans bror, Lasse! Det var nästan den enda gången de hade setts. Så efter ett år av att umgås och bo tillsammans med sin bror så var de båda inriktade på att bli poliser. Men just då så erbjöd sjukvården en intervju med de två bröderna Lasse och Bosse. Intervjun klarade de båda och inom kort så satt de på sig sina sjukvårdare kläder för första gången. Drygt två månader senare så fick de båda sparken från sjukvården, blev arbetslösa och ville ha hämnd på chefen. Därför började de båda med att dricka mycket alkohol och droger. Då var det missbrukare och alkoholister. Sedan slutade de missbruka och dricka efter en svår tid. De gick med i ett gäng där de sedan avgick. Nu vill dom och en kompis Ivar göra ett gäng.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? För vi känner att vi vill ha ett eget gäng vi kan leda. Vi har varit med i ett par gäng men det skulle bli mycket roligare om vi gjorde ett eget då vi får bestämma, anställa folk, få folk att jobba för oss och ha egna kläder då folk vet att de är Whyos. Vi brinner verkligen för kriminella rpn och tycker själva att vi skulle få mycket bättre scenarion om vi blev ett eget gäng. Då har liksom vi chansen att få bestämma. Vi lyder liksom ingen annan då. Vi har alltid velat ha ett gäng då vi kan känna att folk verkligen kan vara rädda för oss (ett exempel)

Har du några med dig från start med gänget? Det är vi tre Ivar, Ludvig, Ossian. Ivar som boss, Ossian (Bosse) som Vice-boss , och Ludvig (Lasse) som Vice-boss. Även 3 members som heter Pontus och Rickard om de får krim roll.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Vi tänker att vårt gäng ska ha en roll som droghandlare, hitmans, vapenhandlare m.m. Vi känner att vårt gäng ska vara farligt och att folk ska vara rädda för oss. Vi kommer absolut ha hög RP nivå och vara väldigt seriösa.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp?C
Ivar:
Jag har varit gäng boss i en annan server där vårt gäng var väldigt framgångsrikt det var jag och en annan kille som skapade det och det var ett bra gäng men nu när vi är tre personer så tror jag det kommer gå mycket bättre. Jag har tidigare varit med i Hermanos men blev kickad eftersom bossen såg en gammal gäng ansökan jag senare tog bort. Jag har också haft väldigt nära kontakt med Crips innan de fick en ny gäng boss där jag jobbat lite från och till med dom. Jag har role spelat på väldigt många RolePlay spelare där jag varit enligt mig och kompisar väldigt bra kriminell roleplay spelare. Jag har tidigare på denna server handlat knark och vapen och skaffat kontakter över hela servern. Jag känner att mina tidigare erfarenheter har hjälpt mig väldigt mycket inom min kriminell RP och nu känner jag mig redo att skapa ett till gäng. Mitt tidigare gäng var på en server som heter GTA RolePlay Club. Jag har många tidigare erfarenheter av serier och filmer. Faktum är att 90% av alla filmer handlar om gängkriminalitet och där lär jag mig hur mycket fungerar och får kunskap. Jag känner att jag och mina polare skulle kunna styra upp ett bra och roligt gäng med rolig, seriös, och professionell roleplay.

Ludvig: Jag har spelat andra rp spel där jag har varit kriminell och haft hög rp nivå. Jag har även kollat på youtube och lärt mig väldigt mycket om t.ex hur man kidnappar och rånar bank. Har sätt många filmer där väldigt många av dom har varit om kriminalitet osv. Där har jag lärt mig en del. Jag har även kollat på youtube mycket om oddshots, prison breaks och bankrån från Unive. Dessa scenarion de har gjort har varit välutvecklade och bra rp nivå. Jag har nu även varit med i ett gäng (Hermanos) där vi hade bra RP och vi gjorde inga personrån i onödan. Vi höll oss till så seriös rp som möjligt.

Ossian: De erfarenheter jag har inom gäng rp är att jag har kollat på många dokumentärer baserade på riktiga händelser om gängkriminalitet, jag har en hög och utvecklad rp nivå, jag kan hantera alla situationer inom kriminell/gäng rp:n väldigt bra och så har jag kollat på youtube hur andra med hög rp nivå på både Unive och andra servrar hur de rollspelar som kriminella på väldigt bra sätt. Jag har även varit med i ett gäng som heter Hermanos. Jag vet även hur man hanterar bankrån, butiksrån o.s.v. Jag vet även att man måste ha giltiga och bra scenarion för att kunna få lämna ett gäng eller för att utföra ett personrån. Jag är även väldigt erfaren i alla regler då jag har varit WL-Ansvarig.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Att vara boss betyder att man är den som har mest ansvar över sina medlemmar. Ansvaret jag tar som boss kommer göra att jag kommer lära mig mer om gängkriminaliteten och jag kommer lära känna personer inom kriminell RP. Jag som boss kommer absolut inte vara kaxig eller dryg mot mina medlemmar (det kan leda till att vi förlorar medlemmar ifall jag är dryg eller kaxig). Vi alla i gänget har ett ansvar och det är att leverera hög nivå på kriminell RolePlay vi jobbar som ett team och förhoppningsvis kommer att en hög nivå på kriminell RP eftersom jag inte kommer ta in någon som vi hört eller sett har dålig kriminell RP jag som boss kommer även vara väldigt sträng med att vi som gäng ska hålla en hög nivå RolePlay. Antagligen så kommer vi som vice-bossar och boss göra några “test” på våra medlemmar så de konstant håller hög nivå på roleplay. Rollen som boss är den högsta rollen i ett gäng vilket menas att man har mest ansvar.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Krävs Jag som boss kan utveckla serverns gäng RP genom att hela tiden hålla en hög nivå av RP hela tiden och läsa reglerna regelbundet så att jag är uppdaterad med reglerna hela tiden. Ifall jag som boss inte kan reglerna hade gänget varit uppbyggt med dålig och låg RP.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Vårat gäng tänker kidnappa en person som brukar vara våldsam mot oss. Vi alla fyra stycken har varsin uppgift, ena får vara han som tar hand om information om grabben vi ska kidnappa, han får stalka killen. Denna kidnappningen ska ta typ 4 dagar att anordna. Den andra killen får ta hand om alla vapen och bilar vi ska använda. Sen den tredje killen får ta hand om vad vi ska ta för vägar, vilken rutt vi ska ta, om vi ska öst, väst,norr, syd (flyckt vägen). Sen den sista killen, han är ledaren över uppdraget och är den som kommer på allt och säger åt vad dom ska göra. Bossen börjar dela ut vad mina kompisar ska göra, alltså det jag sa innan, sen får dom göra sina egna jobb. Dag 1 av 4 börjar vi med att ta in information om killen, jag googlar runt lite om han och en kille spanar på han vad han gör om dagarna. Dag 2 så börjar vi att få in allt, vapen, information, bilar. Dag 3 så åker vi ut där ingen är, och testar våran plan om den funkar eller inte. Om den inte fungerar visar det på att vi måste planera lite mer. Dag 4 så är det dags att göra uppdraget, nu har vi alla resurser, all information om killen vi ska kidnappa, vi åker dit och gör det vi snackat om och kidnappar honom, vi tar honom till vårt hus, tar in han och tar ett förhör med honom. En av oss står med en pistol mot honom så han ska ut med språket. Säger han ingenting så blir det den hårda vägen och han blir skjuten i benet eller någonstans, gör han som vi säger så släpper vi av honom dagen efter vid en öken. Och där var vår kidnappning. Och så är det såklart rp på hög nivå mellan allt som händer i detta. Och man ska inte bryta några regler som till exempelt meta som skulle kunna hända i många delar av detta scenario.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Genom att göra regelbundna tester på våra medlemmar så kommer vi hålla koll på att de håller en hög nivå på RPn. Eftersom vi jobbar tillsammans och det aldrig ska vara något speciellt att till exempelt spela med gäng bossen / gäng vice bossarna så kommer vi spela och RPa med våra medlemmar väldigt ofta detta kommer att leda till att vi har bra koll på våra medlemmar.

Hur hanterar du kritik? Ivar: Jag hanterar kritik bra ifall jag har fått veta vad jag ska förbättra. Utan någon som säger vad som ska förbättras så blir det bara tråkigt med t.ex en -rep. Bra kritik ska berätta vad de tycker. Jag vill gärna veta vad som ska förbättras så jag kan göra det. Ifall kritiken blir väldigt taskig blir man såklart ledsen som till exempel ifall någon skriver “-rep du är sämst!” då kan man bli lite ledsen men man vet heller inte vad jag ska förbättra det är dålig kritik.

Ludvig: Jag hanterar kritik bra. Konstruktiv kritik är alltid bra och jag försöker alltid förbättra mig efter den kritik jag fått. Jag försöker alltid förbättra om någon säger något dåligt eller om någon säger t.ex utveckla mer din ansökan etc.

Ossian: Jag hanterar kritik väldigt bra. Jag tar emot konstruktiv kritik med ett tack. Men kritik som inte har någon mening är inget att bry sig om. Jobba framåt och förbättra sig själv med hjälp av tips ifrån andra.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja men det hade varit mycket roligare att få chansen att få starta ett kriminellt gäng här på Unive RolePlay.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Ivar: Nej inte någon annan RP men ibland kan man gå in på RSM Freeroam eller ISE.gg vilket är en server där man spelar 1v1,2v2,3v3 och så vidare. Ludvig: Nej men jag spelar ibland på RSM Freeroam. Ossian: Nej, jag spelar bara på Unive. Ingen annan server.

Har du läst våra Regler? Ja vi alla har läst reglerna. Ossian: var WL-ansvarig så frågade folk de varje dag.

Senast ändrad:
Tillbaka