Inaktuell Luckishh | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Luckishh

Icke Medlem
Meddelanden
86
Reaction score
8
Vad ska gänget heta? Kopilevic Family (Inte bestämt)

Vad är ditt discord namn? Lucke37

Vad heter du i verkligheten? Lucas

Ditt födelsedatum: 5 December 2006

Hur ofta kommer du vara inne? Varierar såklart från dag till dag, vill inte sätta ribban för högt som många andra gör men såklart att man kan hålla sig till minst 2 timmar per dag. Sen såklart så kan det komma upp förhinder där man är inaktiv i någon dag och sådant men det är mänskligt och händer alla. Sen att jag påbörjar sista året på gymnasiet lär det inte heller vara ett problem utan 2 timmar per dag bör man kunna hålla.

Hur många timmar har du på Fivem? 1391 I princip alla har varit på unive förutom när jag tog en liten paus förra sommaren.

Berätta om din karaktär: Karaktären heter Lucke Jovic och han har en sida som är från Kroatien. I och med att ett krig i Jugoslavien bröt ut när Lucke endast var 2 år gammal så skickades han till Sverige för en säkrare uppväxt med en fosterfamilj. Utöver detta så har Lucke levt ett bra liv under sin barndom och har fokuserat mycket på skolan. Lucke valde inriktningen ekonomi på gymnasiet för att det intresserade honom mest i och med att han har ett stort intresse för hantering av pengar samt juridik. Lucke har bott på Unive nu i ca 2 år och har studerat maffia, kulturen och staden noggrant. Under sin tid i staden så har Lucke spenderat det mesta av sin tid i gänget Zakura där han lyckades gå från springs till vice boss. Tyvärr så slutade det inte bra mellan Zakura och Lucke och det gick sina skilda vägar. Under tidens gång så har Lucke även testat på mc-kulturen för att kunna lära sig och respektera andra kulturer i staden. Lucke lyckades komma upp till Secretary innan han och The Lost MC gick skilda vägar. Luckes förfäder har under en längre tid varit inblandade i den största maffian i Balkan (Kopilevic crime scene) och är väl respekterade där. Tyvärr så har åldern kommit ikapp Luckes förfäders tid och maffian står i kris då det inte har någon boss och har svårt att expandera i Balkan. När Luckes farfar gick bort för ca 1 år sedan så reste Lucke ner till Kroatien för begravning, väl där så fick Lucke erbjudande om att ta över sina förfäders verk men tackade nej. Efter sina farfars död så har maffian bara blivit sämre och sämre och de har nästan inget folk längre så nu är det upp till Lucke att rädda maffian genom att göra ett desperat försök med att expandera den till unive för att försöka expandera och göra den stor igen.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Har haft det som ett mål länge nu att få starta upp ett gäng på unive och det är ett av de få långvariga målen som jag haft på unive. Kan personligen känna att ifall det ska göras så ska det göras nu dels för att jag har en bra erfarenhet inom maffia vilket är den sortens gäng som jag är sugen på att starta upp men också för att jag har ett år kvar i skolan innan jag tar studenten och efter studenten så lär det tyvärr inte bli så mycket spelande eftersom att jag nästan har ett jobb på malta… Kan personligen känna att om jag ska hålla i ett gäng så måste det göras nu för att det faktiskt ska ge något och för att jag ska få tid på mig att dela med mig om mina kunskaper till andra spelare inom rp. Kan personligen tycka att jag är rätt person för att vara boss pga mina erfarenheter + mitt låga barnantal som tyder på att jag verkligen inte är eller försöker vara en problemspelare utan något slag.

Har du några med dig från start med gänget? Ja jag kommer ha 4 personer som kommer vara med mig som stöd då jag vill försöka lära upp nya krim medlemmar / ge folk chansen till att bli kriminella och kunna dela med mig om så mycket erfarenhet så möjligt inom krim rpn. Däremot så kommer detta i princip vara omöjligt utan måste ha några som ger stöd till mig och som kan hjälpa mig och därför kommer jag ha några med mig. Jag lär ha 1 vice boss med mig samt någon som sitter i ledningen dvs är Drog-/ vapenansvarig men vill fortfarande lämna platser kvar på de högre positionerna för de som känner sig engagerade i sin rp samt gängets rp.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? I nuläget finns det inte mycket maffior i staden utan det är street gängen som har tagit över. Vi kommer därav agera som stöd till La familia och Triad i deras kamp mot att bli större och ta över en viss makt från street gängen, vi kommer även att ha stor respekt för de andra maffiorna i staden. Däremot så kommer vi inte vara någon copycat till La familia och Triad utan vi kommer köra vårt egna race och försöka satsa på att kopiera dem så lite så möjligt. Detta betyder såklart inte att vi ska sluta respektera maffia kulturen bara för att vi inte vill vara några copycats utan vi kommer fortfarande vara strikta med kulturen även om vi försöker att inte kopiera folk. Sen så kommer vi att vara ett mer business relaterat gäng som kommer fokusera mycket på att förbättra relationer med gäng genom business. Vi kommer inte att vara något gäng som skjuter först, pratar sen utan raka motsatsen. Sen så ska vi försöka att vara den som inte skjuter alls utan skjuter någon mot oss, då agerar vi tillbaks.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Har en väldigt god erfarenhet när det kommer till en erfarenhet inom kriminell rp. Har varit vice i Zakura, Secretary i The Lost, SGT i Black Pistons, varit med i något street gäng någon gång också (Athenas) samt varit i en kartell som jag inte kommer ihåg alls vad det hette. Under denna tid så har jag även utvecklat ett väldigt brett kontaktnät vilket hjälper än när man ska starta en maffia.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Bossen ska vara den som folk ser upp till mest och ska även vara den som är “mognast” i gänget. Bossen ska alltid ha det sista ordet i saker och ting men ska även kunna förlita sig på att sina bossar / de som sitter i ledning också ska kunna styra gänget utan bossen. Bossen ska oftast vara väldigt försiktig av sig och inte göra så mycket smutsjobb utan att skicka springisar / medlemmar på dem. Undantag på att göra smutsjobb kan tex vara ifall en person har gjort det personligt med en boss och bossen vill ha sista skottet.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Så det enkla svaret är att fokusera på det sociala, dvs. business idéer såsom vapen / drog deals. Ifall man fokuserar på detta och agerar professionellt i alla situationer så har man redan bidragit med att höja rpn hos olika gäng. Annat som kan höja rpn hos olika gäng är att bidra med olika kreativa scenarion såsom att rpa lagning firma som gäng har börjat göra. Hittar man något som är kreativt och unikt som kan få ens gäng att sticka ut och någonting som kan ge ens gäng en positiv sida utåt så kommer gäng att se upp till än och eventuellt kopiera ens ide.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Det finns extremt mycket olika scenarion man kan göra och alla ser ju olika ut men ett bra exempel på ett vettigt scenario. Vi säger att ditt gäng äger ett område och ett annat gängs medlemmar kommer och tar över vårt område och vi får reda på det. Då hade jag tagit kontakt med gäng bossen / vice bossen och försökt boka in ett diplomatiskt möte med dem för att diskutera situationer. Ifall mötet går igenom så rullar ditt gäng upp, ställer upp sig professionellt och låter endast boss och vice. Väl på plats så lägger man korten på bordet och försöker hitta en lösning på problemet. Lösning på problemet kan till exempel vara bötfällning eller att han som tog över området helt enkelt blir överlämnad till vårt gäng. Ifall gänget inte accepterar bötfällningar eller att man inte hittar en diplomatisk lösning så får man såklart försöka hitta någon annan lösning, till exempel med att man hotar det eller liknande. Skulle situationen gå till krig så har vårt gäng iaf försökt få fram en diplomatisk lösning.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Väldigt svårt att hålla koll på exakt vad folk gör på individnivå. Men genom att försöka dela med sig av så mycket tips och tricks till sina medlemmar så möjligt för att det ska få så hög rp-nivå så möjligt. Sedan genom att försöka låta sina medlemmar påverka gäng beslut i nästan alla situationer så höjs deras rp-nivå och motiverar dem till att faktiskt stanna och hålla hög rp-nivå för att de vet att det får vara med att bestämma. Ifall vi i ledningen håller hög rp nivå i alla tillfällen så kommer det såklart också smitta av sig till våra medlemmar och motivera dem. Ifall man har en lallig ledning så är chansen extremt stor att ens medlemmar också börjar lalla.

Hur hanterar du kritik? Kan personligen tycka att det finns 2 olika sorters kritik. Det finns den dåliga kritiken som helt enkelt går ut på att folk bara skriver negativt om än och bara kastar skit på än. Det jag gör med den kritiken är att den går in i mitt öra men ut olika fort. Sen finns det dem som är seriösa med sin kritik och inte bara kastar skit på än utan också säger vad du faktiskt kan göra bättre denna kritik är det jag vill ha och är någonting jag försöker ta åt mig.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Aa det är klart har bara inte riktigt en karaktärsplan ifall inte gänget blir av.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nope

Har du läst våra Regler? Yepp.

Förlåt för min pain in the ass ansökan haha... Har ni några frågor eller liknande så är det bara att kontakta mig eller bara snacka med mig så tar vi det där. Vet inte ens om denna kanal är aktuell men ville ändå testa! :)

Riktigt stor +rep, jag har rpat med denna grabb både som Krim och som polis och han har levererat riktigt bra resultat. Han har en grym syn på RP och vet hur man fördelar känslor inom karaktärer. Det finns inte många spelare på servern som kan det.
Han kan göra långdragna scenarion mycket roliga och intressanta för alla, han spelar inte för sin fördel utan spelar för att alla ska ha kul. Improviserar scenarion. Om det är någon som ska få ett gäng så e de du!

BIG UPP

+rep otroligt fin ansökan från en person som jag har stor respekt för rent RP-mässigt. Hög RP nivå och kommer utan tvivel agera boss på ett mycket bra sätt.

Tillägg: Det behövs fler maffior i stan som faktiskt agerar maffia. Det kan inte endast vara La Famiglia och Triad som kör fullt ut. Så en balkanmaffia är välkommen. 🙏🏻

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka