Nekad liam1234 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

liam1234

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/fullpeice200/

Ditt Hex-ID: steam:110000142d2b900 BanID: pizza-ostmacka-9317

Vad är din discord tagg? way2lavish

Vem var det som bannade dig? philip320

Bild på banmeddelande: ban.png

varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror staff valde att banna mig för att jag använde fusk eller andra otillåtna program vilket är ett direkt grovt och allvarligt brott mot serverns regler.Jag visste redan innan jag loggade in att detta var förbjudet och att staff ser väldigt seriöst på sånt här.Jag visste att fusk är ett av de största regelbrotten man kan göra och att det inte finns några undantag och att det alltid leder till konsekvenser.Även om jag själv inte tänkte påverka någon eller sabotera RP så spelar det ingen roll eftersom regelbrottet fortfarande är lika stort och bryter mot rättvisan.Reglerna finns för att alla ska spela på samma villkor och om staff börjar se mellan fingrarna så försvinner rättvisan direkt och servern tappar trovärdighet.Jag skyller inte på någon annan än mig själv och jag försöker inte bortförklara det jag gjorde utan jag tar fullt ansvar.Jag visste riskerna och gjorde det ändå och därför förstår jag beslutet.Jag accepterar bannen och förstår varför den behövde tas.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan bannen loggade jag in på servern med programmen fortfarande igång trots att jag visste att det var fel.Jag var inne väldigt kort och testade lite saker men deltog inte i någon RP alls och interagerade inte med någon på ett sätt som påverkade spelet.Jag var inte i någon situation och jag hade ingen plan att göra något utan var bara inne kort.Jag var inte kriminell inte med i fraktion och hade ingen möjlighet att påverka någon annan spelare.Ingen märkte ens av mig under tiden jag var inne.Kort efter jag loggade in fick jag bannen och jag förstod direkt varför eftersom jag visste vad jag hade igång.Jag försökte inte gömma något inte logga snabbt inte radera något utan accepterade direkt att det var mitt fel.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut inte en felaktig ban utan det var helt och hållet jag som gjorde fel.Jag bröt mot reglerna genom att använda otillåtna program och det spelar ingen roll om ingen annan blev påverkad eftersom regler gäller hela tiden.Jag ifrågasätter inte beslutet och anser inte att staff gjorde något fel utan de gjorde sitt jobb.Jag accepterar bannen fullt ut och förstår att konsekvensen var rättvis.

Ifall du har blivit bannad här tidigare berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit permbannad tidigare och det handlade om att jag inte ville säga vad min kompis hette på Discord eftersom han var staff och jag försökte skydda honom istället för att samarbeta.Jag tänkte inte klart då och prioriterade fel och lät känslor styra istället för regler.I efterhand förstår jag att det handlade om samarbete och respekt och inte något personligt.Jag har lärt mig att det alltid blir värre om man inte är ärlig och inte samarbetar med staff och att det bara skapar större problem.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra allt annorlunda från början.Jag borde aldrig laddat ner installerat eller använt några otillåtna program överhuvudtaget.Det spelar ingen roll om det var av nyfikenhet för att testa eller bara för att se hur det fungerade.Jag borde ha tänkt längre än stunden och förstått att det aldrig är värt risken.Om jag verkligen ville spela på servern borde jag följt reglerna till hundra procent.Jag hade valet att spela legit eller att inte spela alls och valet jag gjorde var fel och jag ångrar det.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig mycket efter denna ban.Jag har lärt mig att fusk aldrig är värt det oavsett anledning och att det skadar förtroendet även om ingen påverkas direkt.Jag har fått större respekt för regler och staff och jag tar fullt ansvar för mina handlingar och mina val.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiskt neka den? Ja jag förstår det och accepterar beslutet oavsett vad det blir.Jag vill inte kräva något utan bara visa att jag tar ansvar och om jag någon gång får en ny chans kommer jag spela helt regelrätt och visa respekt mot både staff och community.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka