Accepterad lallish031 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

lallish031

Icke Medlem
Meddelanden
5
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198132888173/

Ditt Hex-ID: 11000010a4a026d

Vad är din discord tagg? King Von#0086

Vem var det som bannade dig? Baotian

Hur lång tid var din ban? 2

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: UNIBANN.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Baotian verkar uppenbarligen inte ha fått se mitt perspektiv ur det hela. Han skrev på min ban att jag bara går in i huset och dödade två personer på en gång utan att ens säga något. Vilket är helt och hållet felaktigt eftersom jag sköt inte först, jag sköt eftersom dem andra sköt och jag säger något flertal gånger men det kan ha varit så att voice chatten inte fungerade men jag upplever inte det som mitt problem. Jag är i alla fall väldigt säker på att jag säger något, så återigen FELAKTIGT. Nu i efterhand är jag mycket medveten om att man inte får råna någon som rånar ett hus för att jag har pratat med staffs och scenariot bryter mot regeln sunt förnuft. Men det hade varken jag eller mina vänner blivit informerade om. Jag är även rätt säker att det är den enda regeln jag möjligtvis brutit mot. Enligt mig bröt jag inte mot regeln RDM men jag kan fortfarande förstå på vilket sätt det kan ha upplevs RDM men det jag gjorde bör återigen inte räknas som RDM. Förresten har jag själv blivit rånad när jag rånat hus flertal gånger och därför trodde jag att det var okej. Jag och mina vänner som planerade rånet skriker flera gånger att dem ska upp med händerna och att det är ett rån. Dem säger inte ett ord och lyssnar inte alls på oss och misslyckas med sitt rollspelande. Vi kanske kommit lite off topic nu men jag tror att staffsen gav mig en ban eftersom dem lyssnade på hur dem utsatta upplevde de scenariot utan att dubbelkolla med mig och fick förmodligen felaktigt information eller att dem vi råna missuppfatta det hela.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att jag och fyra andra ska råna några som rånar ett hus nästan precis utanför vårat egna gäng hus i syfte att vi inte vill ha massa random människor som rånar hus i vårat bostadsområde. Vi åker alla tillsammans i en femsitsig bil fram till huset och parkerar utanför, där de utsattas bilar stod. Dem flesta av oss hade varsin Glock-19 med skott. Vi hoppar nästan direkt ut ur bilen, tar fram våra vapen och drar in i huset utan tvekan. När vi alla kommer in i huset står de två personer där i princip vid dörröppningen. Jag och mina vänner vet hur vi ska agera. Vi riktar mot dem och säger något i stil med: “upp med händerna detta är ett rån”. Vi upplever det som att dem vägrar ta upp händerna och leker dumma. Dem leker typ AFK också och sen försöker ena killen fly genom dörren. Då tar min vän initiativet att börja skotta ner han och därmed skjuter jag också. Han vi precis skotta ner ligger på marken och hans vän står kvar på samma ställe utan att räcka upp händerna med automatvapen på ryggen. Han lyssnar inte efter vi flertal gånger sagt åt han att ta upp händerna och tillslut tappar vi tålamodet. Därmed börjar min vän avlossa skott mot han och då skjuter ju jag uppenbarligen också. Nu säger min kompis att vi måste dra. Vi skyndar oss ut ur huset och sätter oss i bilen för att fly brottsplatsen. Min vän stannar kvar några sekunder och skjuter en killen som hade med scenariot att göra som försöker fly i en bil utanför huset. Sen kör i väl därifrån och tänker inte på det så mycket. Jag upplever det som att vi utförde scenariot bra men att dem vi råna misslyckades garanterat med sitt rollspel.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var en felaktigt ban eftersom jag tycker inte att jag utförde scenariot såsom Baotian påstår. Han har återigen skrivit att jag kommer in i ett hus och dödar två pers på en gång utan att ens säga nåt på min ban. Jag går in i huset med flera andra och det är inte en enda gång jag som skottar först. Jag skottar för att mina vänner skottar i syfte att vara lojal mot dem och att dem vi råna inte ska gola ner oss. Skulle påstå att det räknas som bra RP. Det var kanske inte nödvändigt av mig att också skotta men vi ville nog ha en garanti på att dem var döda. Jag kan också erkänna att vi är lite skjutglada av oss men vi skulle aldrig skotta utan anledning utan vi tog chansen att skjuta när vi fick den. Vi döda dem inte heller på samma gång, det är också felaktigt. Vi sköt först snubben som försökte springa iväg när typ tre pers rikta mot han. Andra killen sköt vi drygt nån minut efter första killen. Det jag upplever som mest felaktigt är att jag tydligen inte prata något. Stämmer inte alls. Vi alla förklara flera gånger att det var ett rån och förvarnade dem att vi skulle avlossa skott mot dem ifall de inte lyssnade vilket de inte gjorde.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har blivit bannad två gånger tidigare. Min första ban var i fyra dagar. Då blev jag bannad på grund av power gaming och sunt förnuft. Det som hände var att jag krocka grovt med bilen och glömde helt och hållet av att RP:a på skador. Jag loota även en kille som låg död för jag upplevde område som vi loota han på som kontrollerat. Där gjorde jag faktiskt fel till skillnad från från min senaste ban vilket jag anser vara felaktig. Sen min första ban har jag alltid rollspelat på skador och har inte heller sökt igenom någon en enda gång, inte ens när jag haft rättigheter till loota. Vi loota ju exempelvis inte dem vi skotta ner i huset. Sen var jag bannad i en timme också för jag var tydligen respektlös mot en tjej. Jag sa typ kahbe till henne vilket är konstigt att jag blev bannad för eftersom massa ungar springer runt och kallar varandra horungar hela tiden och verkar inte som dem får några bans för det. Har i alla fall blivit bättre på att vårda mitt efter den bannen.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Eftersom alla har gått runt och rånat i hus på senaste så visste vi ju inte att det var fel. Med tanke på att vi inte visste att man inte fick råna i hus så finns det nog inte så mycket vi hade kunnat göra annorlunda. Men det är klart att man alltid kan utveckla sitt rollspelande men det blir svårt när dem vi råna knappt roll spela överhuvudtaget. Det vi hade kunnat göra annorlunda är väl i så fall att inte råna dem alls eller att vänta lite med att skjuta dem. Men det var en stressande situation så det blev svårt att tänka klokt under de förhållandena eftersom han börja springa och sånt. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Det var komplicerad att göra smarta beslut.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Eftersom jag anser att denna bannen är felaktigt så har jag inte lärt mig överdrivet mycket nu direkt. Bara att jag inte ska råna några fler hus efter detta och att jag ska se tills så att voice chat funkar som den ska och att avvakta med allt skjutande framöver. Jag hade i alla fall inte utfört scenariot på samma sätt om det hade skett igen. Men jag ska undvika liknande scenarion framöver.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Ja vc var buggad på klippet jag fick så skjöt ni bara men jag tänker att jag godkänner dig

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka