Inaktuell La Kayio | Ansökan till Staff [Albin.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

La Kayio

Icke Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Khacho

Ditt discordnamn: La Kayio

Ange ditt födelsedatum 14 September 2003

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli en staff eftersom jag är en äldre spelare samt har jag spelat på Unive sen slutet av 2021. Jag är social, har ganska mycket tålamod. Jag kan även kommunicera med spelare på ett lugnt sätt, samt är jag rättvis och då menar jag att ifall ett av mina gängmedlemmar har hamnat i ett regelbrott, så har jag inga problem att ta åtgärder för att kunna hjälpa servern bli mindre lallig/plojig och vara mer seriös. Unive är en stor server, ju mer staffs servern har desto mer organiserad kommer servern att vara.
I rollspelandet så är jag en kriminell och alla staffs kan relatera att kriminella är de som blir bannade mest för regelbrott, jag ser regelbrott ske dagligen och att inte kunna ta åtgärder förstör det roliga inom rollspelandet. Sista gången jag var bannad var i 2022 och sen dess har jag försökt att njuta rollspelandet som mycket som det går men det finns alltid vissa som vill bara vinna (gäller för poliser/civila) också och en av de största anledningarna till varför jag vill bli en staff. Jag vill kunna lägga stopp på regelbrott som sker varken på brottsplatser eller offentliga civila platser.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Eftersom min vardag på Unive är kriminellt då upplever jag massor med onödiga skjutningar som leder till regelbrott 90% av tiden. Jätte många är nya inom kriminalitet eller polis yrket, då bryter de regler omedvetet dag in och ut. Men sen finns de gamla spelarna som abusar inför varje skott scenario för att t.ex. inte förlora deras vapen/droger eller att inte dö överhuvudtaget. Jätte många combat loggar eller drar en /spawnmenu för att undvika polisen. Jag vill kunna ha koll på de spelarna för deras tråkiga beteende och ta åtgärder på de.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Problemet ovanför kan ske omedvetet och ändå inte. De som är nya inför krim/polis rollspelandet kan få en muntlig varning beroende på regelbrottet, och då försöker jag lösa problemet på ett rättvist sätt men för att kunna lösa problemet med de som håller på att lalla, skjuta eller abusa saker och ting, så är enkla vägen att banna direkt eftersom personen kan ha spelat på Unive mer än mig men ändå kan leka oskyldig, de tycker jag förtjänar att bli straffade mest eftersom de kan reglerna bättre än ägaren höll jag på att skriva. Men det jag vill nå är att kunna banna, ge muntliga varningar, hoppa support men samtidigt vara rättvis för att kunna få spelaren att förstå sitt fel/misstag.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är ganska viktigt att agera proffessionellt BARA om helpern har ansökt FÖR ATT vara proffessionell. För min del så jag inte hetsig när det gäller tjafs/bråk eller krig i spelet, då kommer jag försöka att förstå vad som har hänt från både parterna för att kunna hjälpa spelarna så mycket som det går och för att inga oskyldiga blir drabbade eller straffade. Vad jag menar när jag skriver proffessionellt är att inga hetsiga beslut kommer ske. Är det ett scenario som har gått helt fail så kommer jag agera men efter scenariot är slut för att inte förstöra rollspelandet för den andra parten (kan vara krim, polis eller civil). Jag kommer samla all bevis som det går för att sedan kunna ta ett beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag skulle nog köra staff arbete 3/4 timmar om dagen. Jag slutar jobbet kl 16:00 varje dag, då har jag ganska mycket tid över kvällen eftersom 18-22 är den tiden där det är mest spelare inne och RPar. Samt det är den tiden som sker mest regelbrott.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har joinat sen 2021 men eftersom jag blev perma bannad en gång så joinade jag igen och då var det i 2022, sen dess har jag aldrig blivit bannad (SV bannad eller ens kickad).

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej, jag är en servervakt men jag vill kunna vara mer avancerad hjälp och iallafall försöka göra servern mindre lallig.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Support, Kriminell, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

+REP, extremt kunnig rpare med rolig unik karaktär, alltså han förstår rpn. rolig, ansvarstagande och driven människa!

Sätter din Staff Ansökan som inaktuell eftersom att du redan är Helper!
Grattis!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka