0sk4ar00 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

• Inget stöd

Resultat kan endast visas efter röstning.

0sk4ar00

Icke Medlem
Meddelanden
72
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Oskar

Ditt discordnamn: 0sk4ar00

Ange ditt födelsedatum 20 November 2008

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag borde bli staff eftersom jag tycker att jag har många av de egenskaper som krävs. Jag har ganska bra kunskap om servern och reglerna och jag är aktiv nästan varje dag. Jag har också tålamod och försöker alltid förstå båda sidorna innan jag tar ställning i en situation. Jag har tillräckligt med fritid för att kunna hjälpa till på servern och jag kan vara bestämd när det behövs. Jag tycker också att det är viktigt att kunna ta rimliga beslut och inte låta vänskap eller annat påverka hur man agerar som staff. Man ska behandla alla lika. Jag tycker att jag är bra på att se skillnaden mellan när någon faktiskt ska få en bestraffning och när det kanske räcker med en varning eller att man pratar med personen. Jag kan också prata med många spelare samtidigt om det behövs och försöker alltid hålla mig lugn i olika situationer.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Något jag tycker kan förbättras på Unive är krim-RP. Jag tycker att det förekommer ganska mycket meta och att det förstör många scenarion. För att minska det tror jag att man skulle kunna vara mer specifik med vissa regler så att spelare förstår bättre vad som gäller. Jag har också märkt att det sker väldigt mycket skjutningar, speciellt kring gängkonflikter. Många gånger känns det som att folk kör shoot on sight istället för att faktiskt skapa RP. Det händer ofta att någon bara kommer fram och frågar vilket gäng man är med i, och så fort de får ett svar börjar de skjuta. Jag tycker inte att det blir särskilt rolig eller utvecklad RP av sådana situationer. Det uppstår även en del regelbrott kring dessa scenarion eftersom vissa väljer att lösa allt med vapen direkt istället för att bygga upp situationen genom rollspel. Jag tycker att fler konflikter borde innehålla mer RP innan det leder till skottlossning.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror att problemet kan lösas genom att staffteamet samarbetar mer och planerar tillsammans. Om det till exempel händer ett större scenario som ett bankrån eller en större gängkonflikt kan flera staff gå in och specca samtidigt. Då blir det lättare att få en helhetsbild av situationen och upptäcka eventuella regelbrott som annars kanske missas. Jag tycker också att vi kan vara mer aktiva med att övervaka områden där det ofta uppstår problem, som vid gängkonflikter och större krimscenarion. Om staff finns på plats och håller koll kan man snabbare ingripa om det sker meta, shoot on sight eller andra regelbrott. Vi kan också kolla shoot logs då det förekommer mycket skjutningar på servern.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som staff innebär enligt mig att man behandlar alla spelare lika oavsett vem de är, håller sig lugn i stressiga situationer och fattar beslut baserat på reglerna istället för personliga åsikter eller vänskaper. Man ska kunna lyssna på båda sidor av en situation innan man drar slutsatser och alltid visa respekt mot spelarna även om de själva är irriterade eller upprörda.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tror att jag kommer kunna balansera mitt staffarbete, privatliv och RP på ett bra sätt. Just nu tar jag en paus från RP, vilket gör att jag kan lägga mer fokus på staffarbetet om jag skulle bli antagen. Jag brukar också vara inne på datorn på kvällarna när jag har gjort klart det jag behöver göra under dagen. Det gör att jag har ganska mycket tid att hjälpa spelare, ta ärenden och specca scenarion när det behövs.

Hur länge har du spelat på Unive? Länge

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej men shortlist

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej jag vill gärna pröva alla då det känns som en rolig upplevelse då jag inte varit staff på unive!

Tillbaka