- Meddelanden
- 66
- Reaction score
- 2
Blacklist-referens
ID: 1182 — Tredjepartsprogram
Anledning: Fuskar med Eulen
Personal: Berra1213
Datum: 2026-06-23
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag spelade som vanligt och blev plötsligt pc checkad tror inte dem hade någon anledning för hade dödat typ 2 personer på flera timmar så vet inte riktigt vad anledningen var. Men så fick jag sätta mig i support kanalen direkt utan att gå ut från spelet och starta skärmdelning där efter så följde jag deras instruktioner och gjorde det dem sa. Sedan sa dem att min antivirus hade känt av ett fusk på min dator och så gick dem på det och stängde av mig direkt.
Tar du ansvar för det som hände? Jag vill börja med att säga att jag förstår varför jag blev bannad och att jag tar ansvar för den situation som uppstod.
Under Pc checken fick jag fattade jag det som att antivirusprogrammet hittade filer på min dator som var kopplade till fusk. Jag förstår helt och hållet att detta ser väldigt misstänkt ut och att det från ert perspektiv väcker frågor kring mig som spelare.
Samtidigt vill jag förklara att jag inte använde några cheats på servern när jag spelade. Som jag har förstått det var det inte själva spelet eller några kontroller i spelet som upptäckte att ett aktivt fusk användes, utan det som hittades var att min anti virus hade reagerat på något fusk på min dator. Jag inser dock att detta fortfarande är ett regelbrott och att bara innehavet av sådana filer kan vara tillräckligt för att motivera en avstängning.
Jag försöker inte bortförklara det som hänt eller undvika ansvar. Tvärtom inser jag att det var ett stort misstag av mig att ha sådana filer kvar på datorn överhuvudtaget när jag spelar på Unive. Jag förstår att reglerna finns för att säkerställa rättvist spel för alla och att ni måste kunna lita på att spelare följer dessa regler.
Därför accepterar jag att jag har satt mig själv i den här situationen och att ni hade skäl att agera utifrån den information som fanns tillgänglig. Jag vill endast förtydliga att min uppfattning är att jag inte blev bannad för att ett aktivt fusk användes på servern eller att ni hittade något program eller några filer på datorn, utan för att antivirusprogrammet hittade filer som var kopplade till fusk på min dator och hade blockerat dem!
Jag hoppas att ni kan ge mig en till chans eftersom jag verkligen tycker om att spela på Unive. Jag har spelat här i ungefär 6 år och servern har betytt mycket för mig under den tiden,och sedan jag börja spela efter min paus på servern har jag varit exemplarisk hela vägen utan några regelbrott.
Jag förstår att ni måste ta fusk på största allvar och jag respekterar de regler som finns. Jag inser att jag gjorde ett misstag som ledde till den här situationen, och jag tar ansvar för det. Det är något jag har lärt mig av och som jag inte kommer att göra om.
Om jag får komma tillbaka kommer jag att göra mitt bästa för att följa alla regler och bidra till en bra spelupplevelse för andra. Jag vill fortsätta spela seriös RP och vara en positiv del av communityt.
Jag förstår om ni känner er osäkra efter det som hänt, men jag hoppas att ni kan ta hänsyn till att jag har varit en del av servern under lång tid och ge mig en sista chans att visa att jag har lärt mig av mitt misstag och att det inte kommer att hända igen.
Tack för att ni tar er tid att läsa min överklagan.
Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har lärt mig att jag måste vara mycket mer försiktig med vad som finns på min dator när jag spelar på servern. Även om filer inte används aktivt kan de fortfarande bryta mot reglerna och skapa misstankar. Jag har också lärt mig hur viktigt det är att följa reglerna fullt ut och att ta ansvar för mina misstag.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att ni ska ge mig en ny chans eftersom jag har förstått mitt misstag och tagit ansvar för det. Jag har spelat på Unive i ungefär 6 år och har lagt ner mycket tid på servern. Jag vill fortsätta vara en del av communityt och visa att jag kan följa reglerna. Om jag får en ny chans kommer jag göra mitt bästa för att återfå ert förtroende och visa att detta inte kommer att hända igen.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Jag har inga andra bevis som kan motbevisa bannen. Det enda ni kan kolla är PC Check-rapporten som staffsen hade där det står att antiviruset hade hittat och blockerat något som var kopplat till fusk.
Min förklaring bygger annars på det som hände och att jag tar ansvar för mitt misstag. Jag hoppas ändå att jag kan få en ny chans
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja