Accepterad Konny K | Ban Överklagan [Alle]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Trakke._

Medlem
Meddelanden
99
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199088271494/

Ditt Hex-ID: 1100001433c0086

Vad är din discord tagg? Traxisss

Vem var det som bannade dig? Alle

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-08-06 141045.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Alle valde att banna mig eftersom han ansåg att jag bröt mot serverns regler – vilket jag helt ärligt kan förstå. Det jag gjorde fel var att bryta mot fear rp när jag hoppade ur bilen och började skjuta, trots att vi redan hade vapen riktade mot oss. Det var ett dåligt beslut i stunden, och jag inser i efterhand att det inte var ett rimligt agerande ur ett realistiskt rp perspektiv. Jag använde inte heller /me för att rollspela skadan när bilen voltade, utan ropade bara "aj" ig, vilket såklart inte räcker enligt reglerna. Jag var för snabb i mitt agerande och det straffade sig. Så även om det inte var avsiktligt, så förstår jag varför staff agerade som de gjorde.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och mina polare kör 2 gängbilar, asså 2 pers per bil, min och min polares bil går sönder och vi springer över till våran kompisars bil och åker med dem. När vi kör iväg så blir vi beskjutna och ett av skotten träffar däcket vilket skickar oss upp o skogen och gör så att bilen voltar ett varv. När bilen har vänt upp sig rakt igen så märker vi hur motståndarna som sköt mot oss var precis utanför bilen, så eftersom att vi var 4 och motparten var 4 så tänkte vi att vi hade en chans så vi hoppade ut ur bilen och öppnade eld mot dem.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker inte att det var en felaktig ban. Jag bröt mot reglerna, det är inget jag försöker snacka bort. Det enda jag möjligtvis tänker på är att jag ändå försökte visa smärta ig genom att skrika, även om jag inte rollspelade det i OOC med /me vilket jag ber om ursäkt för. Men jag vet att det inte räcker enligt serverns standard. Jag tyckte heller inte att det är helt orimligt att vi som var fyra mot fyra ville försöka ta fighten när bilen stannade, även om de hade vapnen framme först. Men jag vet ju absolut att det var fel men det var så många som skrek och så mycket som hände så man hann inte tänka till riktigt. Men som sagt oavsett hur man vrider och vänder på det så gjorde jag fel. Jag vill inte ifrågasätta staffens beslut, istället vill jag visa att jag har tagit åt mig mina återgärder och kommer ta sånna situationer på mycket större allvar framöver, ‘’think before your actions’’. Jag är väl medveten om att jag har två krimvarningar nu, och jag förstår att nästa gång kan det bli ännu allvarligare konsekvenser om jag inte sköter mig.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har totalt fått fyra bans varav tre har skett under de senaste tre månaderna. Jag har inte spelat jättelänge på servern, vilket kanske märks. Men varje gång jag blivit bannad har jag verkligen försökt förstå vad jag gjort fel och hur jag kan förbättra mig. Om man kollar på min bannhistorik så ser man att ingen av mina bans är för samma regel, asså jag har inte brutit mot samma sak två gånger. Det tycker jag ändå visar att jag lär mig och inte gör samma misstag igen. Jag har tagit till mig det varje gång, och det här senaste scenariot är inget undantag. De kommer inte att hända igen. Jag har lärt mig vad som gäller och vet bättre nu.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja, de finns flera saker jag kunde gjort annorlunda i situationen. För det första borde jag ha rollspelat skadorna korrekt genom att använda /me, till exempel "/me ont'' efter volten. Att bara skrika ig räcker inte, de fattar jag nu. Jag borde också ha suttit kvar i bilen, tagit smällen och låtit scenariot spela ut sig istället för att direkt försöka ta fighten. Jag vill också påpeka att det var ett ganska rörigt scenario med 7–8 bilar på plats med mycket skrik och stress, vilket gjorde det svårt att tänka helt klart om du fattar vad jag menar. Men det är som sagt ingen ursäkt rly, jag kunde ha hanterat det mycket bättre. Det är lätt att se vad man kunde gjort annorlunda när man kollar tillbaka nu när man e bannad, och jag har verkligen tänkt över det. Jag tar fullt ansvar för mitt agerande. 100%

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja 100%. Ja har verkligen fattat att det jag gjorde inte var okej, och att konsekvenserna blir allvarligare ju fler varningar eller bans man samlar på sig. Det här var min första ban på just den här typen av regelbrott. pch det har fått mig att bli ännu mer försiktig i hur jag agerar i olika situationer. Jag vill visa att jag har lärt mig av misstaget och att det inte kommer ske igen!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka