Accepterad kingkong23 | Ban Överklagan [EminSWE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

kingkong23

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
39
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/kingk12/

Ditt Hex-ID: steam:110000148602dca

Vad är din discord tagg? fervz

Vem var det som bannade dig? Eminswe

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-04-11 223929.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Hej jag tror att jag blev bannad för suntförnuft och kanske lite powergaming också. Jag skickade sms och flera medelanden till min vän när jag låg död på marken och var medvetslös. Jag förstår nu i efterhand att detta var väldigt dumt av mig för att jag använde mig av väldigt orealistiska krafter vilket bidrar till en väldigt låg och dålig rp nivå. I verkligheten hade ingen kunnat göra så här, att skicka en gps till någon när man är medvetslös och inte kan prata, detta är därför väldigt sunt förnuft som jag nu förstår att jag blev bannad för. Det började med att jag låg död i min vänners gänghus och dem såg nog inte mig ligga död där, så då skickade jag en gps och flera medelanden om att dem skulle ta mig till sjukan eftersom jag inte ville ligga död där. Dem brydde sig inte och då gav jag upp så jag gick och gjorde andra saker istället. Efter en stund när jag kom tillbaka så var jag bannad för sunt förnuft. Först så blev jag väldigt irriterad eftersom jag inte fattade vad jag blev bannad för men senare insåg jag att jag hade skickat medelanden när jag var medvetslös. Då blev jag väldigt arg på mig själv och ångrar var enda sekund av detta och vill nu jätte gärna börja spela igen på unive.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började med att jag spawna piren och då skulle mina vänner hämta mig i en bil och vi skulle göra en stormning på ett gäng för att vi hade krig med dem och vi ville sätta stopp för de. Sedan skulle vi köra till våran allians hus och på vägen dit så trillade jag igenom marken och buggade när jag satt i bilen, tror att de kan va för jag inte hade bälte på mig.. Efter de så tog dem mig till deras gänghus och då trodde jag att jag skulle få ress. Men jag fick inte de eftersom jag inte hade klipp på scenariot. Då blev jag väldigt irriterad och började skicka in fler reports men de gick inte att få ress av staffsen. Efter en stund när dem var på väg att köra till de huset dem skulle storma så skickade jag en gps och ett medelande till min vän och bad han ta mig till sjukan. Han verkade inte att lyssna på mig och iggade mitt sms så jag fick helt enkelt ligga kvar där helt medvetslös och vänta på någon. När jag låg död så gick jag och gjorde andra saker och när jag kom tillbaka så fick jag en ban på skärmen och då stod de att jag blev bannad för sunt förnuft. Jag blev arg och irriterad men efter en stund så insåg jag att jag hade brutit en regel på servern och förstod då varför jag blev bannad. När jag insåg detta så ångrade jag verkligen var enda sekund och minut av detta och lovade mig själv att detta inte skulle upprepas igen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. De var inte en felaktig ban, jag gjorde ett regelbrott. Jag skickade ett sms till min vän och bad han hämta mig och ta mig till sjukan eftersom jag inte orkade ligga död hela kvällen. Detta är ett väldigt stort regelbrott vilket förstör rp på servern och bidrar även till en väldigt låg rp nivå. Så de va inte en felaktig ban. Jag borde ha följt reglerna på servern för då hade jag inte blivit bannad och vi kunde då också gjort ett roligt scenario om dem t.ex hade tagit mig till sjukan utan att jag skrev till han. På sjukan hade jag också kunnat rpa med sjukvårdare med /me och göra ett kreativt scenario.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad för vdm då jag råkade köra på en oskyldig man på en väg. Jag sa till staffsen att jag råkade men jag hade fortfarande gjort regelbrottet. Jag körde på vägen och kollade luren samtidigt så jag märkte knappt att de hände också. När jag fick bannen i 2 dagar så blev jag väldigt arg och ledsen eftersom jag inte kunde köra på servern. Men en staff hänvisa mig till forumet och då blev jag senare unbannad på server vilket jag blev glad av. Jag drog mycket lärdom av detta och jag inte blivit bannad för vdm efter den gången vilket är ett bra tecken på att jag lär mig av mina banns. Jag har även blivit bannad för sunt förnuft då jag lallade på piren med en polis och slog han och hetsade mot han, detta var på en kväll och jag var väldigt uttråkad och hade inte mycket att göra då. Efter jag hade lallat i ca 5 minuter så fick jag en ban i 5 dagar där de stod att jag lallade och blev bannad för sunt förnuft. Jag har också dragit lärdom av detta och jag förstår nu att man inte ska lalla på servern, om man är sugen på att lalla ska man inte gå in på servern. Jag har heller inte blivit bannad för lall efter denna gången.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? När jag dog i den bilen så hade dem kunnat ta mig till sjukan och då rpa därifrån. Men dem tog mig till deras gänghus så då hade jag bara kunnat legat död där och skriva /medvetslös, för då om dem ser att jag ligger död där så kanske dem tar mig till sjukan utan att jag ska behöva skriva till någon av mina vänner och be dem ta mig till sjukan, eftersom de är väldigt låg rp nivå och de bidrar heller inte till någon seriös och bra rp nivå. Men om dem hade tagit mig till sjukan utan att jag skrev till dem hade jag kunnat rpa med sjukvårdare och där på sjukhuset göra ett kreativt scenario så att båda partner har ett roligt scenario.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig jätte mycket av denna bannen. Jag brukar ta lärdom av mina ban som jag skrev innan. Efter denna bannen så vet jag nu att man inte ska skicka något sms och medelande till någon vän. Eftersom att de är en väldigt låg och tråkig rp nivå för alla, de bidrar inte heller till något roligt scenario och inte kreativt heller. Så jag förstår verkligen denna regel nu och har lärt mig mycket av bannen nu. Jag har också lärt mig att jag hade kunnat göra roligt scenario utan att skriva till min vän, för dem hade förr eller senare kunnat se att jag låg död där och då ta mig till sjukan och göra roligt scenario där ifrån. Jag hoppas att ni förstår att jag ångrar detta och att ni ger mig en till chans på servern så att jag kan rpa som kriminell igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka