Inaktuell Kaktuzz | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Kaktuzz

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 21 Juli 2003

Vad heter du på discord? Kaktuzz#9999

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ungefär 280

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara aktiv nästan varje dag i veckan om jag inte är i skolan, sover eller pluggar.

Vad heter du? Ischo

Hur gammal är du? 23

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja det är jag, Jag började i simskola när jag var i ungefär 6 års åldern och har sen dess alltid kunnat simma utmärkt.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att det har varit min dröm sen jag var typ 8 år gammal, min pappa var polis och när jag var liten brukade han visa mig hur det är att vara polis, Har alltid haft ett stort intresse för detta jobb och kommer aldrig tappa intresse för det. Jag fick vara med honom när han tvättade och laddade sin pistol och när han övningssköt. Har alltid beundrat yrket och jag vill stoppa det fula som händer i världen och har stort intresse för att hjälpa människor. Jag jobbar riktigt bra under stress och jobbiga situationer. Jag kan prata riktigt bra i radion och kan väderstrecken.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En av polisens viktigaste uppgifter (enligt mig) är att förebygga och förhindra att brott sker. Vanligast är att arbeta i yttre tjänst och med utredningsåtgärder, som att ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag. Åtgärder som kräver att polisen har kunskap om vilka lagar som gäller.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit polisassistent i en annan stad som heter Penguin Roleplay. Men det var inte så mycket att göra eftersom det var inte så många som bodde där.

Vad betyder IGV? Ingripandeverksamheten.

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Man ska alltid prata tydligt i radion men under ett efterföljande är de extra viktigt att man pratar tydligt! Man ska lugnt och tydligt så alla kollegor i radion förstår! Man ska uppge plats på den misstänkte samt fordon reggplåten samt namnet på personen om man nu skulle kunna uppge det.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Jag går fram till personerna och försöker lugnt reda ut vad som har hänt. Det är även viktigt att jag håller en lugn ton så att jag kan försöka få dem lugnare. Spårar det ut mer så kommer jag försöka sära på dem och om det inte går kallar jag på förstärkning.

Får studerande köra en polisbil? Nej, abslout inte.

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? För att kunna få order om vart till exempel gärnings mannen befinner sig eller vart hen springer eller om man är i en biljakt så är det bra att kunna väderstrecken så man kan säga till exempel (hen rör sig väster ut om ....)

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Jag ska tillkalla förstärkning och vänta in dem. Jag får inte dra till mig för mycket uppmärksamhet av omgivningen.
När förstärkningen har anlänt så rör vi oss säkert mot den misstänkte/misstänkta och ber dem att vara lugna så vi kan söka igenom dem ordentligt. Om vi hittar droger kommer vi placera handfängsel och föra dem till stationen för att förhöra hen/dem

Berätta hur man utför HLR. Tryck mitt på bröstet.
Takt 100-120 kompressioner minut.
Kompressionsdjup 5- 6 cm.
Släpp upp helt efter varje bröstkompression, behåll hudkontakten.
Blås in tills bröstkorgen höjer sig. En inblåsning ska ta 1 sekund.
30 bröstkompressioner följs av 2 inblåsningar, 30:2.
Minimera avbrott i bröstkompressioner för att utföra inblåsningar.
HLR ska utföras på hårt underlag.

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? Man ska först lägga personen i stabilt sidoläge så att den lätt kan få ut vattnet. Sedan utför du 5 inblås och efter de utför du de 30 kompretionerna Berätta vad en thorax är och hur man använder den.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. Det är något du sätter över en skada vid bröstet för att stoppa luft från att trängas in i såret.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. Tourniquet är ett tätt band som används för att kontrollera blödning genom att helt stoppa blodflödet till ett sår Tourniquets fungerar endast på arm- och benskador; du kan inte precis vira ett hårt band runt en patients hals och knäppa ner det för att stoppa blodflödet

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Tryckförband används för att kontrollera blödningar och uppmuntra blodkoagulering utan att begränsa den normala blodcirkulationen. De hjälper:

minimera svullnad
skydda såret från kontaminering
skydda det skadade området från ytterligare trauma
förhindra värme- och vätskeförlust

Berätta hur och när man ska använda bandage. Bandage använder man när det t.ex. Är någon som stukat en fot eller en arm. Det används för att stabilisera något.

Senast ändrad:
Man behöver inte göra en skriftlig ansökan, det räcker med muntlig intervju ingame.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka