Nekad Jultomten1 | Blacklist Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Julis

Icke Medlem
Meddelanden
100
Reaction score
2
Blacklist-referens
ID: 250 — Övrigt
Anledning: fusk
Personal: J.vi0
Datum: 2025-10-25
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Det som hände var att jag och en polare åkte runt i sandy mitt i natten på höstlovet och sedan fick jag ett staff samtal där J.vi0 sa att jag skulle komma support vilket jag såklart gjorde. När jag väl satt där så blev jag pc checkad vilket slutade med en blacklist för fusk vilket jag 10000% ska bli, och det är något jag lärt mig nu efter att snart ha varit bannad i 8 månader.

Tar du ansvar för det som hände? Jag tar fullt ansvar för det som hände och vill börja med att be om ursäkt till dig, 320, samt alla andra spelare på servern som påverkades av mina handlingar. Jag inser idag hur dumt det var att börja fuska, och det är något jag har haft mycket tid att tänka över. Jag ångrar det sjukt mycket och har verkligen lärt mig en ordentlig läxa av det här misstaget. Det är inget jag är stolt över, och jag förstår varför beslutet att banna mig togs. Därför hoppas jag att ni kan ge mig en ny chans. Det skulle verkligen också kännas bra för mig att få visa er att jag förändrats. Om jag får möjligheten att komma tillbaka kommer jag att göra mitt bästa för att bidra till en positiv, social och rolig spelupplevelse för alla på servern. Jag vill visa genom mina handlingar att jag har tagit till mig av det som hänt och att jag kan vara en bra del av communityn. Jag vill även vara tydlig med att jag inte kommer att betala för en unban. Däremot hoppas jag att min ärlighet, ånger och vilja att förbättra mig kan vara tillräckligt för att ni ska överväga att ge mig en ny chans.

Vad har du lärt dig sedan dess? Efter händelsen valde jag att ta en paus från FiveM och spelande överlag. Efter ett tag började jag spela FiveM igen, men jag har inte riktigt hittat någon server som känns rätt för mig. Nu vill jag börja rpa seriöst, och av erfarenhet vet jag att Unive är en väldigt bra server för den typen av rp. Under tiden jag varit avstängd har jag haft mycket tid att tänka på det som hände. Jag har insett att fusk är helt onödigt. Jag har alltid ogillat personer som fuskar eftersom det förstör spelupplevelsen för andra, och därför känns det extra dumt att jag själv gjorde det. När man fuskar ger man inte den andra personen en rättvis chans i ett scenario, och man spelar inte för allas roliga upplevelse. Det är helt fel. Den här långa pausen har fått mig att förstå hur viktigt det är att spela ärligt och visa respekt för andra spelare. Jag har verkligen lärt mig av mitt misstag och kan med säkerhet säga att jag aldrig kommer att använda fusk igen. Därför hoppas jag att jag kan få en andra chans att visa vem jag verkligen är inom rp och att jag kan bidra positivt till servern.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag anser att jag förtjänar en ny chans eftersom jag nu har varit bannad i 8 månader och verkligen har lärt mig av mitt misstag. Den här tiden har gett mig möjlighet att tänka igenom det som hände och förstå hur fel mitt agerande var. Jag har lämnat allt fokus på skjutande och fusk bakom mig och vill nu spela på ett seriöst och trovärdigt sätt. För mig handlar rp om att skapa roliga och bra scenarion för alla spelare, inte bara för mig själv. Jag vill bidra med social och kvalitativ rp som gör servern roligare för alla. Jag hoppas därför att ni vill ge mig en andra chans. Jag har lärt mig av mitt stora misstag och skulle verkligen uppskatta möjligheten att få visa vad jag kan bidra med på servern. Om det behövs får ni gärna pc checka mig när som helst, eftersom jag inte har något fusk på min dator och aldrrig kommer att använda det igen.

Har du bevis som stödjer din överklagan? j.vi0 bör ha det, men ej jag.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1700kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Elias
Unive Staff

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1700kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Elias
Unive Staff
Kan max betala 800kr? medlem o krim på köpet, hört att andra fått det priset

Jag kan verkligen innerligt lova er att jag inte kommer fuska, gjorde de i 1 dag för 8 månader sen och jag vet att det är fel men har sett andra som blivit unbannade gratis efter 5 månader som dessutom fuskat länge. Så snälla ber verkligen om en chans, pc checka mig varje dag och jag kan verkligen lova att ni ej hittar något.

Tack på förhand.

@EliasJ @

AlanGrzelak2009
@Shabbe
kan erbjuda mig att betala 800kr för unbann samt medlem o krim, högre än så kommer jag inte att gå. Vill verkligen börja lira nu igen till sommaren då många polare fått en andra chans helt gratis.​

snälla kan jag få en chans, jag har varit bannad i 8 månader. Jag har lärt mig en rejäl läxa o nu skulle jag verkligen bli otroligt glad om jag skulle kunna få en ny chans på servern. Efter en så här lång ban så lär man sig, tro mig. PC checka mig varenda dag, jag kommer verkligen bjuda på bra rp och om ni kollar min ban historik sen tidigare så kan ni se att jag inte ens har många bans. Så snälla 320, toris, shabbe eller vem det nu är som läser detta, ge mig en en chans till precis som ni gett många andra.

Nekad

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka