Accepterad jens andersson | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

jens andersson

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 6 Maj 2008

Vad heter du på discord? Ville#5146

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 125+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? jag kommer vara aktiv ungefär 5-6 timmar pär dag. fast ibland kommer skolan ivägen och då kommer de först om man säger så. och på helger 19:00 till typ 02:00 så ja ska försöka va så aktiv som möjligt.

Hur ofta kommer du vara inne? som jag sa typ 5-6 på vardagar och kanske runt 8h på helgerna.

Hur många timmar har du på FiveM? 125h+

Vad heter du? Jens Andersson

Hur gammal är du? 21år gammal

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? jag ska bli anställd för jag brinner för att jobba som räddningstjänsten, jag tycker samt också att det är väldigt spännande med räddningstjänsten. min pappa har jobbat som brandman i flera år, hans namn är Leo Walson. han va ett tag chef över räddningstjänsten. så jag har ett stort intresse för det. och jag kommer försöka göra så att alla ska kunna känna att brandkåren är vid deras sida hela tiden, så är det något är de bara att ringa brandkåren. och vi kommer på nolltid. och det kommer jag försöka göra hela tiden när ja blir brandman, och jag brinner för att hjälpa folk och känner mig som en hjälte efter jag har hjälpt folk!

Varför ska du bli brandman? jag vill bli brandman för jag skulle passa som de. jag är väldigt snäll och omtänksam. samt är brandman mitt favorit jobb som jag gärna skulle vilja bli när jag blir stor. samt de jag sa att jag brinner för att hjälpa folk och det gör jag verkligen.

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? nej, jag har inte tidigare erfarenheter inom yrket men jag skulle gärna vilja lära mig saker inom räddningstjänsten och skulle tycka det var väldigt kul och var brandman. Såklart så skulle jag ta yrket på högsta allvar!!!!! och jag har ett väldigt stort intresse för brandmän. när jag var lite så fick jag alltid gå in och kolla på brandstationen hur det såg ut och ja tänkte redan då. de här kommer vara mitt drömjobb det här jobbet ska ja sattsa på.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? i en radio ska det vara årdning och reda. 1. man ska verkligen inte prata i mun på varann. 2. man ska låta kollegan prata till punkt. 3. man ska försöka att kort förklara och meddela om det som har hänt i sin rakel (radion) man ska också försöka förklara det kort och tydligt så att kollegorna förstår snabbt vad det är som har hänt.

Du får larm om brand, vad gör du då? det första jag gör är att säga i rakeln att jag är påväg mot platsen. sedan hoppar jag och mina kollegor in i brandbilen med blåljus på. sedan när vi är framme vid platsen kollar vi så att det inte är några skadade om det är det så hjälper vi ut dom så snabbt vi kan. sedan får någon kontakta sjukvården så får dom komma och hämta upp dom skadade. sedan börjar vi att släcka elden. när vi har släckt elden så går vi in och kollar så att ingen är där inne, är det ingen där inne kontaktar vi polis och ger ansvaret till dom. och åker på nästa larm!

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? jag ska vara lugn. gå fram till personerna försöka få ut dom från bilen får jag inte det så säger ja till mina kollegor att jag behöver hjälp. sedan kommer dom och vi hjälps åt. sedan när dom skadade är ute så lugnar vi ner dom och lägger dom ner. sedan kontaktar vi sjukvården och kanske falck för att ta bort bilarna så dom inte är en skada för trafiken. sedan kommer sjukvården och vi lämnar över ansvaret till dom. och åker på nästa larm.

Har du några andra frågor? när får man svar om man klara de

Tillbaka