Nekad ItzSpyco | Ban Överklagan [Harry.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ItzSpyco

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
59
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199093712510

Ditt Hex-ID: 1100001438f067e

Vad är din discord tagg? itzspyco

Vem var det som bannade dig? Harry.

Bild på banmeddelande: bild_2024-02-11_171531853.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att jag blev bannad för att mitt scenario var lite för mycket för att en apa skulle göra det som jag gjorde och för att staffen har missförstått tillfället i vissa fall.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och min kamrat John Svensson är på mekonomen när två poliser kommer fram till oss och säger att John har narkotika på sig. Han och jag blir genomsökta och sedan så söker de igenom min motorcykel. Då jag precis innan hade placerat en enda chokladbit i mitt motorcykel och inget mer så blev jag förvånad när de hittade två joints och en dator. Medans de försöker arrestera John så lyckas han hoppa på min motorcykel och vi kör iväg. Vi blir jagade i cirka 5 minuter innan min motorcykel går sönder och vi blir tagna. De arresterar oss och funderar på om de ska döda mig med hagelbössan innan de väljer att bara lämna mig på cayo perico. Vi åker dit och de släpper av mig, jag är där ett tag innan jag väljer att ta det lite lugn och äta middag när jag kommer tillbaka så är jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Personligen så tycker jag att detta var en felaktig ban och detta är varför:

"Rpar schimpans och kör motorcyckel"
Detta är något som jag tidigare har tänkt på om det var möjligt det måste jag erkänna men det betyder inte att jag inte har kollat med staffs tidigare. Om jag inte har fel så sa de "Om ni lär apan att köra motorcykel så får han köra". Detta betyder ju då att mina ägare lär mig att köra motorcykel och att jag får min egna tillslut som då är den som refereras i bannen. Jag kan förstå att det kan ske missförstånd om man inte vet detta men tycker bara att det är bra att nämna.

"och stannar inte efter polisens signaler"
Att jag inte stannade efter polisens signaler var för att jag försökte fly från dem då de skulle arrestera min kamrat och då så flydde vi. Då skulle en väldigt logisk sak vara att inte stanna när de signalerar eftersom att det vore idiotiskt att stanna. Jag skulle också bryta mot kriminell regel § 5.1 e. Polisen som lyder
"Det sista du vill som Kriminell är att hamna i trubbel med Polisen.
Därför ska man ha ett diskret förhållningsätt till Polisen, vilket innebär att man inte ska avslöja sin Kriminalitet eller Gäng/Organisation.

Som Kriminell ska ni också hålla en tystnadskultur gentemot Polisen, vilket innebär att man inte blandar in Polisen i sina konflikter med andra Kriminella.
Det är inte acceptabelt att tillexempel ringa Polisen för att sätta fienden i problem med dem.
" en del av denna regel nämner att det sista man vill som kriminell är att hamna i trubbel med polisen så att jag tycker att mitt val i detta fall är något logiskt.

"samt pratar svenska när han rpar schimpans"
Vid denna del av bannen så skulle jag vilja nämna att det finns personer med ap-ped som endast talar svenska och eller engelska medans jag sa två fraser och annars endast försökte göra apljud. Jag kan förstå att dessa fraser inte var så passande i detta tillfälle men det är också det enda fraser som jag kan som apa och försöker utrycka mig så bra som jag kan även om det var dumt att använda dessa fraser när man blir arresterad.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har fått två tidigare bans som dock inte har varit lika långa som detta. Båda har varit för lall och det är något som jag skäms för även när jag skriver detta.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag har försökt att lära mig från dessa bans genom att inte upprepa scenariot eller göra något liknande.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag hade kunnat försökt ha ett mindre komplicerat scenario som en apa och tänkt på hur jag hade kunnat gjort för att alla skulle kunna känna att det var ett roligt och logiskt scenario.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka