Inaktuell Isak Carlsson | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Pizzapojken

Icke Medlem
Meddelanden
118
Reaction score
19
Vad ska gänget heta? Los capaz. Som betyder "De kapabla" på spanska.

Vad heter du i verkligheten? Isak Carlsson

Ditt födelsedatum: 3 Augusti 2005

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer att vara inne minst 5 timmar på vardagarna. På fredagar kommer jag vara inne ca 9-10 timmar och på lördagar lika så. På söndagar kommer jag vara inne minst 5 timmar.

Hur många timmar har du på Fivem? 374 timmar och ca 365 är på UNIVE

Berätta om din karaktär: Min karaktär heter Isak Carlsson och är en 23 årig man som föddes i Sverige och har en Spansk bakgrund. Han flyttade till Spanien när han var 3 och bodde där tills han var 7. Då flyttade hans familj tillbaka till Sverige. Han växte upp i den dåliga delen av stan där han umgicks med kriminella och han har alltid varit en stadsbo. Han är lite lost och har väldiga humörsvängar då han kan vara hur glad som helst och sen vara hur arg som helst. Han har ett sort intresse av bilar då det är en stor status symbol i de kretsarna han är i. Hans pappa föddes i Spanien men flyttade till Sverige när han var 15 år. Där han bodde i förorten. Han hade det svårt när han kom till Sverige och gjorde mycket dåliga saker som små kriminalitet och det har även smittat av sig till hans son (min karaktär). Hans mamma har levt i Sverige hela sitt liv och har holt sig borta från alla dumheter. Men allt ändras drastiskt när han pappa dör då han är 11år. Då blir hans mamma deprimerad och de börjar leva på a-kassa. Redan då börjar Isak små snatta och göra olagliga saker. Han har försökt att hålla sig laglig då han vet att hans mamma är emot allt kriminellt. Men Isak vill inte se sin mamma lida så han börjar råna butiker och sno telefoner i skolan för att kunna köpa henne saker. Efter det så går allt bara utför. Han börjar ta droger och han har som mål att köpa bil och hus till sin mamma så hon ska mår bra och leva utan att bry sig om pengar. Men då behöver han göra ännu mer kriminella grejer som han börjar med nu. Så han har snackat ihop sig med grabbarna att de ska starta ett gäng som ska höras men inte synas.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Jag tycker att just jag ska få starta ett gäng för jag vill ha ett gäng med hög RP på servern som har en liten krets som inte bir för stora. Det ska vara organiserat från start och var enda rån ska vara planerat från punkt till punkt. Jag tycker att de flesta gängen tar in så många som möjlig och inte är planerade. Men jag försöker sträva efter ett planerat gäng som inte tar in vilka som helst. Jag tycker också at jag ska få starta ett gäng för jag har redan folk med mig som jag känner bra. Det är många gäng som har blivit ner stängda på senaste tiden och jag har känt några av de och jag tycker då att det skulle behövas nya gäng i UNIVE. Jag tycker även att jag ska få starta gäng då jag har bra erfarenhet inom kriminell RP då jag har varit med i gäng på andra servrar innan UNIVE och en bra kompis till mig var Boss i Hermanos innan han slutade spela. Så jag vet hur det fungerar att styra ett gäng och vad som behöver göras för att styra det på ett bra sätt.

Har du några med dig från start med gänget? Jag har med mig två kompisar jag litar rejält på som kommer få vice-boss (deras dc, Big nice#1233 och PFF_Skatemorfar#8718) Sedan har jag lite andra kompisar som är kriminella på servern som vill vara med. Jag vill ha olika cirklar i gänget. Det börjar med Boss och vice boss. Sedan är det en större cirkel mellan Boss, vice boss och medlemmar. Sedan kommer det att vara samarbeten med andra gäng och vi kommer ha springpojkar som inte kommer ha lika stor inflytan i gänget.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Vårat gängs betydelse i staden kommer vara att vi kommer att utföra väl planerade Butiks, Bank och Yacht rån. Så det kommer att bli roligare och klurigare för polisen att försöka fånga oss. Vilket kommer leda till roligare och mer realistiskt roleplay. Vi kommer att hålla oss i skuggorna tills vi har en chans och när vi väl har chansen ska vi synas. Vi kommer också sälja vapen och droger. Då vi kommer dela ut nummer till våra säljare om någon vill köpa vapen så det hålls hemligt och professionellt. Som sagt kommer vi ha specifikt folk i vårat gäng som kommer vara “becknare” (våra säljare).

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? De erfarenheter jag har är att jag har varit kriminell på andra servrar tidigare så jag vet hur man handlar och säljer med vapen. Min kompis var också boss över Hermanos så jag vet hur ett gäng styrs och hur det fungerar att vara kriminell. Och jag vet hur man planerar in för butiks och bank rån då jag har varit med och lyssnat. Jag har också åkt med i deras bil när de har gjort kriminella saker så jag vet hur kriminella situationer fungerar på Unive.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag tänker att det är ett stort ansvar då jag behöver ha kontroll på alla som är med i gänget så de håller en hör RP nivå och beter sig. Jag kommer också behöva lyssna på de som är med i gänget och ta emot kritik från de annars kommer man aldrig kunna utveckla gänget. Jag måste också se till att alla som är med har vapen och pengar. Det är också viktigt att jag noggrannt väljer ut vilka vi ska samarbeta och jobba med.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag kommer att se till att mina grabbar har bra RP och se till att vi planerar allt noggrant så att det ska bli så realistiskt som möjligt. Jag kommer också att försöka bygga ut vårat kontaktnät men ändå hålla oss i skuggorna. Vi kommer också stärka den genom att bara ha mogna och lite äldre grabbar i gänget så det inte bara blir massa barn som springer runt med vapen. Jag kommer inte starta någon onödig beef men om det är beef då är det. Och då kommer vi behöva avsluta det.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Om vi ska till exempel utföra ett rån så skulle vi se till så att vi har ordentlig utrustning som skottsäkra västar, masker, hjälmar och vapen. Det är också viktigt att alltid ha gisslan. Helst en polis då jag har märkt att de är väldig försiktiga när deras Kollegor ligger illa ute. Jag skulle också ha flera bilar så om en av bilarna går sönder skulle vi ha en extra. VI skulle splitta upp oss så att poliserna blir förvirrade. Sedan släpper vi gisslan långt bort och sedan åka till en flykt bil med förare som står längre bort. Vi skjuter helst inte mot poliserna då de kommer att ta det ännu allvarligare och skjuta tillbaka. Vi kommer bara skjuta om det är nödvändigt. Vi kommer också hålla oss lowkey ett tag efter rånet i vårat gäng hus och kanske planera ett nytt rån som vi utför senare.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag kommer se till så att de har det genom att vara med på de flesta saker vi gör och jag känner de som kommer att vara med i gänget från börjar och jag vet att de har bra RP. Jag kommer även bara ta in folk som jag vet har bra RP in till gänget.

Hur hanterar du kritik? Jag kommer att ta kritik som något bra som gör att vi kan förbättra vårat gäng. Och jag tar gärna emot det då jag vill ha ett så utvecklat gäng som möjligt.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja det skulle jag men jag skulle fortsätta att försöka starta ett gäng.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej det gör jag inte.

Har du läst våra Regler? Ja såklart jag har läst reglerna.

Senast ändrad:
Tillbaka