Accepterad iayze | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

repent

Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
5
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561197966720095/

Ditt Hex-ID: steam:110000100627c5f

Vad är din discord tagg? iwroteyouloveletters

Vem var det som bannade dig? 320master

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-06-04 195211.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad för att jag ressade mig själv efter ett skott scenario där hela mitt typ gäng blev nedskjutet utanför vårt gänghus. Jag skrev i unive staff discorden och frågade om jag fick ressa mig själv, och de sa nej. Jag kände att det var orättvist eftersom andra i mitt gäng blev ressade via /help av andra staff. Efter ett tag, när inget hände, valde jag att resa mig i själv ändå. Ungefär 10 minuter senare blev jag bannad. Hela tiden som jag varit helper har jag känt ett stort grupptryck från mina vänner. Det har känts som att om jag inte hjälpte dem med t.ex. revive eller annat, så skulle jag inte skulle tappa deras respekt eller förlora dem som vänner. Det har varit svårt att säga nej, även om jag innerst inne vetat att det varit fel. Jag har haft skuldkänslor över det länge. Jag tror att jag blev bannad för att jag gick emot ett tydligt nej från staff och ändå använde mina powers för egen vinning. Jag fattar att det förstörde deras förtroende för mig. Det var ett dumt beslut, och jag ångrar det.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Vi hade en konflikt med ett annat gäng, och de stod utanför vårt gänghus och campade. När vi gick ut blev vi direkt nedskjutna av de, vilket enligt reglerna inte är okej man får inte campa ett gänghus och skjuta folk så fort de kliver ut. Hela mitt gäng dog där, mitt på vårat gängområde. Sedan ressade jag mig själv. Jag stod kvar ett tag och tänkte på om det verkligen var rätt beslut, men det kändes som att jag inte hade så mycket val. Typ 10 minuter senare blev jag bannad, utan någon varning eller chans att förklara mig innan.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel. Jag fick ett tydligt nej från staff när jag frågade om jag fick ressa mig själv, men gjorde det ändå. Det var mitt beslut, och jag visste att det gick emot reglerna. Samtidigt var situationen runt omkring rätt skev. Det andra gänget campade utanför vårt gänghus och sköt oss direkt när vi gick ut, vilket inte ens är tillåtet. Det kändes orättvist, och det var därför jag till slut valde att ressa mig själv. Men jag fattar att det inte spelar någon roll jag bröt mot reglerna, och det var det som ledde till bannen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har bara blivit bannad tre gånger sen 2023. En gång för emote abuse, där jag använde emotes för att plocka vallmo snabbare, vilket inte var okej. Jag förstod sen att det förstör spelet för andra och har slutat med det. En annan gång blev jag bannad för Vdm, där jag körde över en person på ett sätt som inte passade rp.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat vänta på staff istället för att ressa mig själv när jag blev nedskljuten. Jag borde ha lyssnat på svaret jag fick i Discord och inte gått emot det, även om det kändes orättvist. Istället för att känna press från mitt gäng hade jag kunnat prata med staff eller någon annan för att få stöd och inte göra något. Jag vet nu att det är bättre att följa reglerna än att försöka fixa saker på egen hand, även om det känns jobbigt.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig mycket efter bannen. Jag förstår nu hur viktigt det är att följa reglerna och att inte använda mina powers för egen vinning, även om det känns orättvist ibland. Jag kommer sluta med kriminell RP och istället köra som polis för att göra rätt för mig och bidra på ett bättre sätt i spelet.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår att om jag ber om att få min överklagan läst kommer den automatiskt att nekas.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka