Nekad hjalmar bär | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

hjalmar bär

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
2
Ange ditt födelsedatum: 21 Mars 2008

Vad heter du på discord? arozzi08#2332

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 47 timmar

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 2-4 på vardagar och på helger 3-9

Hur ofta kommer du vara inne? jag kommer vara inne så ofta jag kan.

Hur många timmar har du på FiveM? 47

Vad heter du? jamar bengtsson

Hur gammal är du? 21

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? För att jag vill köra staden till en säkrare och bättre plats och att alla ska känna sig trygga, så att staden blir lugnare och trevligare

Varför ska du bli brandman? För att jag älskar att hjälpa personer i nöd och jag är väldigt lugn i en stressad situation. Jag är också väldigt bra på att prata med folk och att göra dom lugna. även om jag inte är brandman eller något liknande så försöker ändå alltid hjälpa till så bra jag kan.

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? har inte haft någon tidigare erfarenhet inom räddningstjänst men som sakt så kommer jag alltid vara disciplinerad och lugn och kommer ta jobbet på fullaste alvar.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Man ska vara lugn och prata tydligt och inte prata om något annat än alarm. för en bristande radio kommunikation kan leda till att det viktiga inte kommer fram. man ska alltid komma ihåg att tänka på vad man ska säga innan man säger det så det inte blir något missförstånd

Du får larm om brand, vad gör du då? jag klär på mig så snabbt som möjligt och åker till platsen, när jag kommer fram så frågar jag dom runt omkring om det är någon kvar i byggnaden sen så ropar jag in i byggnaden och frågar om det är någon där inne om det är kvar någon så går jag in med några kollegor och tar de lugnt och långsamt bit för bit sen när jag kommer fram till personer så säger jag åt den vad den ska göra eller om jag måste bära personen vi går ut långsamt en brandman fram och en bak och pratar med personen och försöker få den lugn när vi kommer ut kontaktar jag polisen och berättar vad som har hänt. sen tar jag fram vatten slangen och försöker släcka branden. Sen när alla har blivit räddade och branden är släkt så berättar jag för polisen exakt vadd som har hänt och vad orsaken till branden kan vara.

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? När jag kommer dit så försöker jag dra ut personerna från bilen om dom inte kan gå ut själva och kontrollerar så att dom är okej. kollar vart skador kan vara ovs sen kontaktar jag polisen och ambulans och ber dom komma till platsen. när jag har kontaktat ambulans och polis så försöker jag prata lugnt med personerna i krocken och försöker förstå vad som har hänt sen när polisen kommer så berättar jag vad jag har fått höra och sen kan polisen ta över

Har du några andra frågor? nej inga andra frågor och jag hoppas verkligen jag får jobbet.

Tillbaka