Nekad henrik.2k | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

henrik.2k

Icke Medlem
Meddelanden
45
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199095285353/

Ditt Hex-ID: steam:110000143a70669

Vad är din discord tagg? 10.mbappe

Vem var det som bannade dig? .tacos__ var det som bannade mig.

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-10-19 233838.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att anledningen till att jag blev bannad är att jag tog vapen ur stashet och lade dem i min bil, vilket jag nu förstår är ett regelbrott på servern. Reglerna på servern är tydliga med att detta inte är tillåtet, och jag misstänker att det är orsaken till att staff valde att banna mig. Detta var inte min avsikt att bryta mot reglerna, och om jag hade insett att dessa handlingar var fel i stunden hade jag lagt tillbaka vapnena och sagt till staffs att jag gjorde ett regelbrott.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände precis innan jag vart bannad var att jag köpte krim, då jag ville fördjupa mig i mitt rollspelande här på unive. Det som hände var att jag köpte krim som sagt därpå ville jag göra ett kriminellt scenario för att komma in i den kriminella världen på ett sätt där det inblandas rollspelande och inte bara utanför spelet vilket är metagaming. Det som hände då efter jag köpte krim var att jag tog vapnet ur polisens stash för att kunna lämna "polisens värld" och sedan komma in i den "kriminella världen" på ett sätt där att spelarna ingame fattar att jag har lämnat poliskåren för att sedan bli en kriminell individ här på servern. Jag visste att det inte var tillåtet att sno vapen från polis-stashet, men jag tänkte då i detta scenario att det kan vara undantag då jag gör en rp-handling från att vara polis till att bli kriminell kunde ha varit ett undatag men det var fel beslut ut av mig, och har nu lärt mig av mina handlingar där jag har läst reglerna igen..

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tyckte det var rätt beslut att banna mig 100% eftersom det inte är kul för motparten i scenarionen då jag har tagit ett polisvapen. Jag tycker att jag gjorde ett regelbrott på servern och om man gör det ska man ha konsekvenser. I detta fall så trodde jag att man kunde göra detta då det var ett metagaming scenario där jag köpte krim i discorden. Jag förstår att jag gjorde misstag då där i stunden och ber om ursäkt för mina handlingar!

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Yes, jag har blivit bannad tidigare när jag var helt ny på FiveM och misstolkade att detta var en moddad version av Gta Online. Jag har nu tagit lärdom av dessa ban genom den hårda vägen och har lärt att dessa handlingar leder till konsekvenser som jag vilket fall har tagit nu. Jag har tagit vara till alla regler nu efter denna ban och vill börja om på ny kula med alla regler i sikte och kunna sträva för att ha en hög-rp nivå där alla regler följs.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Yes, jag kunde valt att göra ett annat krimellt scenario för att kunna genomföra min transfer ifrån polismyndigheten för att sedan säga upp mig för att sedan ta mig in i den kriminella världen. Jag hade kunnat valt att inte ta vapen vilket var ett väldigt dumt beslut av mig som jag verkligen ångrar. Jag hade kunnat strunta i den delen och varit en lowkey kriminell där polisen inte märker min övergång och skapa och knyta kontakter kring stan för gör ett namn av sig själv och gå långsamt men säkert som kriminell.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har defenitivt lärt mig efter min ban att regler är regler, och det kan ej skes undantag bara för det sker en handling ingame som påverkas utanför spelet. Efter denna ban så känner jag mig säker på att alltid följa reglerna oavsett vad för annars kommer konsekvenser skes. Jag har även reflekterat på denna ban och detta kommer ej ske igen då jag har läst igenom alla regler noga och har tagit noter på vissa regler för att kunna få fullpott på min medlemsansökan!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Angenämnt, det förstår jag till 100%.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka