Nekad H3nr9 | Ansökan till Servervakt I QT I

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

H3nr9

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Henry

Vad heter du på discord? 𝐒𝐢𝐥𝐯𝐞𝐫#2118

Ange ditt födelsedatum 3 Juni 2006

Beskriv din dagliga aktivitet. Är aktiv 4-5 dagar i veckan och mellan.

På vardagar är jag inne på servern mellan
14:00-21:00, eller 15:30-22:00

Är aktiv på minst en utav helgdagarna och spelar oftast flera timmar in mot natten då.
Kan se ut på något av detta vis:
12:00-03:00, eller 09:30-01:00
Tiderna på helgen varierar mycket men har ändå mycket speltid då.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Fick min nya medlemsroll förra veckan men varit medlem sedan tidigare, 2020.

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Aldrig blivit bannad som bilden visar. https://anonfiles.com/scE5c8f2z7/Capture_PNG

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har som huvuduppgift att upprätthålla en hög standard för rollspel på servern. Detta inkluderar att uppföra sig som en vanlig medlem, men också att agera när situationer uppstår som hotar spelupplevelsen. Om servervakten ser en övergiven bil på servern som är sönder, kan de sätta sig i bilen och använda kommandot "/dv" för att ta bort bilen från servern och minska belastningen på den. Dessutom har servervakten befogenhet att kicka spelare som inte följer reglerna och stör rollspelsupplevelsen. Om servervakten upptäcker ett allvarligt regelbrott kan de använda kommandot "/toggleid" för att aktivera spelar-ID, sedan skicka "/m (id)" för att meddela personen om deras regelbrott och till sist använda "/svban (id) (anledning)" för att ge en temporär bannlysning från servern. Servervakten måste ta klipp på det inträffade regelbrottet och skicka in det till serverns Discord-kanal. Staffs kan sedan granska klippet och avgöra om ytterligare åtgärder behövs, såsom att förlänga bannen om det inträffade var tillräckligt allvarligt. Sammanfattningsvis är servervaktens uppgift att underlätta för staffs och förbättra rollspelsupplevelsen på servern genom att agera snabbt och effektivt vid störningar eller regelbrott.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag har spelat på er server under ett tag nu och jag har verkligen haft en fantastisk tid här. Men jag vill nu ta det till nästa nivå genom att hjälpa till att upprätthålla en hög standard för rollspel och hjälpa andra spelare att ha en lika fantastisk upplevelse som jag har haft.

Jag har alltid varit intresserad av att hjälpa till inom communityn och jag tror att mina personliga egenskaper gör mig till en lämplig kandidat för rollen som servervakt. Jag är tålmodig, förstående och har en hög grad av empati, vilket jag tror är viktigt när man arbetar med spelare från olika bakgrunder och åldrar. Dessutom är jag en pålitlig person som alltid strävar efter att göra mitt bästa och ta ansvar för mina handlingar.

Jag har också en stor passion för rollspel och jag tycker att det är viktigt att upprätthålla en hög standard för spelupplevelsen på er server. Jag är väl bekant med de regler som gäller för er server och jag är villig att lära mig mer om hur jag kan hjälpa till att upprätthålla dem.

Jag är redo och villig att ta på mig rollen som servervakt på er server och jag lovar att göra mitt bästa för att skapa en trygg och rolig miljö för alla spelare. Tack för att ni tar er tid att läsa min ansökan och jag ser fram emot att höra från er snart.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption är ett oetiskt beteende som kan uppstå på vilken fivem server som helst. Ett exempel på korruption kan vara när en spelare inom ett scenario, som till exempel skottscenario, vägrar att respektera spelets regler och istället fuskar på olika sätt. En form av korruption inom skottscenario kan vara att en spelare lovar att hjälpa en annan spelare, eller "polare", men istället för att hjälpa denne, väljer att döda polaren för att sedan ta deras loot. Detta beteende anses vara oetiskt och strider mot spelets regler. Det finns flera andra sätt som en spelare kan vara korrupt på, till exempel genom att bryta spelets regler för egen vinning.

Abuse är en annan typ av oetiskt beteende inom onlinespel. Detta kan exempelvis vara att en spelare utnyttjar spelets regler eller funktioner för att vinna ett scenario på ett oärligt sätt. Ett exempel på abuse kan vara när en spelare revivar sig själv inom ett scenario, vilket innebär att de återupplivar sin karaktär efter att ha dött, trots att detta inte är tillåtet enligt spelets regler. Ett annat exempel på abuse kan vara när en spelare bannar eller kickar andra spelare för att vinna en match, istället för att spela enligt spelets regler. Detta anses vara oetiskt och strider mot spelets principer om rättvisa och jämlikhet mellan spelarna.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka