Accepterad GuttaPoweer | Polismyndigheten Ansökan [GrebbeN]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

GuttaPoweer

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 6 Februari 2002

Vad heter du på discord? GuttaPoweer#1234

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1333

Hur aktiv kommer du att vara? Beror helt på hur mycket jag jobbar. Men anser att jag har tid att spela 3-4 dagar i veckan.

Vad heter du? Stig Stensson

Hur gammal är du? Född 1950. Det vill säga 71 år!

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Svaret på den frågan är ett solklart JA.

Varför vill du bli polis? Skulle inte påstå att jag vill bli polis, rättare sagt att byta stad! Har arbetat som polis sedan 1972 den 2 juni. Under mina år har jag jobbat som allt från ingripande till nationella insatsstyrkans. Många års erfarenhet där människors värde ligger mig varmt om hjärtat. Även fast jag idag är så pass gammal har jag en god fysik tack vare mina år inom poliskåren. Sedan 1994 har jag arbetat som kommissarie och vissa tider som vakthavande befäl under större utredningar och insatser.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste punkterna inom det polisiära för mig är noggrannhet, respekt och förtroende. Med detta kommer man långt som polis och kan utveckla våra samhällen till det bättre. Det gäller att alltid skapa en trygg och säker plats för alla individer. Att vara polis har för mig betytt mycket. Hjälpa människor i nöd och bestraffa skattesmitare och andra dylikt för vårt avlånga land, Sverige.

Vad vet du om yrket i helhet? I och med att jag har arbetat så pass länge skulle jag vilja påstå att jag har en god kunskap. Många timmars arbete har genererat en stor ryggsäck med erfarenhet. Goda kunskaper kring lagar och regler, hur man hanterar stressiga situationer samt hjälper resterande kåren att utvecklas.

Har du några tidigare erfarenheter? Som tidigare nämn har jag varit med om det mesta. Tagit ner katter från träd, stoppat gisslandramat där alla kommit hem oskadda. Säkrat banker vid rån och rånförsök. Transporterat kungen 1987 vid hans vistelse i Visby. Hot hade kommit in och vi arbetade intensivt med att säkra området. Hans vistelse blev säker och trevlig för alla inblandade.

Hur är du som person? Jag är en aktiv person som ser till att ha god fysik, året om. Rätt ska vara rätt kan man säga. Det spelar ingen roll om du körde mott rött, det är inte okej och du ska därefter bli straffad för det. Står upp för mig själv med den pondus jag arbetat fram under alla mina år. Ser alltid till att kollegorna är trygga och känner sig säkra varje dag. Man ska inte vara rädd som polis, då är något fel.

Är det något vi bör veta om dig? Licens för helikopter, Bell 429. Har utbildning för tunga vapen, MP5. Vill inte bli uppringd när jag inte jobbar, enbart om det är extrema situationer. Jag har en privat mugg med en gris på, den får inte under några omständigheter brukas av någon annan. Vill ha min semester den 6 juni nästa år, 4 veckor.

Tar gärna och visar upp mig på stationen. Att tala är betydligt effektivare, stans säkerhet står på spel.

Mvh

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka