Nekad | Goggle | | Chef-jobb ansökan [Christoffer Wanzel]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

L1ndgren - Goggle

Aktiv Medlem
Meddelanden
823
Reaction score
57
Vilket chef-jobb vill du ansöka till? Securitas

Vad heter du IRL? Alex

Vad heter du på discord? goggle#3222

Hur gammal är du? 16

Hur många timmar har du på Fivem? 2300

Varför vill du just bli chef på det jobbet? Vi i den gamla ledningen inom det förhoppningsvis blivande yrket vill återplaceras som chefspositioner eftersom att vi har studerat och inspekterat detta yrke i en längre tidsperiod. Detta är den huvudanledning till varför vi vill återplaceras inom detta yrke. Det finns såklart också andra anledningar såsom att vi har ett stort engagemang för att föra en bra rp nivå i både utbildningar och scenarion utöver de securitas yrkesutbildningar som utövar sig på server.Detta resulterar då i att vi medverkar eller snarare sagt bidrar till en bra rp utöver den som vi får ta del av utav de “civila” karaktärerna dvs de som inte jobbar som tjänstemän. Vi i den förhoppningsvis blivande securitas ledningen kommer att intensivt jobba med att utveckla securitas kåren på olika sätt så att de resterande individerna uppfattar våran rp som seriös och då förhoppningsvis sprider servern vidare med formatet “du, du borde verkligen börja spela på unive eftersom att securitas kåren för en god och ett seriöst securitas utförande av deras arbete.

Vilka erfarenheter har du inom jobbet? Jag har goda erfarenheter då jag har varit polis i ungefär 1 år

Berskiv din karaktär? Jag har haft en väldigt tuff uppväxt som barn, vi hade en fungerande uppväxt men svår och tuff.

När jag var liten så bodde jag och min familj i en liten kriminell stad i förorten. Min familj består av mig, min pappa, min mamma och min brorsa. Jag och min bror ville införskaffa oss den nya mobilen men problemet med detta är att vi inte hade ekonomin för det. så vi bestämde oss för att vi skulle gå till en liten sunken butik som hade dem här, den här butiken lås väldigt nära våran lägenhet.så vår plan var att springa ner till butiken, sno varsin mobil och sen springa upp och gömma oss i lägenheten.vi hade suttit och klipp ut masker på syslöjden dagen innan så att ingen skulle se vem vi var. dagen efter går vi ner och ska sno dem, vi går fram och tar varsin mobil sen så kutar. Det stod en vakt vid kassan som vi inte såg när vi gick in, så vakten springer efter oss och skriker stanna men vi bara fortsätter kuta och gömmer oss i en buske lite längre bort. Polisen åker runt i området och exakt när dem ska lägga ner ärendet så hittar dem oss pga att min kompis keps stack upp ur busken. Dem tar tillbaka mobilerna och ringer våra föräldrar eftersom vi bara var sju år gamla, våra föräldrar var på jobbet så dem kunde inte komma så vi fick snacka med polisen istället. Vi och polisen hade ett bra samtal och polisen var väldigt sjyst. efter detta så har jag gillat poliser mer och mer.

Jag och min bror har alltså haft en tuff uppväxt och den blev inte lättare när våran mamma och pappa dog i en bilolycka. så från och med vi var 13 så levde vi utan föräldrar och vi flyttades placerades på sos.där bodde vi tills vi var arton, när vi fyllde arton så bestämde vi oss båda för att bli poliser. Det går inte så bra just nu för att vi är arbetslösa och har ingenstans att bo. Vi lever ett väldigt svårt liv men fast vi gör det så har vi fortfarande skit kul tillsammans. I tre år nu så har vi jobbat så mycket det bara går och försökt hitta ett hus/lägenhet där vi kan bo.

Nu är det så att jag har två karaktärer som ställer till lite för att båda är lika danna med samma röst. Men jag kan berätta lite om Axel Nilsson. Axel Nisslon är en ung kille som är tjugotre bast och gillar arbetslivet. Några jobb han har jobbat med är tex biträdande regionchef när Robin var regionchef. Efter en månad som biträdande regionchef så kände Axel Nisslon att han började tröttna på jobbet som sjukvårdare, han tyckte att sina kollegor var väldigt bra men problemet var att han ville ha nya utmaningar vilket han inte fick på det centrala sjukhuset i Multistaden. Han känner den biträdande rikspolischefen efter att han har jobbat på vianor och trimmat hans bilar flertal gånger. Efter att han har trimmat Erik Larssons bilar ett flertal gånger så har det blivit en rutin att Axel Nisslon tar Erik Larssons beställningar på Vianor. Axel Nisslon bestämmer då sig för att fråga Erik Larsson om han få ta en intervju till polisen. Han får då ett svar några dagar senare, han tar då en polis intervju som går väldigt bra och han får jobbet. Axel Nisslon är då polis i 2 månader. Han kommer då upp till rangen befäl och är väldigt nöjd över sitt jobb hos polisen. Några dagar senare så blir Mikael Lollson (rikspolischef), Benny B (biträdande rikspolischef) och Erik Larsson (biträdande rikspolischef) sparkade från poliskåren, då vänder allt för Axel Nisslon. Axel Nisslon tappar då all lust till att vara polis för att han tyckte att det var ett orättvist beslut av arbetsförmedlingen att göra på det sättet. Han är då arbetslös ett bra tag, ungefär 1,5 månad.

Efter 1,5 månad utan jobb så märker han att det början en bra rikspolischef och att det är bra kollegor där, han bestämmer sig snabbt för att göra en ansökan. En dag efter han hade skickat in en ansökan så blir den nekad för att han inte visade något engagemang i sin ansökan. Hans bror märker att Axel Nisslon är nera eller ledsen så Alex Nilsson, alltså Axel Nisslons bror. Alex Nillson frågar då vad det är som har hänt och han svarar att hans polis ansökan blir nekad, då går Alex Nilsson till rikspolischefen och säger att han kan berätta mycket information om gäng om hans bror får en chans som polis. Axel Nisslon berättar information och avtalet håller så Axel Nisslon får en chans i polisen. Det går väldigt bra för Axel Nisslon tills de byter rikspolischef till en annan som heter Emil svensson. Det fortsätter gå bra och han får förtroende samt går med i insatsstyrkan, han blir även kommissarie. Allting flyter på bra tills Axel Nisslon får två anmälningar på sig om tjänstefel. Då får han sparken och hela hans liv förändras för alltid.

Jag som person är väll en person med mycket vilja i livet, jag ger aldrig upp om jag tex har en dröm att bli polis. Även fast jag har haft mycket motgångar i mitt liv så har jag och min bror fortfarande krigat oss igen allt detta och följer vår dröm att bli polis. Jag skulle aldrig sluta följa mina drömmar oavsett hur många motgångar jag har i livet så kommer jag alltid följa mina drömmar.

SECURITAS TANKEN
Tanken med fordonsanvändning i Securitas kåren
Vi har uppfattat fordons användningen i securitas kåren så som att de bara kör runt i de nyaste och de snabbaste bilarna vilket vi ser väldigt negativt på då det i ett seriöst rp perspektiv inte är särskild acceptabelt i våran mening. Detta menar vi då på att om man speglar på den realistiska securitas kåren så ser man att dem använder gamla securitas bilar i utbildningssyfte vilket vi vill framföra mer på servern. I verkligheten så ser man mycket gamla securitas bilar som återigen används för att spara pengar som istället går till vården i dessa svåra tider.

Samarbete med resterande tjänstemän
Vi som Securitas har en större befäls roll inom blåljus personalen som ska kunna styra och ställa med hjälp och stöd från resterande chefer inom de olika yrkena. En bra kommunikation är väldigt viktigt i denna punkten eftersom att vi ska sköta uppgifter tillsammans. TILLSAMMANS ÄR VI STARKARE

Uppgifter
När vi har gjort en spekulation kring hur en Securitas kår ska se ut på en rp server så har vi kommit fram med de resultaten att om det inte finns en befälhavare inne i tjänst så ska de med högst rank ta befäl i de större scenarion.

Utbildningar
Det finns ett väldigt viktigt moment inom den blivande securitas utbildningen som många utbildnings befäl gör fel på vilket är skott momentet där många utbildnings befäl säger till de Studerande vid Securitas utbildningen att de ska skjuta på varandra med paintball vilket vi ser väldigt negativt på.

Nackdelar med denna sortens av utbildningsmetod
Nackdelarna med denna utbildningsmetod är att det inte blir samma rekyl som med en vanlig pistol som oftast är 7 mm utan istället en effekt på de studerande som gör att de blir lurade och tror att det inte alls är samma rekyl som det egentligen är. Man måste få testa på den riktiga pistoler även om det är samma rekyl så MÅSTE man rpa på att det inte är det vilket många av utbildnings befälen inte gör rätt. Det vi istället kommer att göra är att vi kommer att ha mycket teoretiska prov och en mindre del av utbildningen kommer att ha skott moment i sig. Vi kommer möjligtvis ha något sorts av moment där man få skjuta på varandra men då kommer vi att rpa på att vi har sensor detektorer som räknar ut om skottet träffar personen eller inte, träffar skottet så kommer det att resultera i att en sorts dator kommer att ropa upp att man är träffad och därefter får man rpa skadad. Denna dator kommer också att säga om man blöder kraftigt och vart skottet
sitter. Fördelar med denna metod är att det är riktig rekyl men enda skillnaden är att det inte avfyras ett skarpladdat skott.

Hur ofta kommer du vara inne? Har inga bestämda tider

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Självfallet

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Altrive

Har du läst våra Regler? Ja i och med att jag har varit Admin

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka