Nekad Ginoo | Ban Överklagan [Punkt.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ginoo

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199090008664/

Ditt Hex-ID: steam:110000143568258

Vad är din discord tagg? Yahharen

Vem var det som bannade dig? punkt

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: unive.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Det började med att någon skickade en bild till personalen där jag påstås använda hacks, trots att jag aldrig skulle göra något sådant. Därefter blev jag inkallad och tillsagd att livestreama. I samtalet satt en moderator, ungefär tre vanliga hjälpare och en till personal. De bad mig att gå live och visa mina filer. Efter att supporten hade granskat min dator förklarade personalen att jag var klar. Men strax efter det hoppade en annan ansvarig person, en kriminalansvarig, in. Cirka 15 minuter efter att min dator hade granskats blev jag uppmanad att återigen gå live och visa mina mediefiler. Där hittade den ansvarige en video som var 13 dagar gammal, två dagar efter att jag hade köpt min krim. I videon upptäcktes det att jag använde steg- och plingljud i mitt första scenario, utan att jag visste att det var förbjudet. Efter att ha visat några klipp för min kompis via Discord förstod jag att det inte var tillåtet och tog bort dem direkt. Därefter började jag ladda ner tillåtna ljud. Samma dag laddade jag också

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Efter att jag hade klarat PC-kontrollen bad han mig att livestreama och gå igenom mina mediefiler. Där, bland mina medaljklipp, hittade han en video som var 13 dagar gammal, bara 2 dagar efter att jag hade köpt Krim. Jag insåg att i mitt första scenario använde jag steg- och plingljud, något jag inte visste att man inte fick göra. Den insikten slog mig som en kall dusch - jag hade oavsiktligt brutit mot reglerna, helt omedveten om konsekvenserna. Det var först när min kompis i Discord påpekade detta för mig att jag blev medveten om mina misstag. Jag kände en stigande panik när jag insåg att mina handlingar hade kunnat få allvarliga konsekvenser för mig och min närvaro på plattformen. Snabbt och nervöst agerade jag, och omedelbart tog bort de otillåtna klippen. Jag började genast ladda ner och använda tillåtna ljudfiler, men känslan av att ha ställt till det gnagde fortfarande inom mig. Under samma dag, när jag fortsatte att gå igenom mina mediefiler, upptäckte jag ytterligare en video där en annan person tala

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tar fullständigt ansvar för mina handlingar och jag förstår varför beslutet togs att banna mig. Jag var omedveten om konsekvenserna när jag laddade ner ett sound pack. Situationen uppstod när jag spawna huset och vi höll på att bli stormade. Jag var inte medveten om att ljuden från sound packet kunde vara otillåtna och det var först när någon dog och man hörde pling-ljudet som jag insåg att det var ett problem.

Jag inser nu vikten av att vara medveten om plattformens regler och riktlinjer, och jag tar den här situationen som en läxa för framtiden. Att vara ansvarsfull och respektfull gentemot gemenskapens regler är avgörande för att upprätthålla en positiv miljö för alla användare.

Jag ber om ursäkt för eventuella besvär och jag är beredd att lära mig och växa från den här erfarenheten. Jag hoppas på en andra chans att återintegreras på plattformen och jag är fast besluten att följa reglerna noggrant och vara en positiv del av gemenskapen framöver.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad för liknande överträdelser, men jag har tagit lärdom av mina tidigare bans. Jag har lärt mig vikten av att engagera mig mer i rollspel och att ta regelbrott på allvar i servern. Att bli bannad för något som inträffade när jag var ny på servern och inte fullt ut förstod reglerna är frustrerande för mig. Efter att ha varit borta från servern nästan ett år känner jag att jag har utvecklats och lärt mig mycket under den tiden.

Jag anser att jag har genomgått en betydande personlig utveckling och att jag nu är mer medveten om reglerna och betydelsen av att respektera dem. Jag är redo att återvända till rollspelandet på servern med en ny inställning och ett förbättrat förstånd för spelets dynamik och regler. Jag är fast besluten att vara en positiv och respektfull del av gemenskapen och att bidra till en givande rollspelsupplevelse för alla inblandade.

Jag hoppas innerligt att jag kan få en ny chans att delta i rollspelandet på servern och att jag kan visa att jag har lärt mig av mina tidigare misstag. Jag är redo att ta ansvar för mina handlingar och att arbeta hårt för att skapa en positiv och givande spelupplevelse för alla.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag inser nu att jag kunde ha hanterat situationen annorlunda. Istället för att aktivt delta i scenariot, borde jag ha stått still med händerna uppe för att undvika att oavsiktligt använda ljudet på ett otillåtet sätt. Dessutom, att först testa mitt sound pack i en privat eller testserver, där reglerna är mer flexibla och risken för konsekvenser är mindre, skulle ha varit en mer förnuftig strategi.

Genom att ta dessa åtgärder i förväg skulle jag ha kunnat undvika att hamna i en situation där jag oavsiktligt bröt mot reglerna och därigenom undvikit de potentiella konsekvenserna av en bann. Att vara proaktiv och försiktig är alltid en klok strategi för att undvika problem och konflikter i framtiden. Genom att lära av denna erfarenhet och tillämpa dessa insikter kan jag förbättra min spelupplevelse och bidra till en positiv och respektfull atmosfär på servern.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Från och med nu lovar jag på heder och samvete att aldrig mer göra ett sådant stort misstag som jag har gjort. Jag kommer att hålla mig strikt till reglerna för att undvika att hamna i en liknande situation igen.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Tack, ja jag förstår. Jag är tacksam för att ni tar er tid att läsa min översägelse och överväga min situation. Det betyder mycket för mig att ni ger mig möjligheten att visa att jag kan förändras och bidra på ett positivt sätt till gemenskapen. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta vara en del av detta sammanhang och arbeta tillsammans med er för att skapa en välkomnande och rolig spelupplevelse för alla. Återigen, tack för er tid och ert övervägande.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka