- Meddelanden
- 53
- Reaction score
- 1
Ban-referens
fivem-huven-o6va — FiveM, Utgår 2026-03-31
Anledning: Pittar folk och rpar ej på skador.
Bannad av: .nocco_.
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag vill börja med att vara helt ärlig kring situationen. Jag blev bannad efter att ha pittat en annan spelare (min vän ) och inte rpat på mina skador. Händelsen skedde efter att jag under en längre stund blivit frustrerad i spelet. En vän till mig hade vid upprepade tillfällen tagit min bil och kört ifrån mig sagt ''jag ska bara laga den sen kört ner den i havet trots att jag sa till flera gånger att sluta. Detta gjorde mig väldigt irriterad. men jag vill vara tydlig med att det inte är en ursäkt för mitt beteende. Istället för att hantera situationen på ett moget sätt tappade jag kontrollet. vilket ledde till att jag började köra vårdslöst och pittade en annan spelare samt inte rollspelade mina skador korrekt. Jag förstår i efterhand att detta förstörde rpn och bröt mot serverns regler
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja jag tar fullt ansvar för mina handlingar. Jag är medveten om att jag bröt mot reglerna vdm och att inte rpa skador. Oavsett vad som hände innan så var det mitt ansvar att följa reglerna och det gjorde jag inte.
Jag anser inte att bannen är felaktig utan jag förstår varför beslutet togs.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? jag har lärt mig att man alltid måste behålla lugnet även om andra spelare beter sig provocerande. Att låta frustration gå ut över andra spelare förstör rollspelsmiljön och är respektlöst mot serverns regler. Om något liknande händer igen kommer jag:
Lämna situationen istället för att eskalera den
Fortsätta rpa korrekt oavsett vad som händer och ta det senare i support om regelbrott begås
Jag har också insett vikten av att alltid rpa skador realistiskt eftersom det är en stor dell av rollspel.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag förstår att mitt beteende inte levde upp till serverns standard men jag är villig att förbättra mig. Jag tar detta på allvar och vill verkligen spela på servern på rätt sätt. Om jag får en ny chans kommer jag:
Följa reglerna noggrant
Hålla mig lugn i alla situationer
Bidra till en bättre rp upplevelse för andra
Jag vill visa att detta var ett misstag och inte något som speglar hur jag vanligtvis beter mig.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes 100 %