Antagen Ghost | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ghost

Icke Medlem
Meddelanden
262
Reaction score
16
Vad är ditt namn i verkligheten? Sam

Ditt discordnamn: ghost_3210.

Ange ditt födelsedatum 22 November 2008

Varför ska just du bli staff? En av anledningarna till att jag känner mig redo att ta på mig ansvaret att representera vår server är att jag har mogna insikter och kapacitet för att driva den framåt. Mitt engagemang sträcker sig till att ta ett stort ansvar inom spelet genom att se till att alla situationer hanteras korrekt och rättvist. Om någon upplever svårigheter med rollspel kommer jag att erbjuda support och vägledning för att förbättra deras upplevelse och följa regelverket.
Jag värdesätter opartiskhet och rättvisa högt och kommer alltid att agera utifrån dessa principer. En av mina främsta målsättningar är att vara vänlig, professionell och aktiv. Samarbetet med övriga personal är av yttersta vikt för mig, eftersom jag tror på att gemensam ansträngning leder till bäst resultat. Jag kommer alltid att vara tillgänglig och öppen för samtal med alla på servern.
Support-rollen lockar mig speciellt eftersom jag ser mig själv som en person som kan bistå och hjälpa andra med deras problem. Jag anser mig också vara skicklig på rollspel och skulle därför vilja axla ansvaret som ansvarig för rollspelsaspekten på servern. Detta ger mig möjligheten att vägleda andra och minska antalet regelbrott.
Jag är beredd att offra min fritid för att kunna ägna mig åt staff-arbete och vara en tillgång för vår community. Mina huvudsakliga prioriteringar kommer att vara att hantera rapporter, specca och ge support så mycket som möjligt. Jag kommer alltid finnas till hands i supportkanalen och vara redo att hjälpa till.
Dessutom strävar jag efter att underlätta för mina kollegor genom att vara noggrann och alltid finnas där för dem. Genom att arbeta tillsammans kan vi skapa en bättre och mer trivsam spelupplevelse för alla.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har "Rollspelat" på Unive under en tid nu, och en sak som verkar brista är RPN (Rollspelsnivå). Det jag syftar på är att det verkar finnas många som inte riktigt förstår sig på RPN eller hur man ska agera inom det. Ett tydligt exempel är inom kriminella RPN där det förekommer många skottlossningar, även om de tas hand om av de kriminella som är ansvariga för området.
Det finns också en brist på gemenskap i vissa chattgrupper, där tonen kan vara aggressiv. Dessutom tar det ibland lång tid innan man får hjälp efter att ha skickat en rapport. Jag pratar inte om några få minuter utan ibland upp till tio minuter, vilket leder till frustration hos spelare som behöver assistans. Jag ser även människor som väntar i supportkö i upp till 5-10 minuter för att få hjälp. RPN inom polis- och kriminella-grupper måste också förbättras för att ge en mer realistisk och givande spelupplevelse. menar inte att servern e dålig eller så säger bara vad som borde förbättras och jag kan bidra med :)

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det är tydligt för mig att samarbete är av yttersta vikt, särskilt när det gäller att vara mer uppmärksam i rapporterna och hålla koll på supporten. Jag bör alltid dela alla klipp för att underlätta för övrig personal. Jag som är inloggad bör sträva efter att vara så specifik som möjligt, särskilt när det gäller att specificera poliser och kriminella. Dessutom är det viktigt för mig att vara öppen för frågor i privata meddelanden.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Tydlighet och konsekvens: Var tydlig med regler och förväntningar för spelarna. Tillämpa reglerna konsekvent och rättvist för att främja en rättvis spelupplevelse för alla.
Respekt och empati: Visa respekt och empati gentemot alla spelare, oavsett deras erfarenhetsnivå eller spelstil. Lyssna på deras synpunkter och behandla dem med vänlighet och professionalism.

Professionell kommunikation: Kommunicera tydligt och artigt med spelarna. Var alltid tillgänglig för att svara på frågor, lösa konflikter och ge feedback på ett konstruktivt sätt.

Neutralitet och opartiskhet: Undvik att favorisera vissa spelare eller grupper. Var neutral och opartisk i dina beslut för att bevara integriteten i spelet.

Problemhantering: Hantera konflikter och problem med lugn och beslutsamhet. Försök att lösa problemen på ett diplomatiskt sätt och undvik att låta personliga känslor påverka dina beslut.

Kontinuerlig utveckling: Sträva efter att förbättra dina färdigheter och kunskaper som staff. Utbilda dig själv om nya regler och tekniker för att kunna erbjuda en ännu bättre spelupplevelse för alla deltagare.

Att agera professionellt är oerhört viktigt för att skapa en trygg och trivsam miljö för spelarna. Genom att följa dessa riktlinjer kan du bidra till en positiv och givande rollspelsupplevelse för alla involverade.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? På vardagar som jag har skola kommer jag prioritera skolan först av allt men menar frf inte att jag inte är aktiv jag kommer ungefär sluta vid 15:30 och ungefär är vid datorn 16:00 och då kommer jag antingen bara sitta och specca runt lite eller ta support ärenden Jag i andra hand komemr jag alltid prioritera staff arbete före Mitt Rpande men om det skulle vara lugnt och jag hade tid för lite rpande så tror jag intte det hade skadat men såklart så skdar det ju inte att göra lite staff arbete medans man rpar tex ta reports hålla koll på spelare om man är i scenario

Hur länge har du spelat på Unive? den 12 augusti 2023 började jag köra på Unive

Har du tidigare erfarenheter som staff? Yes det har jag men inte på Unive men har varit staffs på andra servrar har tex varit Ledning på en server och mod men tror det skiljer staff-teamet till det här jag förväntar mig ett profesionellt staff-team här och hoppas jag får möta dem som kollegor :)

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej är beredd att jobba inom alla områden.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka