Accepterad g1ory_ | Ban Överklagan [Badil]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

g1ory_

Aktiv Medlem
Meddelanden
483
Reaction score
49
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/GLORYY_/

Ditt Hex-ID: 11000014aab0609

Vad är din discord tagg? g1ory_

Vem var det som bannade dig? Badil

Bild på banmeddelande: Skärmbild (251).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag körde in i någon med mening när han inte lämnade fri väg åt mig (jag är polis och körde med blåljus + sirener). Och för att jag meta gamade när jag sa till en advokat att komma till polisstationen i discord för att jag inte hade hennes nummer ig. Båda var fel från min sida

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. först så var det att jag var på utryckning med en kollega och då skulle vi köra i en liten gränd typ och då kom det en bil samtidigt som vi och när jag såg att han inte flyttade så flyttade jag på mig (fast det egentligen var han som skulle lämna fri väg för mig) sen började han tuta och han stannade och blockerade mig lite så jag försökte köra ändå men körde istället rakt in i honom (felbedömning från min sida), jag kom förbi tillslut men då så körde han efter mig i hög hastighet och när jag då bromsade vid en korsning så slutade det med att han körde in i min bil bakifrån och då så bestämde jag mig för att skita i utryckningen och stoppade honom istället och satte in honom för vårdslöshet i trafik samt sabotage mot blåljusverksamhet men han fick ändå 110 timmars straffrabatt för att jag förstår att alla kan begå misstag ibland samt kändes inte lämpligt att ge honom 200+ månader. Det andra var att jag hade ett förhör och då sa den tilltalade att han ville ha en advokat så jag gav han en telefon och han ringde någon men det visade sig att den personen inte var advokat och då så sa jag att jag kunde ringa en åt honom och han ville det. Så jag pratade med swagflag som har en karaktär som heter lisa thandahl på Discord och sa att hon skulle komma piren vån -1 och därmed metade jag

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. det var inte en felaktig ban då det var mitt fel enligt
1. sunt förnuft: att köra in i hans bil och skapa en trafikolycka med avsikt, skador på personlig egendom samt möjligtvis personskador vilket man inte skulle gjort IRL (allt hände dock på under 5 sekunder så det var svårt att bedöma vad som var rätt val)
2. Metagaming: jag kontaktade någon ooc att den skulle gå IG och komma till en viss plats vilket också är fel från min sida och jag borde ringt/sms-at IG

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. 1. jag blev bannad för sunt förnuft för att jag cyklade med en död kropp till sjukhuset 2. halv ooc när jag trodde att en kille var admin som kom i samband med en report men han var inte det. fast då var jag väldigt ny till servern så jag var ganska Clueless. och den bannen blev borttagen. Jag har tagit all lärdom jag kunnat från mina tidigare bans t.ex. den med cykeln fick mig att tänka om mitt sunt förnuft när jag rpar. Jag har också blivit bannad för lall 1 gång och sunt förnuft 1 gång till och de gångerna har jag också tagit lärdom från det och det var jag som gjorde misstag. sen blev jag också bannad när jag pittade en gång i hög hastighet vilket var mitt fel också. Jag har tagit lärdom från alla mina bans och när jag har blivit bannad så får det mig att tänka om hur jag ska agera nästa gång.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? 1: att köra lugnare och inte stressa upp medtrafikanter och mig själv. T.ex. kanske ta en annan väg eller vänta på att personen ska flytta på sig och inte bara köra men också att försöka köra på ett mer förebyggande sätt överlag.

2: att jag ska kontakta folk IC och inte ooc för att det är Metagaming

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja för det första så kommer jag numer tänka mer på min körning att dels köra på realistiskt sätt och att köra mer förebyggande överlag. sen kommer jag också aldrig mer kontakta folk ooc och metagamea utan jag kanske kommer att säga att de ska gå IG för att jag vill göra ett scenario och sen ringa de IG och planera saker via telefonen eller sms IG

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka