Inaktuell Finansanalytikern | Ansökan till Staff (frankho)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    3
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Finansanalytikern

Icke Medlem
Meddelanden
201
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Antonio

Ditt discordnamn: Mariccc0309

Ange ditt födelsedatum 1 November 2007

Varför ska just du bli staff? Jag vill först kommunicera med mina känslor och tankar för hur mycket jag kommer lägga vikten på att vara en staff. Jag tycker att jag ska vara staff eftersom jag är villig att samarbeta och kunna ta proffesionella beslut där communityt tycker att jag är rättvis och mogen för att vara staff. Jag kommer alltid och då menar jag alltid att vara så rättvis som möjligt och verkligen värdesätta vart ända ord och vart ändra mening från båda perspektiven av en händelse. Om vi bortser från rpn så tycker jag att jag är mogen, kompentent och ansvarsfull, jag kommer göra allt som krävs och jag kommer kunna garantera er att jag kan hantera och optimisera Unive communityt så gott jag kan genom mina rättvisade bedömningar. Jag inser också att man ska ge folk andra chanser i Unive istället för att banna dem direkt, det är mitt främsta mål med att vara en helper, att lära folk och ge andra chanser är nyckeln till att driva en bra unive community... Jag har även varit staff innan och jag vet hur det går till och hur man ska agera, jag tycker att ni ska ta chansen och investera i mig eftersom jag känner verkligen att jag kan bli framgångskrig för er om jag kan säga så. Sista meningen vill jag bara säga att jag vill vara staff här eftersom jag vet själv hur det känns att vara orättvis behandlad och inte behandlad på det sättet man egentligen ska vara, detta är den största anledningen till att varför jag ska bli staff, nyckeln till ett bra rp community är att ge proffesionella bedömningar och vara rättviss...

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Faktiskt är det inte mycket som är fel men jag måste fortfarande säga några saker jag har problem med, det kan vara allt från: suntförnuft, powergaming, brist på social rp och staffsen som inte värdesätter båda perspektiven genom att inte lyssna och förstå. Suntförnuft är ett av dem stora problemen jag tycker att vi borde lösa och lägga mycket mer engagemang och tid för att inte detta ska ske. Resten jag nämnde ovan tycker jag vi borde ta vara på också.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi börjar med att låtsas att någon "simmar och använder sin mobil samtidigt" som är suntförnuft då man inte kan trycka på mobilen i vattnet och oftast brukar inte mobiler fungera när dem har blivit dränkta. Genom att lösa detta så kan jag tillsammans se med staffsen vad vi kan göra och sammarbeta oss ur det. Om jag/vi inser att denna personen är en problemspelare så finns det inte mycket att säga, man får skicka på ban och vi måste naturligtvis banna dem för att dem ska lära sig. Men man måste ge andra chanser också, ifall dem har en bra anledning och bevisat att dem har lärt sig av misstaget.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Hur jag tycker att man agerar proffesionellt är genom att man tar information från båda händelserna och verkligen värderar dem med all rättvisa, man ska lyssna och höra vad spelarna tycker och tänker detta ger spelarna och dig som möjlighet att kunna bedöma och värdesätta. Tillslut är det du som ger bedömningarna så man får ta tillfälle i akt att verkligen tänka, vilket straff personen förtjänar eller ifall han ens förtjänar ens. Man ska utgå allt ifrån ban nivå och hur stark nivå du tycker personens ban är, kommunikation är det viktigaste tycker jag eftersom det ger ett bättre inblick till varför hen gjorde så och det är då jag tycker att man agerar proffesionellt genom att man utgår från personens perspektiv.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag är fortfarande en utvecklande person som går i skolan på vardagar från 08:00 - 15:00 det jag gör efter är att jag pluggar i en timme (skolämne) därefter lägger jag två timmar på att lära mig day trading så klockan är runt 18:00 och därefter så börjar jag som helper (ifall jag får möjligheten). När det kommer till min rp så känner jag att jag inte kommer riktigt att ha tid med det eftersom det jag håller på med just nu så har jag inte bara tid. Dessutom ifall jag får helper jag kommer alltid att prioritera helper före än rp. Men såklart så måste jag rpa för att det gillar jag…

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har ägnat min tid på Unive sedan juni 2023 ca 7 månader. Jag har verkligen gillat unive och det har skapat mig goda vänner och socialitet bland andra.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har erfarenheter som staff inom rpn server, men jag har på en fortnite website vid namnet rematch.gg där jag var staff och hjälpte till med samma sak som på unive, jag tjäna ganska bra pengar med det så jag älska det. Rematch.gg var att lösa allt från fusk till bevis och det hade i princip samma sak och samma vilja som på unive. Jag vet att detta inte kanske är samma som unive för er men det var det jag kunde komma fram med.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? jobb

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka