Antagen .Fille_ | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    4
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

.Fille_

Medlem
Servervakt
Meddelanden
62
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Ditt discordnamn: .Fille_

Ange ditt födelsedatum 12 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff eftersom jag spelat på servern en hel del och vill bidra till en rolig, trygg och seriös RP miljö för alla spelare. Jag vet själv hur mycket problemspelare kan förstöra upplevelsen, både inom gäng-RP och jobb-RP, och därför vill jag aktivt hjälpa till att förebygga och hantera sådana situationer. Kan också hjälpa till med att hitta fuskare osv.

Mitt mål är inte bara att hantera och banna problemspelare, utan också att vara en del av serverns förbättring. Jag vill hjälpa till att försöka rädda rpn som har varit dålig på sistonde.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det händer ofta att regelbrott, som exempelvis shoot on sight och fearRP, inte hinner upptäckas i tid. Jag har också märkt att vissa staffs ibland verkar tävla om att få flest klargjorda reports, vilket leder till att ärenden markeras som avklarade trots att de inte är ordentligt gjorda. Det gör att spelare ibland känner sig orättvist behandlade eller att situationer inte får den tid de behöver. Vilket leder till att många spelare tyvärr lämnar servern. Sedan prioriteras också fel saker. Extremt mycket shoot on sight.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemet med oupptäckta regelbrott och för snabbt avslutade reports samt fuskare vill jag arbeta tillsammans med resten av staffsen på ett mer strukturerat sätt. Först och främst handlar det om att prioritera kvalitet framför kvantitet. I stället för att jaga siffror och reports bör vi fokusera på att varje ärende blir ordentligt klargjorda. Vi borde bli bättre på att förstå problemen i RP:n och hitta orsaken bakom dem. Det handlar inte bara om att hantera konsekvenserna när något redan gått fel, utan att förstå var problemen börjar. Alla problem har sin grund någonstans. Ge också rättvisa återgärder och se helheten i scenariot. Förstå båda parterna, istället för att bara banna.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Var neutral, ge rättvisa återgärder och se helheten i scenariot. Lär dig att förstå båda parterna istället för att bara banna. Skulle säga att det är viktigt att hålla tålamod för att förhindra skrikandet i support, som är ganska vanligt på Unive. För mig är det väldigt viktigt att agera professionellt, ganska pinsamt annars.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag tänker att vara aktiv som staff när jag har tiden och energin för det. Staffarbetet ska inte påverka skolan eller mitt privatliv. Jag kommer att prioritera olika ärenden för att inte slösa bort tid. Balans är viktigt. Jag kommer att vara staff i majoriteten av delen av spelandet. Kommer rpa mindre.

Hur länge har du spelat på Unive? sedan 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nope

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Kan ta vilken som

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka