Accepterad Evelios_issa | Ban överklagan [RashX]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Evelios_issa

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199202227874/

Ditt Hex-ID: 11000014a06d6a2

Vad är din discord tagg? Evelios_issa#4746

Vem var det som bannade dig? Bosse

Hur lång tid var din ban? 5 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit avstängd för sunt förnuft

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staffsen valde att banna mig för sunt förnuft då jag sprang efter min kollega våldsamt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Först pratade jag och mina två vänner som är personal ansvariga på mekonomen där jag jobbar, vi var utanför inquistor där det var en auktion och där vi pratade om allt möjligt och väntade på att folk behövde vår hjälp. Sedan såg Evve en tjej som var väldigt snygg i hans ögon så han hälsade på henne och försökte öppna en diskussion med henne. Detta samtal varade länge, de pratade om allt möjligt och dem klickade väldigt bra. Sedan frågade Evve henne om hon ville ut och äta tacos och då svarade hon varför inte. Dem gick bort där dem fick prata själva där de bytte nummer med varandra. Efter det trodde Evve att dem skulle ses en annan dag för att äta något och gå på dejt. Så Evve går tillbaka till sina vänner där dem har roligt eftersom att dem tyckte att det var väldigt roligt och konstigt att man bjuder någon på tacos på första dejten. Sedan snackade vi ganska länge och dem sa ring henne för att se att hon svarar. Sedan ringde jag henne och hon svarade inte men jag såg att hon höll i mobilen i handen. När jag tittar närmre ser jag att min kollega Ulf tar hennes nummer. Först blev inte Evve arg för han förstod inte vad som hände och han trodde att dem bara var vänner. Sedan säger mina andra kollegor till Ulf att det var riktigt fult gjort av honom att ta hennes nummer. Det var nu Evve började förstå lite att Ulf ville ta henne från honom. Sedan sprang Ulf idag och sa du får ha det bra, nu tog jag din tjej och nu ska jag på dejt. Han sprang mot klädaffären och Evve blev väldigt arg och sprang efter, först med ingenting med handen sedan råkade jag trycka 4 som tog upp mitt baseboll trä, jag skulle sedan ta bort den men min inventory var full och jag kunde inte trycka på en knapp för att ta bort den. Jag skulle behövt stanna upp och fixa min inventory, men jag hade inte tid med det så jag sprang med baseboll träet men jag tänkte inte slå honom med den utan jag hade tagit bort den när han väl hade stannat. Jag hade bara varit arg på honom och det hade varit ett fortsatt sjukt scenario.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker att handlingen var solklar att banna eftersom att det var sunt förnuft som innebär att man t.ex. slår någon utan anledning. Men om staffsen hade sett hela scenariot om man hade backat ganska långt eftersom att scenariot var långt hade de fattat situationen och om dem visste vad som hände och att det var inte meningen att ta upp baseboll träet. Staffsen gjorde helt rätt att banna mig från hans perspektiv eftersom att det var emot reglerna men om han bara såg det från mitt perspektiv och hela scenariot hade det inte blivit på samma sätt som detta scenario slutade. Men tidigare under dagen hade jag och Ulf nästan hamnat i tjafs där Evve ville slå honom många gånger men avstod, men denna gång tyckte han att Ulf gick över gränsen och att det var riktigt fult av honom.

Hur många tidigare avstängningar har du? 2

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit avstängd två gånger förut och båda var ooc. Det var när jag inte hade koll på regler och var ganska ny i rollspel men sedan dess tycker jag att jag har hållt en väldigt hög nivå av rp och utvecklats väldigt mycket på att rollspela. Ett exempel på när jag har haft en hög nivå av rp efter min ban var när jag blev intervjuad av mekonomen för att få jobb där. Dem där tyckte att jag berättade att jag berättade en så bra och sorglig historia så att dem nästan grät. Sedan skrev de också på ooc chatten att det var sjukt bra rp och jag klarade intervjun på några sekunder galant.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om vi skulle backa bak tiden hade jag också försökt tänka på hur staffsen ser det och hur dem som inte var med under hela scenariot ser det. Jag hade till exempel försökt att stanna upp för att ta bort basebollträt. Detta kunde leda till både för och nackdelar. Fördelarna är att jag inte hade blivit bannad och det hade inte varit sunt förnuft och nackdelarna var att Ulf skulle kunna gå bort därifrån vilket skulle vara väldigt dåligt eftersom att det skulle bli så stort, roligt och maxat scenario.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har till exempel lärt mig mycket mer om sunt förnuft och lärt mig när den gäller och hur den gäller. Jag har lärt mig att oavsett vad som händer ska man aldrig bryta mot reglerna oavsett om man råkar eller ej. Om man råkar ska man direkt stanna upp och gottgöra misstaget även om det leder till ett sämre scenario. Jag har också lärt mig att man måste rollspela förfullt och i varje situation om man vill utvecklas och vill bli bland de bästa på det eftersom att detta är världens bästa server enligt mig och i mitt huvud förstår jag inte mig på andra folk som tycker att andra servrar är bättre. Stor credit och kärlektill alla staffs där ute som lägger ner väldigt mycket av er tid för detta och mycket annat kungar är ni!!

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka