EPIC_blizzard | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

EPIC_blizzard

Icke Medlem
Meddelanden
55
Reaction score
1
Vad ska gänget heta? diablos cartell

Vad är ditt discord namn? McLaren MCL35M#0537

Vad heter du i verkligheten? Andreas

Ditt födelsedatum: 16 September 2007

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag såklart. 2-5 timmar varje dag. Om det är någon högtid eller något så kanske inte lika mycket. Men på helger kommer jag spela 5-10 timmar

Hur många timmar har du på Fivem? lite mer än 200 på detta kontot och ca 630 på mitt andra.

Berätta om din karaktär: Min karaktär heter Adam Diablo och han är 25 år. han växte upp i ett område i Sverige som heter groove street.Adam är döpt efter hans pappas gängs namn.groove Street har hög kriminalitet och det var inte ovanligt att ungdomar tog den kriminella vägen redan vid en ung ålder. Detta beror på att många stora kriminella organisationer fanns i området. Adam berättar att han föddes in i en familj med både kriminalitet och missbruk. han kom snart att ta efter sina föräldrars beteenden. Vid åtta års ålder bröt han sig in i en skola. Kicken han fick gjorde att han begick fler brott. När han var tolv fick han sin ADHD-diagnos och började missbruka medicinen och kom därefter in på andra droger. Första gången han blev arresterad var när han var femton och fick sin första dom samma år. Det har följt på flera vändor i arrester, häkten och straff. Efter muck har han gått tillbaka till drogerna, så även när han sista gången blev fri.han kom till Korpbergets behandlingshem i Ångermanland i april 2019, vilket förde honom till KRIS boende i groove Street. han åkte dock tillbaka till groove Street i oktober 2019 för att sitta av ett straff. Efter att återfallit i droger fick han chansen att komma tillbaka till KRIS groove Street, igen. Adam var en utav ungdomarna som valde den dåliga vägen men detta var inte bara på grund utav de stora organisationerna, utan den största anledningen till hans kriminella uppväxt var att under hans barndom så växte han upp med en kriminell pappa. hans pappa var involverad i gänget diablos cartel som var ett välkänt gäng i det tidiga m 2000-talet. Adam älskade sin pappa, men redan när han var 11 år så gick hans pappa bort i en skjutning. Detta ledde till att han och hans mamma sörjde. Adam hade det lättare att bearbeta sin pappas bortgång. Men hans mamma hade det inte lätt. han gick in i en djup depression och började gå på droger. hans missbruk ledde till att han blev mer aggressiv i sitt beteende och Adam märkte av detta snabbt. han skällde ofta på honom och ibland kunde han även ta till med våld. Detta gjorde så att Adam inte ville komma hem på kvällarna längre då han var rädd för sin mamma. han och hans mamma levde ensamma i huset, och efter att hans mamma hade varit sjukskriven i 1 och ett halvt år började hans mamma började att få det svårt med pengar. Trots Adam mammas beteende så ville Adam såklart hjälpa till sin mamma. Så han och hans kompisar började försöka komma på ideer på hur Adam skulle få in pengar. Efter veckors tänkande så kom de fram till att de skulle hoppa på den kriminella vägen. De började redan vi 13 års ålder ge ut paket åt gänget Shottaz, de fick betalt och denna summan försökte Adam ge till sin mamma. Men hans mammas beteende förändrades ingenting. En kväll när han var ute med sina kompisar så fick han ett samtal, hans mamma hade gått bort i en heroin överdos. Detta gjorde att han fick bo hos sin faster och han var föräldralös. han förändrades mycket kraftigt efter sina föräldrars bortgång. I den nya staden som han hade kommit till så började han att hanga med kriminella. Detta gjorde att redan som 14 år gammal började han råna folk och sälja droger för att få pengar. Tiden gick och han började hamna i mer trubbel inom kriminaliteten. När han var 16 år så blev han tagen av polisen för vapenbrott och han blev då satt i ungdomsvård i 1 och ett halvt år. han hade gömt en Glock 18 under hans madrass som polisen hittade. han fick ungdomsvård i 6 månader. Men när han var klar med ungdomsvården så blev han snabbt aktiv inom det kriminella samhället igen. hans uppväxt har lett till att han idag är en av de värsta brottslingarna i Sverige. han är kriminell och lever på kriminaliteten och han jobbar även på extrajobb några få dagar i veckan. han är inte rädd för ett snack med polisen, för han vet hur man ska handla en sådan situation. Och hans uppväxt har gjort att han inte tvekar på att göra något olagligt. han har varit med om många förluster och mycket i hans liv har gått snett. Detta har lett till vem han är idag. Nu kommer en handelse ur Adams liv som har påverkat han och hans nära och kära stort. När Adam var 17 år gammal så skulle han och hans kompisar råna en affär. Det hade planerat allt och hade varenda liten detalj i rånet planerat. Affären hette Lars dollar store och var en perfekt affär för deras plan. Det gick bra för affären och den hade dålig säkerhet. Adam och hans kompisgäng skulle gå in i clownmasker och svarta kläder. De hade varsin Colt på sig men inga skott. De hade endast pistolerna för att hota och skrämma. De hotade för att få 500 000 i Cash och de fick som de ville. Lars som var chef på Dollar Storen var även han som stod i kassan ringde polisen direkt och beskrev gärningsmännens bil. Och 2 timmar efter rånet så blev Adam och hans kompisar tagen av polisen. Och senare på kvällen så blev de häktade för misstänkt butiksrån samt olagligt innehav av pistoler. Och efter 1 månad fick de sin dom. Adam Fick 1 års ungdomsvård samt samhällstjänst i 30 h. Adam livsstil förändras knappast efter att han straff var avtjänat. Adam bor nu i staden Unive i en lägenhet och arbetar kraftigt inom det kriminella samhället som många andra staden Unive City. Nu när hans pappa är död så vill ha starta upp gänget ingen.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Tycker alla förtjänar en chans men vill starta mitt egna för jag är lite för pank för att köpa ett gäng och skulle vara roligt att rp:a som gäng kriminallitet älskar det. Har gjort det på många andra serverar och har bra experience i kriminell rp. Har rpat som gäng kriminell i många andra serverar också och tycker att den typen av RP är roligt och gillar att hjälpa till när man är kriminell och ha roligt är det viktigaste, men också att ta det seriöst.

Har du några med dig från start med gänget? Klart. Har mina kompisar 3-4 stycken som vill starta ett gäng med mig. En av dem kommer få vara viceboss eller så kanske någon annan blir för att man inte ska tro att jag väljer dem för att jag känner dem eller så blir det någon annan bara för att dem är bättre. Men jag ska vara Boss

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Jag tänker nu i början så jobbar vi långsamt och tyst. Sedan när vi har fått pengar och vapen, makt osv. så kommer vi börja satsa vidare och råna banker och sedan när vi har pengar och vapen så kommer vi vissa oss och ta över gängen one by one. Sedan kommer vi bli störst och alla kommr hata oss.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Har ca 500 timmar som krimminel på andra servrar. vet inte liksom mycket vad jag ska skriva men läs vidare så kommer du se.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag tycker att min roll som boss/president över diablos cartel kommer innebära ett jätte stort ansvar som jag är redo att ta, även kunna hantera stress och kunna ta beslut och hantera kritik jag är väldigt bra på att bedöma och ta beslut. Jag tycker även min roll som boss är att kunna hålla koll på mina medlemar så att dom sköter sig och håller en så hög rp nivå som möjligt och se till så att det inte lallar och använder sin roll som diablos cartel för att ha makt och kunna starta bråk med alla typ. Jag har även en stor roll ingame att se till att mina medlemar sköter sig och inte har för grov attityd mot andra Mc klubbar/ gäng. ja men det innebär att jag måste ta stora beslut vilka som kan gå med och inte gå med det är klart alla har en chans att gå med men jag måste ta väldigt stora beslut som en boss över ett gäng och det är jag verkligen redo att ta och det lovar jag. ingame då tycker jag att jag även har ett stort ansvar att se till så att mina medlemar inte råkar ut för nått dåligt t.ex. Blir kidnappad eller nått sånt. men personligt ser jag mitt ansvar som att kunna ta väldigt mycket kritik och beslut och sånt liksom jag har ju varit boss tidigare för gäng och alla mina erfarenheter därifrån tar jag med mig in till detta gäng och för att bara vara 14 år så är jag väldigt mogen och seriös rpare och kan ta mycket beslut och kritik och jag vill verkligen få den här chansen att bevisa för er att jag är mogen nog för att ha denna rollen som boss för jag är hundra procent redo för att satsa allt på detta gänget för som sagt har jag velat starta upp detta gänget länge och har tänkt varje dag på det och har verkligen förberett mig för att starta upp gänget och sen när jag får en sån här chans då vill jag verkligen bevisa att jag kan ta vara på den chansen och därför ansöker jag om att bli president för diablos cartel. och jag bet även att det innebär mer som jag inte kommer på för tillfället men jag är redo att ta vad som helst för att starta upp detta gäng för det har alltid varit min dröm att få starta upp det här gänget jag har ju tidigare på mina andra servrar velat starta upp detta gäng men då fick jag ej denna chansen och det känns hundra procent rätt att ansöka om att starta upp detta gäng på unive för här vet jag att det är väldigt hög rp nivå och att alla försöker hålla så hög rp nivå som möjligt. men som sagt så är jag redo att ta vilket ansvar som helst för att få starta upp detta gänget.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Det som jag skrev på "hur ska du kunna uppnå att ha koll på gängmeddlemmarna och så deras RP är hög" Det första jag ska göra när jag ska bestämma om någon får gå med i gänget är att kolla om jag har varit i ett scenario med de personerna och kolla om de har gjort det bra eller dåligt. Sen så ska jag be en staff kolla deras banhistorik så att jag ser hur många gånger de blivit bannade eller hur långtid det var sen deras ban var så att de kanske har lärt sig något av deras bans men om de varit bannade igår och vill ansöka om att var med i gänget eller frågar mig att vara med så kommer jag neka de oavsett vilken person det är därför att de har då uppenbarligen inte lärt sig av sina misstag. Sen så kommer jag att ta med personer jag tycker rpar bra och personerna ska vara trevliga och göra minimala misstag.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut ett bra kriminellt scenario ska alltid vara välplanerat. man måste planera om vem som gör vad, vem som gör hur, och vem som gör vart. det kriminella scenariot ska då som sagt vara välplanerat, uttänkt på så sätt att det inte ska gå fel och att det följer regeln sunt förnuft. jag kan ta ett exempel. om två gäng fattar gängkrig med varandra och det ena gänget på något sätt får fast hela det andra gänget så kanske de dödar alla förutom bossen och vicebossen för att de ska förklara för alla sen som dog. att nu är det gängkrig. då kanske det andra gänget som blev dödade först tänker ut en plan tex om de ser att de är vid nakenstaden. då kan det andra gänget planera såhär. om de är 7 stycken säger vi kan de säga att 2 stycken går upp på berget och 2 försöker komma in bakifrån. 3 stycken kör in med en bil som vanligt genom porten och när det ser att de två från berget kommer och de bakifrån kommer in i stan då hoppar de ut och börjar sikta mot de. och vill de fortsätta gängkriget dödar de några och låter några gå som ska berätta allt för alla andra sen men annars dödar de alla och sticker. Ett bankrån skulle se ut något så här typ: Ett bankråns scenario skall alltid vara välplanerat. Med detta menar jag att man ska alltid ha en plan B osv. Ni börjar med att samlas upp på ett dolt ställe. Detta ska ni ta ingame genom era telefonummer osv. NI samlas på ett avlägsnet ställe. Ni försöker tillföra så bra rp som möjligt i planeringen. Som t:ex /me sätter upp karta på bordet. Sedan så planerar ni flyktfordon, gisslantagning, antalet gisslor, era krav till polisen, roller i rånet t:Ex hackare, hålla bakdörr, förhandlare osv. Ni planerar också flykt rutt. En bra flyktrutt kan vara t:ex att man kan köra ner undermarken eller använda sig av luftfordon. Nu när ni flyr så ska ni inte snacka i discord. Ni ska splittra på er för bäst chans att komma undan. När ni kommit undan så kan ni dra och byta kläder. Ni ska helst itne byta fordon med tanke på vilket fordon man har. Har man en fet rånar rumpo så ska man självfallet byta. Men har ni använt er av saab så kan ni bara byta kläder för att ge polisen en chans i scenariot. Att göra detr överlägsnet svårt för polisen är bara mycket tråkigt. Om eran vanliga plan inte funkar t:ex polisen pittar er. Ni ska försöka undvika skottandet. Skjuter polisen mot er så får ni såklart skjuta tillbaka. Under erat förhör så ska ni försöka spela smarta, med detta menar jag att kanske ge lite info om era fiender och hålla det för sig själv. Detta kan redusera ditt fängelse straff. Du kan också leka snäll inför

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Såklart så kommer jag hålla koll när vi spelar och gör olika scenario. Sedan kommer jag hålla möten så jag vet hur det går och så att ingen missöter sig och om dem gör det så blir dem sparkade direkt. För att jag vill inte ha en låg nivå rp i gänget. Sedan när jag ska anstölla folk så kommer jag be en staff kolla deras banhistorik så att jag ser hur många gånger de blivit bannade eller hur långtid det var sen deras ban var så att de kanske har lärt sig något av deras bans men om de varit bannade igår och vill ansöka om att var med i gänget eller frågar mig att vara med så kommer jag neka de oavsett vilken person det är därför att de har då uppenbarligen inte lärt sig av sina misstag. Sen så kommer jag att ta med personer jag tycker rpar bra och personerna ska vara trevliga och göra minimala misstag.

Hur hanterar du kritik? Bra jag lyssnar och tar åtmig och ser till så det inte händer igen

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? klart

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? nej

Har du läst våra Regler? ja det är klart

Senast ändrad:
Tillbaka