Inaktuell Elon Musk | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Elon Musk

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
0
Vad ska gänget heta? Svarta Solen

Vad är ditt discord namn? Elon Musk#5250

Vad heter du i verkligheten? Nilas

Ditt födelsedatum: 22 September 2006

Hur ofta kommer du vara inne? Jag har ju rätt mycket fritid så jag kommer kunna vara inne iallafall 2-5h på en vardag och många fler timmar på helger.

Hur många timmar har du på Fivem? 71h och alla dem är på Unive

Berätta om din karaktär: Min karaktär heter Herlock Sholmes, i sin barndom hade han det riktigt bra jämfört med många andra. Herlocks föräldrar hade det bra ställt med ekonomin i de stora hela, dock kände Herlock att han hade det för bra och ville känna sig lite mer användbar. Därför började han hänga med de lite mer olagliga killarna i sin lilla stad när han blev runt 15 år. Efter han började hålla på med stöld, snatteri och liknande började hans betyg i skolan sjunka drastiskt, från A och B i de flesta ämnen till, om han hade tur, ett E. Herlock gick inte på gymnasium eller liknande och åkte istället runt i landet för att göra lite smutsjobb åt olika gäng för att tjäna snabba pengar. På kvällarna innan han skulle somna brukade han undra vad hans föräldrar tyckte om hans nya livsstil, dem visste för att Herlock brukade prata med sin mamma relativt ofta så han inte kände sig för ensam. Bara några veckor efter han hade fyllt 35 så skulle han ringa sin mamma för att prata, men hans mamma svarade inte, Herlock ringde om och om igen men inget nytt. Nästa dag efter extremt lite sömn pga av nervositeten från kvällen innan så kollade han, som han brukar, på de lokala nyheter från sin hemstad och till sin förskräcknad så såg han att en trafikolycka hade hänt, han gick in på nyheten för att försäkra sig om att hans mamma inte var inblandad, tyvärr så var hon det, Herlocks pappa var också inblandad. Herlock fortsatte att läsa på, han såg tillslut att alla inblandade hade omkommit. Till sin förtvivlan så sprang han ut ur hotellrummet som han bodde i under stunden och sprang till närmsta bussstation för att åka iväg till en stad han hade hört att man kunde glömma sitt gamla liv och minnen i, den staden var kallad Unive och som sagt, Herlock glömde bort det han ville glömma och kom ihåg det han behövde. Herlock kom aldrig till sina föräldrars begravning och stannade istället i Unive, han började också försöka sig på det lagliga genom att börja jobba hos Postnord och sluta göra smutsgöra åt andra gäng. Och nu i när han är nära en 40-års kris så känner han sig redo för att skapa sitt egna gäng tillsammans med andra.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? För att jag känner att jag hade kunnat skapa en ny typ av gäng och istället göra en typ av fin maffia gäng, där man gjort sina jobb med stil och finess, tänk dig godfather men som ett gäng som ett exempel bara.

Har du några med dig från start med gänget? Jag och en kompis än så länge, men vi planerar att få in fler. Kompisen kommer då vara vice boss.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Gänget (maffian som vi kallar det) kommer att vara ett gäng med mycket stil, inga snesteg får ske om dem då inte är extremt små och obefentliga i det stora hela. Vi kommer också att hålla oss på det lite finare delarna av Unive och kunna hjälpa folk där så gott det går, mycket lojalitet kommer att framstå i maffian också. Lojalitet är prio ett, 100%

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har egentligen ingen "officiell" erfarenhet inom gäng rp inom fiveM iallafall men jag och min kompis har haft typ ett gäng fast inga olagligheter inom det. Men jag är nog 99% säker att vi hade kunnat ta hand om ett gäng.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag ska ta hand om det lite mer ekonomiska bitarna i gänget och hålla ihop alltihopa. Jag kommer också organisera gänget så att allt hålls under kontroll så gott det går och att några gängmedlemmar inte håller på med att hota och sådant utan anledning och utan tillåtelse från mig eller vice bossen. Jag kommer såklart också vara med i de olika scenariona som säkert kommer att ske men det föregående jag skrev kommer vara det jag håller på med för det mesta.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag tror jag hade kunnat visa att lojalitet inom gänget är det viktigaste för att kunna få mer inflytande i staden. Jag kommer försöka göra så alla i gänget fungerar ihop, och visa att hjälpa andra är viktigt för att få icke-gängmedlemmars bra åsikter om oss. Kanske också visa att man inte måste ha mycket vapen för att vara mäktiga i ett område.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Såklart ska jag och några andra i gänget planera scenariot in i minsta detalj så gott det går, ha med spelare som jag vet tar det seriöst och kanske ta in några nya så dem vet hur det går till, beror mest på hur viktigt scenariot är för oss. Man ska också ha iallafall en plan A och B, plan A är ju då den originella planen som används när minst 90% av planen går rätt till, plan B om det går mer fel än det. Plan B kan ha en annan flyktväg till skillnad än plan A, såklart ändras dem ändelserna beroende på vad för scenario man håller på med. Man ska också ha rätt person på rätt jobb, vilket man ka få reda på genom intervjuer med personerna och få reda på vad deras kunskaper är.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Genom att kontrollera och intervjua de olika medlemmarna i gänget innan de blir accepterad in till gänget, på så sätt kan man få reda på deras kunskaper och om dem är seriös med det dem pratar om.

Hur hanterar du kritik? Enligt mig själv hanterar jag kritik bra så länge dem också berättar vad jag gjorde fel såklart och inte är jättepersonligt.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? 110%, servern är grym (inte för att fjäska då alltså)

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Absolut inte.

Har du läst våra Regler? Ja såklart.

Senast ändrad:
Tillbaka