Nekad Elloiuyh | Ban Överklagan [TRIPPY]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elloiuyh

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
125
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011082881/

Ditt Hex-ID: 11000013ea23281

Vad är din discord tagg? elloboi

Vem var det som bannade dig? Trippy

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: Trippy.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Han valde att bannlysa mig eftersom att det hade varit två olika scenarion där han ansåg att jag hade begått Regelbrott. Det var klipps som inte såg bra ut i hans ögon och han valde att ta åtgärder efter klippsen han fått in av motparten. Han har berättat för mig och visat klipps där han berättat i klippsen hur han tänker och redan ifrån start hade han valt som beslut att Permanent Bannlysa mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag hade varit i scenario med gäng som är igenkänt på Servern. Våra gäng hade en konflikt med Yakuza och detta resulterade i att Skottlossningar utbröts. Båda skottlossningarna hade startats utav Yakuza och vi hade endast försökt försvarat oss. Detta hade resulterat i att 2 stora scenarion där skjutningar uppsått. Våran part hade blivit inkallade en och en i Support och det hade vidtagits åtgärder på oss och det var utav det jag vart Permanent Bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det finns olika perspektiv på detta. Jag har reflekterat min ban och kollat igenom Klipps ifrån motpart. Jag har i tidigare kännedom att Trippy har bra kontakt med Yakuza eftersom att dem tidigare RP'at Allians men också att LKN och Trippy har en bra relation med varandra.
Jag anser att det är dåligt att Trippy styr ärendet när det handlar om personer han själv har bra kontakt med. Jag anser detta felaktigt.
Jag anser också beslutet i sig felaktigt eftersom att hela ärendet och beslutet var partiskt. Detta anser jag inte för att jag är upprörd utan om man lägger tid och faktiskt kollar upp detta så kan man själv hålla med om att detta var alldeles för överdrivet beslut.

Det scenariot jag blivit bannad för Powergaming och FearRP kan vara det jag delvis kan hålla med om. Däremot så har motparten inte fått åtgärder och dem började skottlossningen. Jag förstår detta med Powergaming. Vi voltar med bilen och jag hoppar ut och trycker U för att RP'a på mina skador med Ragdoll. Så fort vi voltar hoppar motparten (Yakuza) ut och börjar släppa skott emot våran bil. Dem tömde kanske 10 skott emot bilen. Sedan så riktar dem och då skjuter en ifrån min sida. Jag ställer mig upp och får ett skott i mitt bröst utan att jag visat hot. Jag väljer då att skjuta eftersom att dem skjuter mig som är helt oskyldig i detta. Jag förstår Powergamingen och det var absolut fel. FearRP'en tycker jag är överdrivet eftersom att jag som är oskyldig blir skjuten redan ifrån start utan att jag visat hot. Klippet till detta - https://streamable.com/0zeiog (Jag var personen i blå tröja med en guldig Uzi).

Det andra scenariot nekar jag till att regelbrott begåtts eftersom att jag har motbevisat klipp. Det som händer är att min bil blivit stulen efter det scenariot vi tidigare blivit skjutna. Vi har fått återberättat eftersom att vi haft grabbar som varit i området och skjutit emot andra i Yakuza och dem visste vad som hade hänt. Vi misstänkte då att det var dessa personer i Yakuza som stulit min bil. Vi hade försökt att prata med dem flertalet gånger på ett snällt sätt och vi bad dem med Social RP och Social nivå att överlämna bilen då det var våran och det möjligvis blivit missförstånd. När det senare dyker upp andra Yakuza bilar som följer efter oss hela biljakten efter min bil så blir vi väldigt misstänkta, eftersom att vi då tidigare vetat att det är stor chans att Yakuza stulit bilen. Jag väljer att hoppa ut och när jag ska rikta på personerna som åker min bil så buggar mitt vapen. När jag väl får upp det ber jag dem hoppa ut och bilen. Då börjar en Yakuza bil hoppa ut och skjuta första skottet. Alltså sköt Yakuza första skottet och anledningen till att LKN som åkte min bil fick skott emot sig så var det för att han åkte emellen skottbanan där jag sköt emot Yakuza bilen som hoppat ut och börjat skjuta emot mig. Det finns även klipps ifrån detta och man ser även på LKN's klipp att han fick 1 ända skott emot sig när han åkte ivägen. Dem sköt även först så hur man kan få detta till en "Grov Shoot on Sight" fattar jag inte. Man kan också notera hur LKN powergamar grovt i att han inte säger ett ända ord och han har inte fått en åtgärd för detta. Nu handlar det inte om deras sida men tänker att man kan notera det eftersom att Trippy känner han och man kan dra en slutsats att det kan finnas något partiskt i detta.

LKN's Klipp - https://medal.tv/games/gta-v/clips/1TIYG341VKOHSu/Qss2GeDWML7p?invite=cr-MSxKejQsMTY3NzczMzAzLA?mobilebypass=true
Min sidas Klipp - https://medal.tv/games/gta-v/clips/1TJ0biL7qVZgd9/0RCbIkmCxhYo?invite=cr-MSxBZlUsMTM3OTE1MTYwLA

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare flertalet gånger.
Jag tar lärdom igenom att vara en ärlig person emot mig själv och Staffs. Jag har alltid varit ärlig och kommer alltid vara ärlig i ban överklagan. Jag tar lärdom igenom att tänka och reflektera över en ban eftersom att det är så man tar lärdom.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat RP'at på mina skador och accepterat att tagit en förlust. Enkelt sagt att RP'a på mina skador på ett bättre sätt och kunna utveckla stort scenario med att bli kidnappad och acceptera att man förlora i ett scenario. Jag hade kunnat gjort det roligare för båda parter och jag hade kunnat utveckla ett större scenario. Jag tycker att det var den biten då jag höll en dålig RP nivå och jag kunde hållt en högre och bättre RP nivå eftersom att jag är en etablerad spelare på Unive och jag ska kunna RP'a.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att förlora ett scenario och jag har lärt mig att skador alltid ska RP'as på. Jag har lärt mig att Scenario kan vara roligt även om man förlorar. Jag har lärt mig att bidra till scenario med bättre RP och hålla en högre standard. Skulle jag få en chans så har jag defintivit lärt mig att jag ska ta det lugnare och hålla en bra RP nivå. Jag har lärt mig och kommer RP'a på mina skador fullt ut.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Då jag skrivit till dig i PM att du inte kommer tillbaka så bör du vänta åtminstone 2 månader innan din nästa överklagan!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka