Nekad Elioec | Ban Överklagan [redbull]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elioec

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
1
Ban-referens
fivem-avgasen-0fq9 — FiveM, Permanent
Anledning: fuskar
Bannad av: redbull02.
Visa på portalen →

Berätta vad som hände Det som ledde till min ban var att ni hittade att jag hade sökt på GTA-fusk samt att jag hade flera sound packs installerade, där ett innehöll ett “pling”-ljud. Jag vill verkligen vara tydlig med att jag aldrig har använt eller haft några fusk i spelet, och enligt vad jag förstått hittades det heller inga faktiska cheats på min dator.

Anledningen till mina sökningar var ren nyfikenhet. Jag var aldrig ute efter att ladda ner eller använda något, utan jag kollade bara vad som fanns. Jag förstår dock i efterhand att detta ser väldigt dåligt ut och kan ge fel bild av mig som spelare.

När det gäller sound packs så testade jag olika ljud för att förbättra min upplevelse. Jag tänkte inte på att ett specifikt ljud kunde kopplas till något otillåtet. Det var inte gjort med någon dålig intention.

Jag vill också försöka förklara min syn på det: om någon exempelvis söker på vapen på internet betyder det inte att personen har eller tänker använda ett vapen. På samma sätt betyder inte mina sökningar att jag använde fusk. Men jag förstår att det kan tolkas så, och det är där jag gjorde fel i mitt omdöme.

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja, jag tar fullt ansvar för att jag försatte mig i en situation som kunde uppfattas som misstänksam. Jag borde ha tänkt längre och förstått hur det skulle se ut ur ert perspektiv.

Samtidigt vill jag vara ärlig och säga att jag inte har fuskat. Men jag förstår att mina handlingar skapade en bild som ledde till detta beslut, och det är där jag tar ansvar. Jag respekterar ert arbete och att ni måste ta beslut för serverns bästa.

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Den här situationen har verkligen fått mig att tänka om. Jag har lärt mig att även små saker kan få stora konsekvenser, och att det inte räcker att “inte fuska” – man måste också undvika allt som ens kan kopplas till det.

Om jag får chansen igen kommer jag att:

aldrig ens söka på eller vara i närheten av något fuskrelaterat
bara använda helt godkända och säkra tillägg
tänka mycket mer på hur mina handlingar kan uppfattas

Men viktigast av allt: jag kommer att ta min roll på servern ännu mer seriöst. Jag vill utvecklas som RP-spelare och bidra till kvalitativ och rolig rollplay för alla.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag vill verkligen, genuint få en till chans. Unive är inte bara en server för mig, utan en plats där jag lagt ner tid, energi och engagemang. Jag tycker om communityt och vill vara en del av det igen.

Jag vill inte bara komma tillbaka – jag vill komma tillbaka och göra det bättre. Jag vill skapa bra scenarion, bidra till seriös och rolig RP, och vara någon som andra spelare uppskattar att spela med. Det är det som motiverar mig mest.

Jag accepterar att jag gjort ett misstag i hur jag agerade och hur det kunde uppfattas, men jag hoppas att ni kan se att jag inte haft några dåliga intentioner. Jag vill visa att jag kan vara en positiv del av servern.

Att vara permanent bannad känns väldigt tungt, speciellt när jag vet att jag kan och vill göra bättre ifrån mig. Jag ber verkligen om en chans att få bevisa det i praktiken.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? yes

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka