Nekad Elioec | Blacklist Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Elioec

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
1
Blacklist-referens
ID: 727 — Tredjepartsmjukvaror
Anledning: fuskar
Personal: redbull02.
Datum: 2026-03-26
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Från mitt perspektiv blev jag bannad efter att det upptäcktes att jag hade sökt på GTA-fusk samt att jag hade flera sound packs installerade, där ett innehöll ett “pling”-ljud. Jag vill vara väldigt tydlig med att jag aldrig har använt några fusk i spelet, och såvitt jag vet hittades det heller inga faktiska cheats på min dator.

Anledningen till att jag hade sökt på fusk var av ren nyfikenhet. Jag hade ingen intention att ladda ner eller använda något, utan jag kollade bara vad som fanns. I efterhand förstår jag att detta ser väldigt dåligt ut och kan tolkas som att jag haft andra avsikter, även om det inte stämmer.

När det gäller mina sound packs så testade jag olika ljud för att göra spelet roligare. Ett av dessa innehöll ett “pling”-ljud, vilket jag nu förstår kan kopplas till otillåtna saker. Det var dock inget jag använde för att få någon fördel.

Jag förstår idag att även om jag själv inte hade några dåliga intentioner så ser det väldigt misstänksamt ut från ert perspektiv, och det är det som ledde till situationen.

Tar du ansvar för det som hände? Ja, jag tar ansvar för min del i det här. Jag inser att jag satte mig själv i en situation som lätt kunde misstolkas. Jag borde ha tänkt längre och förstått hur både mina sökningar och mina filer kunde uppfattas.

Samtidigt vill jag vara ärlig med att jag inte har fuskat, men jag accepterar att det jag gjorde gjorde att det såg ut så. Jag respekterar ert beslut och att ni måste agera för serverns bästa.

Vad har du lärt dig sedan dess? Jag har lärt mig att det inte räcker att själv veta att man inte gör fel – man måste också undvika allt som kan ge fel bild. Den här situationen har fått mig att inse hur viktigt det är att vara extra försiktig.

Framöver kommer jag:

inte ens vara i närheten av fuskrelaterade saker, varken sökningar eller annat
endast använda saker som är 100% godkända
tänka mer på hur mina handlingar kan uppfattas av andra

Jag har också insett hur mycket jag faktiskt bryr mig om att spela seriöst och bidra till bra RP.

Varför ska vi ge dig en till chans? Jag vill verkligen få en till chans för att kunna visa att jag kan göra rätt för mig. Det här var inte något jag gjorde med dåliga intentioner, utan ett dåligt omdöme som jag verkligen har lärt mig av.

Jag vill komma tillbaka och bidra med bra och seriös RP, skapa roliga scenarion och vara en positiv del av communityt. Jag är beredd att lägga ner tid och engagemang för att göra det på rätt sätt.

Att vara permanent bannad känns väldigt tungt, speciellt när jag vet att jag kan bättre. Jag vill verkligen få möjligheten att bevisa det i praktiken.

Har du bevis som stödjer din överklagan? Det jag kan hänvisa till är att det inte hittades några faktiska fuskprogram på min dator, utan endast sökningar och sound packs. Jag är villig att samarbeta fullt ut och visa det som krävs för att bevisa att jag inte har använt cheats.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

skulle du kunna tagga mer än bara redbull. Han har ej svarat nu på 4 dagar

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
BubbleGum
Unive Staff

får jag fråga er en sak vad blev jag bannad för?
vill veta exakt.

Senast ändrad:
noppe dem hittade inga fust på dator utan dom hittade att jag hade sökt på fusk på google och att jag hde ett plingljud nerladdat på mitt skrivbord som jag inte ens har eller skulle använda
Det var dem som sa det innan jag blev bannad och redbull sa det.

Okej, förstår, detta är vad som gäller, ett erbjudande. Godtar du det?

Låt mig tänka på det.
men varför blev jag bannad för fusk bara för att jag hade sökt på det på google.
Det är som om jag skulle söka upp en pisol eller glock på safari eller goggle i riktiga livet sedan ser polisen det och jag blir dömt till grov vapen brott. det funkar inte så.
Har älskat denna serven unive sen jag började med det vill inte att det ska sluta så här.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka