Antagen Effy | Ansökan till Staff [Hugster]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

GT.

Mod
Personalmedlem
Mod
Jobbstyrning
Meddelanden
282
Reaction score
11
Vad är ditt namn i verkligheten? Stephanie

Ditt discordnamn: gtorncard_92693

Ange ditt födelsedatum 11 November 1992

Varför ska just du bli staff? Jag tror att denna tjänst kommer kunna passa mig personligt och mitt intresse fortsätta bygga upp något jag velat göra på väldigt länge. Min kompetens inom service och support har funnits i mig sedan barndomen, att kunna hjälpa andra är något jag alltid vela göra, att se till att saker och ting fungerar korrekt är en viktig del av mig. Att se andra spelare kunna rollspela på en hög nivå har varit en del av mig att jaga drömmen.
När jag rollspelar rollspelar jag inte bara för skoj skull jag rollspelar för att leva mig in min karaktär och det är det jag vill att andra också ska kunna göra,
Därför söker jag denna roll som Junior Staff genom att gemensamt bygga upp vårt framtida team gemensamt och långsiktigt.

Dessvärre bryts det otroligt med mycket regler omkring i staden oavsett dygnet eller klockslaget och detta resulterar att seriösa rollspelare blir drabbade och kan då inte rollspelare som det egentligen hade velat på UNIVE, men med mer ögon och extra bevakning kommer jag då kunna bidra med till Staff teamet genom att ständigt se till att vårt rollspel utvecklas och fortsätter på en seriös nivå.

Man har hört om många andra servrar, många som försökt lyckas men många som har misslyckats, UNIVE är en dem som har lyckats sedan starten 2020 med tack vare det fantastiska Staff teamet som Unive har, där framtiden för Unive är ett rollspel där vi alla ska trivas på där vi alla ska känna oss trygga på, oavsett ålder så ska du alltid känna dig välkommen och väl bemött.
Men en sak är viktig för Unive: att du alltid ska kunna hålla dig inför reglerna bryts dessa regler resulterar detta till att spelare blir bannade , kickade eller blacklistade, och kanske aldrig mer får komma tillbaka till servern en plats som man trivdes på kanske resulterar med att en MODDARE eller en Fuskare eller Regelbrott bryts, då också ett löfte som spelaren har accepterat att ta emot, detta förstör ens rollspel därför ska Staff teamet kunna vara där för din hjälp och se till att vi på Staff teamet ser över dessa spelare som begår Regelbrott och därmed ska det tas åtgärder, regler som bryts är en regel som du också skriver under muntligt när du anslutar dig till servern där spelare har fått all information om innan det ansöker till Whitelist, första regeln därefter bemöter vi fler regler som också finns i våra portaler och all information som krävs ska varenda spelare kunna förstå vad som kan resultera vid regler som bryts kan detta resultera till en BAN en regel som är viktig att förstå för att kunna förstå vad rollspelet också betyder för just dig.
Vi på Unive är här för att kunna rollspela och ha det roligt tillsammans bygga upp en framtid med och därmed utöka Staff teamet.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det framkommer otroligt mycket lall på servern där många begår regelbrott och andra spelare som vill spela detta spel seriöst men kan med vissa gånger inte det eller till och med spelare som verkligen vill leva sig in i sin karaktär men det händer att många på servern förstör detta, och bidrar inte till den korrekta RPn nivån som ska finnas på UNIVE, en plats där många seriösa spelare finns men dessvärre också också mycket regelbrott som sker omkring staden som vi på UNIVE ständigt arbetar med,

Regelbrott sker det dagligen och RDM, VDM , Moddare, Fuskare ja you name it det sker dagligen med massa problem som bör åtgärdas och därmed behövs det mer staffs i teamet som kan hjälpas till med genom att ta del av dessa åtgärder och se till att staden fungerar som Unive vill att den ska fungera.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Du ska kunna samarbeta och kunna hålla god kommunikation och samtidigt kunna ha tålamod med att kunna ta ärenden gemensamt, hjälpa varje spelare som behöver hjälp och samtidigt se till att ditt team fungerar som det ska enligt matris, teamet ska kunna följa reglerna regelbundet och samtidigt kunna hålla god och opartiskt samarbeta med varandra. Att kunna lyssna på varandra och samtidigt kunna utvecklas tillsammans med ett team med många olika åldrar samlas ska alla kunna fungera också tillsammans med. Det är viktigt att vara opartisk när det gäller ärenden, och inte välja någon sida pga av vänskap eller något annat som rör regelbrott utan ett gott och neutralt samarbeta inom Staff teamet är viktigt.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Mitt tankesätt handlar om att alltid vara opartisk, det är en viktig del av mig. Gör man ett fel ska man också förstå att när man för första gången gick in på servern så ska man också veta att servern har regler. Att agera professionellt och kunna bemöta dina spelare korrekt och se över dem vad för fel det har gjort och vad det möjligtvis hade kunna bli bättre på, vissa stunder kanske ett regelbrott kanske endast är en varning men nästa regelbrott kanske skulle resultera med att du aldrig mer får komma tillbaka till Unive, att förklara till spelarna hur ett rollspel fungerar och samtidigt se till att regel brotten inte sker på Unive, vill jag därför kunna bidra med att bli Staff. Mitt sätt att agera opartisk gäller att förstå varför regelbrottet har begåtts från första början, att kunna sätta mig i deras roll och karaktär och supportera spelarna är något jag vill göra och hjälpa Unive bli bättre, och sätta mig i bådas perspektiv och ögon genom att kunna lyssna från bådas håll och inte från 1 håll. Därför är mitt tankesätt att agera professionellt genom att lysna höra och se, och därefter ta ett korrekt beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag arbetar 3 skift villket innebär att jag är redo att supportera UNIVE kväll , natt , dag i hela 7 dagar i rad. Jag lägger ner minst 6-10 timmar om dagen beroende på mitt schema, och är absolut villig att lägga ner mer tid när man är ledig.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan Januari 2026

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter av att arbeta som staff, men jag är redo att utvecklas och bidra mer till Unive än vad en server valt arbetar som, att bidra till Unive genom att vidare utvecklas hoss Unive som ständigt växer och etableras till mer seriöst rollspel.
Idag är jag servervakt och jag trivs otroligt bra inom den rollen, men för mig gäller det också att utvecklas därför känner jag att min tid för Servervakt har tagit sin tid och en ny roll har kommit ut på listan som jag ansöker till som Junior Staff, jag tror att en roll som staff kommer kunna hjälpa både mig personligt och samtidigt kunna utvecklas mer inom UNIVE, ett mer ansvarstagande område som jag vill ta till nästa nivå på.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Donation

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka