Inaktuell ebbot | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ebbot

Icke Medlem
Meddelanden
35
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? Ebbot

Ditt discordnamn: @ebbotski

Ange ditt födelsedatum 16 Februari 2009

Varför ska just du bli staff? Jag har spelat på Unive i ungefär ett år nu och har varit en del av communityn under den tiden. Nu känner jag att det är dags för mig att bidra mer och hjälpa till där det behövs. Jag är en helt vanlig grabb med sunt förnuft, och även om jag just nu tagit en liten paus från att rp, så vill jag ändå stötta servern på andra sätt.
Under min tid på servern har jag haft flera roller bland annat som chef på Marjas, biträdande på sjukhuset och inom kriminalen vilket har gett mig en bred förståelse för olika delar av rp. Jag vet hur det är att spela både seriöst och mer avslappnat, och jag tror det är en styrka när man jobbar som staff.
Jag ser mig själv som en lugn och sansad person som gillar ordning och reda. Jag har noll tålamod för folk som förstör för andra, och jag gör alltid mitt bästa för att rp upplevelsen ska vara rolig och rättvis för alla. Samtidigt är jag en chill person som gillar att hjälpa andra både nya och gamla spelare och jag tror det är en viktig egenskap för någon som vill vara staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag måste börja med att säga att Unive har lyckats bygga upp en väldigt stark och stabil grupp med moderators och senior moderators. Jag har egentligen inga större problem med hur servern fungerar överlag. Det enda jag upplever som ett möjligt problem är att det ibland kan vara lång väntetid på att få hjälp.
Det är just där jag känner att jag kan göra skillnad. Genom att bli staff vill jag bidra till att minska väntetiderna och se till att spelare får snabbare support när det behövs.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det är viktigt att alla i staffteamet hjälper varandra med ärenden och att vi har en tydlig och respektfull kommunikation. Om ett ärende blir för komplicerat för ens egen rang, ska man kunna vända sig till en annan staff för stöd. Jag vill bidra genom att alltid hålla en bra samtalston och se till att kommunikationen med varandra fungerar smidigt och professionell. :)

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som helper är det extremt viktigt att vara professionell, ha en opartisk inställning, kunna lyssna och ha tålamod men också veta när det är dags att ta kontroll, till exempel i en support där det inte leder någonstans. Det handlar om att hålla en bra samtalston, vara tydlig och alltid se till att rätt konsekvenser följer utifrån situationen.

Man ska alltid sträva efter att hjälpa till så mycket man kan, vara aktiv på servern och vara redo att ta emot support ärenden när det behövs.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Just nu tar jag en paus från att rp, vilket gör att jag har tid och tror inte att det blir några problem att hinna med staffuppgifter.

Hur länge har du spelat på Unive? Ungefär ett år 2024 medlem

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, inte riktigt jag är beredd att ta emot det som krävs och göra det som behövs.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka