Nekad DropDougle | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

DropDougle

Aktiv Medlem
Meddelanden
771
Reaction score
62
Vad är ditt namn i verkligheten? Douglas

Ditt discordnamn: DropDougle

Ange ditt födelsedatum 12 Maj 2010

Varför ska just du bli staff? Varför ska just jag ska bli staff? Jo det ska jag ta och svara på nu

Jo jag är pålitig och ansvarstagande, jag är kompetent inom staff yrket och jag vet hur man beter sig och hur man är bemötande som staff och jag tror jag skulle vara en suverän helper på Unive. Just nu är jag Forum mod och Servervakt så jag kan vissa delar som helpers och staffs gör dagligen, jag har redan stort ansvar över forumet och jag är riktigt aktiv och med mina kunskaper skulle jag vilja göra lite mer grejer som att specca olika scenarion och se till så alla beter sig och så det blir så bra scenario som möjligt.

Jag har bra kommunikations förmåga och kommunicerar med andra staffs och Forum mods när jag behöver hjälp med något, det är en viktig grej inom staff arbetet som inte så många tänker på, om det är ett stort scenario så kan man ju inte ta det själv, då ber man såklart någon eller flera personer att komma dit och hjälpa en med att specca scenariot.

Jag är också bra på problemlösning, till exempel vet jag rutinerna när det har hänt ett stort regelbrott i ett stort scenario, man börjar alltid med att låta en person prata åt gången och alla som inte var med i scenariot kan sticka därifrån så det inte blir onödigt många personer i support eftersom det kan bli kaos då. Jag är också dedikerad till att få bort allt lall och sunt förnuft från servern så det ska bli en sån bra spelupplevelse som möjligt. Jag kommer se till så att det inte blir något bråk utanför Fivem eftersom alla är med i ett och samma community så allt bråk ska skes in game.

Jag vågar ta beslut, detta är något som jag har hört att staff teamet brister på, vissa personer vågar inte ta beslut när någon har gjort ett mindre eller grövre regelbrott och det är något som inte kommer hända mig. Jag skiter fullständigt i om det är min kompis som har fail rpat han ska fortfarande bli bannad.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jo det är inte mycket som inte fungerar på Unive men det största problemet nu är förmodligen powergamingen, folk sticker bara ifrån i bilar när det är 5 ak47or riktade mot en utan att ens tveka.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo vi börjar med att skriva ut det i "viktig information" eller någon sån kanal så alla kan se att det kommer tas hårdare återgärder när det gäller powergamingen, det ska bli mer specc in game och minsta lilla powergamingen ska man bli bannad för ända tills ledningen och vice ledningen tycker att powergamingen har minskats och alla spelare har blivit mognare.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? När man har rollen "helper" eller "staff" ska man vara bemötande och lugn, man ska inte skrika åt någon om det verkligen inte behövs utom man ska göra det om det absolut är nödvändigt för att lugna ner situationen man är i. Man ska göra beslut beroende om någon har gjort fel eller rätt inte om man ogillar personen eller älskar personen.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jo det är lätt, jag kommer inte rpa lika mycket men max 1 timme om dagen och göra staff arbete minst 3 timmar om dagen, men såklart ska det finnas undantag.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2022 den 5te november.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag, jag har varit mod, sr.mod, delägare, ägare och massa mer men på små servrar. Nu är jag forum mod som har lärt mig mycket om forums delen.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag skulle iallafall vilja testa alla områden eftersom jag känner att alla delar skulle vara roliga men såklart vet jag inte det nu.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka