Inaktuell Dreamer | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Dreamer

Icke Medlem
Meddelanden
760
Reaction score
40
Vad ska gänget heta? Smurffi Tutka
Vad heter du i verkligheten? Martin

Ditt födelsedatum: 22 Februari 2005 | 16 år

Hur ofta kommer du vara inne? Är inne varjedag typ 6-8h per dag

Hur många timmar har du på Fivem? 750+

Berätta om din karaktär:
Han heter Timo Brotkin han är 26år. Han föddes i en liten svensk by i Finland som heter Dalsbruk. Snabbt därefter började hans föräldrar dricka väldigt mycket. En dag så dog båda hans föräldrar i en bilolycka. Nu var Timo ensam istället för att bli en missbrukare så valde han att bli finskalärare i en skola. En dag så ville Timo se hur det är att bo i ett annat land så han tog finlandsfärjan över till Sverige och bosatte sig i multistaden här jobbar han som Biträdande chef på mekonomen.
Hans ända vänner är Gunnar, Elias & Abdi alla de är grovt kriminella Timo blev bara mer och mer indragen i deras kriminalitet det slutade med att Timo blev missbrukare som hans föräldrar. Trots att han var Biträdande chef på mekonomen och fick hyffsat bra betalt så har Timo sett många som jobbat där att de har gått och blivit kriminella så Timo vill nu bli kriminell. Timo gillar att tatuera sig vaska guld, sälja weed och att gå på klubbar och bli full som faan. Han vill ta kriminaliteten till högre nivå så han vill starta "Jönssonligan" igen. Timo har dessutom varit ut och in på "kåken" och han är kändaste i poliskåren. Det var Jesper Ibramov som började dra Timo på nerverna en dag när Timo skulle sitta 400månader så visste Jesper att Timo skulle rymma så han la in honom i en cell som inte gick att öppna och Timo fick inte duscha eller röra på sig på flera dagar så en dag så tog Timo livet av en av sina cellkamrater och tog hans telefon sedan ringde han sina grabbar Abdi och Amos som kom och sprängde ut Timo ur fängelset. Nu är Timo på fri fot igen och ingen vet vad han ska göra tillnäst.

Nu efter 1år har Timo blivit polare med Jesper Ibramov efter att han blev korrupt polis. En dag tog Timo och Gunnar över The Palace och fixade många hektiska fester som alltid slutade i Boxnings match mellan The Palace boxningsproffset Amos Abdisson och de andra. Efter 3 dagar tröttnade Timo på festandet och sålde the palace åt Grove Street Family. Efter att han sålde the palace böt han karriär och blev biträdande Taxi chef. Efter ett par veckor tröttnade Timo på det och började jobba åt Bandidos som han har väldigt bra kontakt med idag eftersom Både Amos är bossen i gänget och Abdi är med där. I gänget har Timo hjälp med att plocka weed åt gänget och han har planerat hur bandidos ska ta över Club De Muneno och pressa ägaren på pengar eftersom ägaren legat med Abdis fru. Nu börjar Timo bli mer och mer igenkänd och han hoppas på att han kan ta Kriminalitet till en högre nivå.

Nu har Timo valt att ge tillbaka kriminella papperen tillbaka till staten efter 1år som vice boss i Bandidos och ett par veckor som president i Timos egna o-officiella gäng Tomteverkstaden där Jesper Ibramov var vice president. Det sista man såg av Timo var i ett Juvel rån tillsammans med Bandidos, man har hört att han blev ihjäl skjuten på rånet för man ansåg att Timo var för farlig för mänskligheten i Staden.
Efter ett par månaders återhämtning i Lappland, Finland vill Timo ansöka om Kriminella papper åter igen eftersom han älskar att vara i staden för i Finland finns det inte så mycket för en kriminell att göra förutom att råna lidl typ. Timo ska göra gänget Tomteverkstaden officiellt nu och alla elaka barn skall han ge en fin förtids julklapp om man säger så.

3månader senare:
Timo har nu varit Klubb chef över Muneno men han slutade efter att det blev för mycket tjafs mellan del ägarna så Timo valde att kicka ena del ägaren och göra andra fel ägaren till Ägare över muneno själv tog Timo en paus från allt festande och hetsande. men istället för att dricka mera och bli deprimerad så tog Timo tag i sitt liv och började gå på gymmet. Timo är nu i toppform och han hade länge velat köpa en Mc så han köpte en saab Mc och började köra på roadtrip runt hela staden. På vägen mötte han många Mc gäng som han vinkade åt, Timo har haft många planer om gäng ena har varit att återskapa Jönssonligan och den andra har varit Ett Mc gäng som skulle hett Tomteligan men nu vet han inte ens själv längre vad han vill han har sneglat över att bli chef på Ulla-Karins men han vet inte längre som sagt. Han har tappat kontakten med många som valt att lämna staden eller dött eller bara struntat i att umgås med Timo.

4Månader senare
Timo har varit Chef för Ulla-Karin Motor AB där han var den bästa chefen genom tiderna han fixade 10mill på 3dar. Men efter en tid så tog hans sido jobb fart och det var Tonys Tobak som Timo köpt upp för 1månad sedan i början sålde han endast tobak och Jägar utrustning typ men Timo tog kontakt med Club De Muneno ägarna och fixade sig ett samarbete mellan Klubben och Tonys Tobak så Timo köpte Sprit billigt och sålde i sin butik till ett rimligt pris billigare än vad stadens klubbar sålde sin sprit för så Timo blev Miljonär på en kväll bara från sprit försäljning. Butiken har även blivit Rånad flertals gånger men Timo har ett effektivt Inbrottslarm så Rånarna hinner inte långt föräns polisen har dem. När Timo var Kriminell så var han mycket bättre på att råna han gjorde person rån ensam och lyckades med flera bankrån tillsammans med sin Vice President Jesper Ibramov som Timo nu tappat kontakten med.

4månader senare
Timo var på en lång semester innan han kom tillbaka till Sverige igen men när han kom tillbaka så startade han upp Saras Bil & MC och blev en engång en av Unives mest framgångsrikaste affärsmän han kom i kontakt med tvillingarna Sten-Klas och Stig-Åke Svensson som var båda Biträdande chefer på Saras en tid flög åt och Timo fick sina Krim känslor tillbaka så han gick direkt till klädes affären och köpte mc kläder och han har nu Cannonball mc som sin kriminella liga. Under all denna tiden så har Timo också flyttat Tonys Tobak till Västkusten eftersom det inte var så många som besökte Tonys när det var i Sandy. Timo har också hakat upp kontakten med Amos, Pelle Päron, Pelle palsternacke och ibland ser han även Abdi Muhammed eller Timos gamla Barndoms vän Gunnar Abrahamsson vara i staden.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? För jag känner att jag har en väldigt bra rp nivå och jag vet hur Krim rp ska gå till eftersom jag varit Boss/President på andra servrar. Jag har varit boss i Vagos, The Hitmen, Cannonball Mc och på denna server Bandidos.

Har du några med dig från start med gänget? ja det har jag ungefär 5st ksk fler. Vice-president har jag färdigt också men det tar man ingame tycker jag.

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Vi ska vara det gäng som håller oss mycket vid Drog ställen och inne i staden och kör runt eftersom det är typ det som gänget gör irl. Vi ska ändå tänka det så realistiskt som möjligt eftersom jag tycker att det finns många gäng på servern som har ett irl gäng men inte rpar som det T.ex att ett fattigt gäng irl kör omkring med en Rolls Royce som är värd flera miljoner irl.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Jag har varit Gäng ledare för Bandidos en tid men mesta dels har jag varit Vice-Boss men lämnade det för att ha Mitt eget lilla o-officiella gäng "tomteverkstaden". Jag har varit med i många gäng krig vid drogställen och andra ställen. Sedan har jag gjort många lyckade bank/juvelrån och butiks/person rån. Jag vet grunderna och lite till i kriminell Rp. Sedan har jag varit med i Vagos på en annan server som jag spelade typ i 2veckor. Sedan har jag haft ett trio gäng på en engelsk server som hette The Hitmen. Men som sagt så har jag varit med om mycket gängkriminalitet. Jag vet hur man ska bete sig som gäng medlem eller boss. Dessutom tycker jag att jag har väldigt bra Rp när det kommer till att vara Boss, ägare eller chef för det har jag varit mycket.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? Jag kommer att vara en ganska så chill Boss ända tills någon fukkar upp t.ex att nån medlem goolar ner gänget eller gängets plats vart vi ligger eller säger medlemmars namn eller namn på vice eller bossen då tror jag nog jag kommer att rpa arg och säkert trycka in han i en liten Fiat 600 baklucka och sedan låta bilen rulla ner för ett stup eller knyta fast han med buntband och sedan knuffa ner honom för piren eller vid Fyren (säljet). Men som jag redan skrivet så kommer jag vara ganska så chill och inte bestämma för mycket över medlemmarna.

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag kommer att förklara för alla i gänget att vi ska vara ett lite undan skymt gäng som inte går och skjuter och gör massa gäng krig och sedan hoppas jag på att dom lyder annars kickar jag ut dem ur gänget. men sedan kommer jag ha en sådan regel att endast vid stora stöter eller bankrån ta ut dem större vapnen att om vi bara ska hålla oss vid weedet eller ströga runt i staden så har vi pistoler på oss och om vi strögar runt i staden så vill jag att alla ska ha sina vapen i bakluckan eller handsfacket så inte polisen tar oss och får våran identitet läckta över staden.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut Jag tar 2st för att för att ha större chans. Ett bra kriminellt scenario skulle kunna vara en kidnappning där man kidnappar en medlem av t.ex. ett gäng som man haft beef med vet att dom har mycket kraft man ska föra den här fienden till en avlägsen plats utanför staden där man vet att folk sällan rör sig och det är låg chans att någon kommer för att leta. Sedan ska man ta kontakt med personens gäng, chef eller liknande för att utpressa på pengar. Vid behov använda sig av misshandel på via telefon till den som blir utpressad för att visa att man menar allvar för att sedan låta personen som blivit kidnappad gå inom en nära distans till staden efter man eventuellt fått pengarna eller utnyttjat personen som gissla i ett rån mot butik eller bank. Ett bra bankrån är när man planerar väldigt mycket hur det ska gå till. Man planerar flykt fordon vilka personer som gör vad t.ex. två personer tar pengarna och tar sig in i valvet, två person tar och håller koll gisslan en person förhandlar med polisen. När vi väl lyckats ta oss ut måste vi veta vilka kläder vi ska byta till så dem inte känner igen oss. Och för att komma ut ska det inte göras genom att skjuta på poliserna eller andra. Det blir inte roligt för någon i scenariot det ska vara roligt för alla. Ett exempel på att ta sig ut är att man har med sig gisslan ut och går bakom huset och hoppar in i ett flykt fordon. Man ska också förhandla med polisen på en professionell nivå och ge rimliga svar. Man ska inte skada gisslan under rånet. Flykt vägen ska man ha planerat också byta bil under flykten så dem inte vet vilken bil vi har. Förhoppningsvis skakar vi av poliserna. Men om dem fortfarande är efter oss kan man ta vapen och skjuta på deras däck. Då kommer man förmodligen kunna smita. När vi har smitit dumpar vi bilen tar en ny bil åker och fixar helt nya kläder.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Jag kommer att vara mycket online och kommer att följa med på de flesta kriminella sakerna vi går på eller så har jag tänkt att vi ingame håller ett möte inom gänget ic såklart i vårt klubbhus och kollar vilka som är på plats eller hur mycket vapen det tagits från vapen förrådet och om dom sticker till support efter varje kriminellt scenario eftersom dom blir av med sina vapen och jag vill inte vara ett sådant gäng som förstör serverns Rp utan jag vill vara ett professionellt Gäng som kan Rpa.

Hur hanterar du kritik? Jag kan ta kritik väldigt bra och jag förstår om jag gör nåt fel.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Absolut.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Absolut inte!

Har du läst våra Regler? Absolut.

Senast ändrad:
Tillbaka