Nekad Denfullatigern | Beslut Överklagan (Saab)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Denfullatigern

Icke Medlem
Meddelanden
150
Reaction score
1
Ditt discord namn: Denfullatigern

Ditt Hex-ID: steam:11000012e7fdcaf

Vad för typ av beslut gäller det? indragen krim

Vem/vilka tog beslutet? berra, saab och en till vilket ja inte minns vem

Varför tror du själv att beslutet togs? Det som hände var att jag hamnade i ett skottscenario där motparten sköt sönder mina däck. Jag rullade då bilen en väldigt kort sträcka, det handlade om cirka 30 meter, för att snabbt kunna hoppa ut ur fordonet och skjuta tillbaka och döda dem som sköt mot mig. Min tanke i stunden var bara att snabbt ta mig ur bilen för att kunna försvara mig och döda motparten som startat scenariot. Jag förstår att staffsen har valt att dra min kriminell-roll för Powergaming baserat på sitt clip. Även om sträckan jag körde var väldigt kort, så inser jag nu att det ser fel ut när jag fortsätter framföra fordonet trots att däcket är trasigt bara för att få ett läge där jag kan hoppa ut och skjuta. Jag förstår att jag borde ha agerat mer realistiskt på skadan direkt istället för att rulla de sista metrarna. Jag inser nu att min RP brast i just den sekvensen och att jag borde ha prioriterat ett realistiskt agerande på bilens skador framför att snabbt komma ur bilen för att döda dem

Hur är beslutet felaktigt? Jag anser att beslutet är felaktigt eftersom den korta sträcka jag rullade bilen inte speglar en vilja att begå Powergaming, utan var en ren instinkt för att kunna hoppa ut och försvara mig i ett pågående skottscenario. Det rörde sig om cirka 30 meter – en sträcka som tar bara någon sekund att köra – vilket jag anser är för lite för att klassas som ett grovt regelbrott som bör leda till indragen kriminell-roll. Beslutet känns för hårt då jag i övrigt sköter min kriminella RP och alltid strävar efter att följa reglerna. I just denna stressiga situation, när motparten precis skjutit sönder mina däck, prioriterade jag att snabbt komma ur bilen för att kunna skjuta tillbaka och döda dem, istället för att bli kvarlämnad som en enkel måltavla i ett trasigt fordon. Jag förstår att det tekniskt sett var fel att rulla de sista metrarna, men jag tycker att en varning eller en kortare ban hade varit ett mer rimligt straff än att dra hela min kriminella roll för en så pass isolerad och kortvarig händelse

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: https://medal.tv/games/gta-v/clips/maDsaBP4JQp5Bm19P?invite=cr-MSxrNE8sMTc2MDE1Mjcz&v=10

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka