Nekad cocatb | Ansökan till Servervakt [Sather]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

cocatb

Medlem
Servervakt
Meddelanden
22
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Axel

Vad heter du på discord? cocatb#9898

Ange ditt födelsedatum 14 November 2008

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Nu när är sommarlov kan jag vara inne varje dag från cirka 09:00-01:00. Om jag inte har lov eller helg alltså vanliga vardagar med skola kan jag vara inne cirka 15:30-22:00.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Sedan 25 oktober 2021 alltså i 9 månader.

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/933414058487578645/998715514442498108/unknown.png

Har du varit blacklistad någon gång? Nej

Vad är en servervakt enligt dig? En servervakt enligt mig är en person som vill hjälpa servern utvecklas och föra den framåt. De ska kunna alla regler och vad som är rätt och fel. Man ska också kunna hålla en god rp nivå och inte bli konstant bannad. En servervakt är en person som hjälper till att få bort spelare som bryter mot regler genom att kicka eller banna dem beroende på regelbrott och nivå.

Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Just jag är lämplig eftersom att jag tidigare har varit servervakt, när jag var det försökte jag i första hand hjälpa folk och inte banna dem direkt. Om det var till exempel en icke medlem som precis kommit in på servern försökte jag alltid skriva till den i ooc att man inte ska göra så och vad man kan göra istället. Det gick såklart inte om den vdm:ade sönder flera personer men jag försökte så ofta jag kunde. Jag är också lämplig eftersom att jag kan reglerna väldigt bra och kan hålla en god rp-nivå, det är nog också därför jag aldrig har blivit bannad. Jag vill hjälpa servern framåt och så att alla nya får en bra bild av den. Jag har aldrig fått en indragen roll eller varning och jag var servervakt ett bra tag så jag vet hur allt fungerar och hur man ska agera i olika situationer.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En bra servervakt enligt mig är en person som kan alla regler bra och kan hålla en god rp-nivå. De är trots allt de som ska hjälpa servern att se bra ut och därför ska man inte lalla eller begå andra regelbrott. En bra servervakt ska verkligen inte abusa utan de ska använda sina perms på ett bra sätt. Det jag också tycker är viktigt är att de alltid ska försöka hjälpa nya spelare och försöka få dem att förstå vad som är rätt och fel och inte bara banna dem direkt. Om vi säger att en ny person till servern går runt och pratar OOC och har buggade kläder tycker jag servervakten ska agera på följande sätt: Skriva en /m till personen att den ska byta kläder eftersom de är buggade och läsa reglerna på unive.se, istället för att banna/kicka. Om personen fortsätter begå regelbrott tycker jag servervakten ska kicka personen och skriva anledningen samt att den ska gå in och läsa reglerna på unive.se.

Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt När man har tagit sin servervakt-intervju och blir godkänd, får man ett förtroende av staffs. Detta förtroende är ett stort ansvar och staffen som godkände personen litade på den. Abuse är då att man bryter förtroendet och väljer att använda sina perms på ett felaktigt sätt. Det kan vara att man revivar sig själv eller sin kompis, bara för att de kanske hade slarvat med mat eller vatten. Eller att servervakten och sin kompis hade varit i ett lalligt slagsmål med varandra och dör, sedan revivar servervakten båda. Det kan också vara att man kickar eller bannar folk för helt random och ogilitga anledningar.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka