Inaktuell Challeballe | Gäng ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Challe

Aktiv Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
317
Reaction score
46
Vad ska gänget heta? The Crew

Vad heter du i verkligheten? Charlie=boss
Erik=vice
Markus=vice

Ditt födelsedatum: 11 Juni 2006

Hur ofta kommer du vara inne? Vi alla kommer vara online varje dag från klockan 09:00 på morgonen till 05:00 nästa dag på morgonen. Det här är på helger och på vardagar är vi online från klockan 15:00 på dagen till typ 00:00 på kvällen.

Hur många timmar har du på Fivem? Charlie har 610 timmar
Erik har 220 timmar
Marcus har 800 timmar

Berätta om din karaktär: Charlies karaktärsbeskrivning - Kent Göransson heter han och är uppväxt i en liten ort i södra Stockholm och är 28 år idag. Det var mycket kriminalitet där han bodde och det var tufft för honom i skolan och socialt, han vart retad för sitt bilintresse. I hans familj hade han en Mamma, Pappa och en lillasyster. Hans mamma gick på grova droger och hans lillasyster dog vid tidig ålder. Hon vart skjuten när hon var påväg hem från en centrum sent med en kompis, hon var bara 13 år då. Efter det så vart Kent och hela familjen ledsna för det. Kent började då köra streetrace med en bil som han hade byggt ihop med sin pappa. Han körde street race för att han gillar bilar och ville tjäna ihop pengar till sin familj. Senare blev han känd för sina streetrace vinster. Han började även att ordna streetrace själv med sina kriminella kompisar och det var så han kom in i den kriminella kretsen. Han flyttade till staden Unive i hopp om att uppfylla sina streetrace drömmar i storstaden och bilda ett gäng "The Crew". Eriks karaktärsbeskrivning - Han heter Mohammad Mashmodhi och är uppväxt i Somalia och är 34 år gammal. han har en lillebror som heter Abdi och de har alltid hållit ihop sedan de var små barn och alltid varit de barnen som styrde och ställde på dagis och i skolan men speciellt Mohammad han var liksom bossen och Abdi var Vice kan man typ säga. Mohammad som då styrde och ställde planerade faktiskt ett eller flera snatterier på affärer i deras trakter med andra barn bland annat Abdi. det var även typ Mohammad som var mannen i familjen för att hans pappa dog när Mohammad var i en väldigt ung ålder och han har tekniskt sett växt upp utan en farsa. så det har varit lite tufft för bröderna Mashmodhi. I typ tonåren så började han hänga med de stora grabbarna som då var kriminella och då gjorde han saker för de och han var typ en springis för dem och slutade som en högt uppsatt kriminell i Somalia. så bröderna flyttade till en ny stad. För att deras knarkgäng blev helt splittrat och allt bara försvann. Men Mohammad blir väldigt förbannad om man rör hans familj och det blir svårt att kontrollera sig själv då i hans situation men annars så håller han ilskan inne. Marcus karaktärsbeskrivning - Min gubbe är en man som heter Bobby Aleksandrovic han är 25 år, brunhårig han har skäggstubb och gillar att klä sig i ett lite mer streetwear stil. Han är kille på ungefär 186 cm lång. Hans dröm är att joina ett gäng för han vill känna sig del av en större familj eller jobba på ett bilbolag. Heter Han har en bror som heter Adam, Mamma Carina Pappa Stefan. Han kommer från en liten by utanför södertälje som heter Nöttesta där han växte upp med lite bråk och stök här och där när han var 15 hamnade han i sitt första slagsmål med en äldre kille men det gick bra han vann fighten. Genom hans liv har han till och från haft problem med polisen då han har varit gängmedlem hans mål är att en dag bli en av dom högre uppsatta i ett gäng en av hans största motivationen i livet är hans bror utan han skulle han inte var där han är idag hans favorit fordon är motorcykel för den är snabb och smidig och lätt att ta sig fram med han är en kille som har haft problem med polisen tidigare eftersom han begått brott mot vapenlagen och innehav av narkotika. Han gillar att åka hoj och tjäna snabba pengar genom sina kunder. Bobby har ett lätt beroende för att röka han röker ungefär två paket i veckan. Bobby är snäll och rolig han försöker att alltid ligga lite loki för kundernas skull. Bobby är en nattuggla vilket innebär att han helst är ute på natten då han har en mindre riska att polisen tar han när han begår något eventuellt brott. Hans hobbys är att gymma och han älskar att spela basket hans dröm är att gå till NBA. Bobby älskar att äta kycklingtallrik med pommes.

Varför ska just du få starta ett eget gäng? Vi skulle vilja skapa ett gäng för vi har en väldigt unik ide som har med bilar att göra eftersom att vi vill få in mer bil kultur i den kriminella branschen och i hela servern. Det skulle vara kul ifall vi kunde få skapa ett gäng, vi hade bidragit med mycket bra rp samt roliga och bra scenarion. Vi kommer även bjuda på bra och roliga car meets och bra streetrace. Vi tror att många på servern kommer uppskatta det vi gör eftersom många har bra och snabba bilar och därför vill delta i bil evenemang. Vi kommer ha en kriminell del i gänget och där kommer ena vicen vara mest insatt i och den andra vicen kommer vara insatt i streetrace delen. I den kriminella delen kommer vi att hålla på med diverse kriminella grejer såsom en viss mängd droghandel, senare när vi är mer erfarna inom den kriminell branschen på Unive så kommer vi utföra eventuella välplanerade rån för att kunna köpa in mera unika och dyra import delar/bilar och även kriminell utrustning samt verktyg till lagning av bilar. Med den kriminella utrustningen så som buntband, vapen, dyrk så kommer vi alltid hålla oss till att öppna eld är sista utvägen ALLTID! Vi kommer även spela mycket på sunt förnuft. Sunt Förnuft för oss är att tänka innan du gör nåt du ska kunna spela fritt för att utveckla din karaktär själv utan att anpassa dig till några regler. tex du har en gun på dig du ser en person du verkligen hatar han står på torget och är med kompisar då skjuter du inte bara för att få han död. Ist när han tex är själv så kidnappa han å utpressa han på pengar elr nåt sånt gör ett längre scenario av de.

Har du några med dig från start med gänget? Ja vi en en grupp vänner som alla känner varandra IRL och brukar umgås på fritiden. Crew boss - Han är den som har mest överblick av både delarna i gänget fast alla är ändå samma grupp. Challeballe#1231 Kriminell Chef - Är mest insatt i den mer kriminella delen (typ bara) men hjälper lite med det andra om det behövs samma med den andra chefen/vice. Erikozzt#1030 Street Race Chef - Är mest insatt i bilarna och Street Race delen men är med i det kriminella ändå när det behövs. Lil Mackish#4565 Crew Mekaniker - Lagar strikt bara bilar som är med i streetrace och företagsbilar INGEN ANNANS!! vi är noga med det för dom ska inte vara som meko eller falk - MästareAlfred#6859 Borenstam#0640 Crew Kriminell - Dem är medlemmar som har fått tilliten för att arbeta på den kriminella sidan av företaget och arbetar lite som springisar. Med drogerna itzzolle#4666 alex071226#0659 Crew - Dem är medlemmar som hjälper till vid streetrace och håller ordning på leden och talar om regler. Kommer i framtiden…

Vad tänker du att gänget ska ha för roll i staden? Ska skapa roliga scenarion som inte bara handlar om rån och vapen/ kriminellt relaterade grejer. Vi vill bidra med roliga scenarion som handlar om streetrace och bil evenemang i olika miljöer med roliga teman. Sen har vi som sagt en kriminell sida men den är bara till för att få in extra pengar för att betala löner, import delar och bilar, men den sidan vill vi inte ska synas ut till allmänheten. Vi vill att folk ska se oss som ett roligt företag som anordnar street races, dom ska kunna komma fram till oss och fråga när nästa race blir utan att vara rädda på något sätt. Men självklart kräver vi också att vi får respekt tillbaka men vi använder oss inte utav våld för att få det för vi vill. Inte ses som ett farligt gäng utan som ett roligt företag.

Vilka erfarenheter har du inom gäng rp? Charlie: Jag har många erfarenheter inom kriminalitet, har varit Maffiaboss i en annan server och kan ta hand om pengar och medlemmar. Har varit med i många rån, bankrån och affärs rån samt juvel rån. Har bra kunskaper inom droger, hur man tänker ifall det blir något fel osv. Erik: Jag har varit med i olika slags gäng innan på servers olika MC gäng och andra slags typer av gäng jag har varit boss i en MC och varit högra hand/ vice i olika gäng. Jag har även jobbat mycket med droger och vet hur man hanterar de. Och hur man ska reagera på andra gäng som samtidigt håller på med droger på samma ställe. Jag kan även planera rån och har planerat tidigare rån bla… bankrån som tog tid att Marcus: jag har RP,at som kriminell många gånger innan allt från tungt kriminell till en liten springs som bara har en kontakt och inte ens vet hans riktiga namn. jag har vart i gäng som balas och gröna grove street gäng, maffia, vapenförsäljare, kartell, framila boss och blods allt på olika server jag har runt 700 timmar som kriminell och jag har varit med och gjort många olika bra planerade rån.

Vad tänker du att din roll som Boss över ett gäng ska innebära för gänget? En boss ska vara hård och bestämd och visa att det är han som bestämmer så att medlemmar och andra i gänget inte gör saker som bossen säger att de inte ska göra speciellt då olagliga saker. det är liksom han som är högsta hönset kan man säga men medlemmarna ska även lyssna på vice eller i detta fall har vi olika vice bossar/chefer som är insatta i olika delar i gänget det mest kriminella och en för street race men som sagt om någon inte lyssnar på något viktigt väldigt viktigt då kommer BOSSEN att se till att hen inte kommer tillbaka till gänget eller säger något till polisen.

Men som sagt att vara gäng boss är ett stort ansvar och man måste även se till att man måste lyssna på vice i andra hand eller oftast så kommer antagligen vice prata med gäng bossen om något stort beslut som de ska göra
Men ibland så har man gäng möten som är för att om någon har förslag om gänget medlem eller vice kanske har något att säga

Hur tänker du att du som gäng boss över gänget ska kunna utveckla serverns gäng rp? Jag vill utveckla gäng RP genom att göra roliga scenarion. Det är ju också mitt ansvar att mina medlemmar RP,ar bra och vet vad dom ska göra i vissa scenarion. Vill också lära mina medlemmar vad som är RP inom det kriminella och hjälpa dom med de så att det blir en högre RP bland dom kriminella i servern. Vill inte heller att någon RP,ar för makt eller pengar. Tycker det är fel att bara för man är med i ett gäng så ska man inte börja hota folk bara för att dom råka köra in i en. Det enligt mig och mina vänner är bara rent sagt dålig RP och de som gör de borde faktiskt inte vara kriminella enligt oss. Bara för att de har (rollen) kriminell så ska man inte rikta gun och hota folk för att de har makten att göra det.

Berätta om hur ett bra kriminellt scenario ska se ut tt exempel på ett bra scenario kan va att vi tar och kidnappar någon och håller dom som gissla: om vi ska ta nån gisslan måste gänget först ha en välplanerad och utvecklad plan i flera steg 1. Vi måste ha en plan över hur vi ska utföra kidnappningen. Vi kommer behöva få tag på personers dagliga rutin kan vara till exempel vart han jobbar vad han brukar göra efter jobbet, vart han bor och om personen har någon partner. Efter det så måste man komma överens med gänget vilken tid och plats man ska ta han och var all deltaganden ska befinna sig för man kanske måste sett nån på att förfölja personens eventuella parter några kanske ska vara på platsen man ska ta han till. 2. Gänget måste prata ihop sig över hur kidnappningen ska utföras såsom vart ska vi föra personen vad vill vi få ut ur personen och hur ska vi få ut det vi vill ha, hur ska vi få in personen i bilen ska vi hota med pistol eller kniv och man bör söka igenom personen och ta alla vapen och slänga telefonen ut genom fönstret och släng inte telefonen på platsen man utförde kidnappningen på. Man vill att det ska gå snabbt och smidigt så ingen misstänker något. Och att tänka på att inte använda telefonen som kommunikation vid utförandet för polisen kan spåra samtal använde walkie talkie för att undvika polisen så mycket som möjligt. Man måste också applicera buntband när man tar personen. När man tagit personen så tar man dom till ett oförutsägbart ställe där man hotar personen med vapen för att få ut informationen som man vill ha. När man är klar med personen kör man personen till en plats långt utanför stan och man lämnar personen med mer och vatten för att man vill inte ha mer blod på sina händer än vad man eventuellt redan har.

Hur ska du kunna uppnå att ha koll på gäng medlemmarna och så deras RP är hög? Vi alla känner varann IRL som jag nämnt innan och vi alla kommer överens bra. Jag kan då ha bra kontakt med dom både ingame och ooc och hålla reda på vad dom gör. Och dom som är vice känner jag bra och det är bra för att det är dom som kommer hålla koll på de som börjar jobba hos oss. Kommer även säga vad dom gör bra och fel men självklart på ett snällt sätt för i mitt gäng vill jag inte att någon blir ledsen osv. Och för att mitt gäng ska ha hög rp så vill jag ju också kolla ooc t.ex hur många gånger dom har blivit bannade.

Hur hanterar du kritik? Jag hanterar kritik bra! Kritik för mig är bara bra och om jag får kritik tar jag reda på vad jag gjorde fel och vad jag kan göra/förbättra för att det inte ska hända igen och ta reda på exakt det jag gjorde fel så att vår RP tillsammans i gänget blir så bra som möjligt. Och då måste även den som ger kritik förklara exakt vad man gjort och inte bara säga att man har RDM:at typ. Då blir det inte bra om hen inte heller säger vad man kan förbättra.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte får gänget? Ja, det skulle vi alla göra, vi alla gillar servern och vill fortsätta RP,a hä. Vi skapar asnajs Scenarion som är allmänt roliga för alla ändå.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive? Nej, ingen av oss gör det

Har du läst våra Regler? Ja, alla nuvarande deltagare har läst reglerna och har WL.

+rep bra rp och coolt att ni håller på med street race för ingen gör typ street race nuförtiden och det skulle behövas mer organiserade street races

Tillbaka