brakille14
Medlem
- Meddelanden
- 5
- Reaction score
- 0
Åtgärds-referens
ID: 1700 — Normal (5p)
Typ: Hets-OOC (§ 5.2)
Anledning: Skickar massa saker i allmänt för att provocera andra spelar samt att han hetsar i in-game pms.
Personal: Berra1213
Datum: 2026-04-12
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Ur mitt perspektiv började situationen med att jag och mina vänner upprepade gånger fick /m pings från en annan spelare in game. Detta gjorde det svårt för mig att fokusera, då jag inte kunde använda Twitter eller Blocket som vanligt. Jag försökte hålla koll på annonser, särskilt för import och patentbilar eftersom jag är intresserad av att köpa en, men blev konstant störd.
Jag försökte kontakta personen via /m för att förstå varför han skickade dessa pings, men fick inget svar. Istället fortsatte han att pinga både mig och mina vänner. Till slut skrev jag:
“/m sluta skicka pings till oss din hund”.
Jag blev sedan bannad, dels för detta uttalande, och även för att jag delade en bild från in game Twitter i allmän chat. Jag var inte medveten om att detta var förbjudet, särskilt eftersom det finns en “x”-kanal där man kan se Twitterflödet i realtid.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag anser att åtgärden är felaktig eftersom spelaren aktivt provocerade fram en reaktion genom att upprepade gånger pinga mig och mina vänner utan anledning. Mitt svar var visserligen irriterat, men jag anser inte att det var särskilt grovt. Jag använde inga starka eller grova förolämpningar, utan skrev endast “hund”.
Därför tycker jag att 5p är en för hård åtgärd i förhållande till situationen. Jag hade gärna sett att åtgärden tas bort helt, eller åtminstone sänks till en mild nivå eller en tillsägelse
Har du bevis som stödjer din överklagan? Finns i tidigare tråd
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja