Antagen Bokmal | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    2
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bokmal

Medlem
Meddelanden
28
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Jakob

Ditt discordnamn: realbokmal

Ange ditt födelsedatum 23 Juli 2008

Varför ska just du bli staff? Jag ska bli staff hos Unive då jag tidigare har varit staff på andra servrar och har tyckt om att hjälpa till. Därför skulle jag vilja pröva på staff hos Unive Roleplay också, ser att det finns brister hos rpn men också spelarna. Därför är jag här för att hjälpa till. Jag kommer ta mitt job seriöst och vissa framfötterna. Jag kommer agera professionellt inom min roll som staff för att både hjälpa servern men även vara en förbild för spelarna. Kommer ta support men också ingame reports och specc. Att Volontär arbeta för att förbättra saker, det sitter mig nära hjärtat.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det kan finnas många små/stora brister inom Unive som, "kommer och går".

Men några av det största är t.ex.
Lallandet: Icke-medlemmar snor spelares bilar för att utnyttja dem som vapen emot andra spelare. Eller uttrycker sig rasistiskt under längre perioder då ingen kan stoppa det just då.

Skott avlösningar: Kriminella blir mindre och mindre Sociala, och mer och mer shoot sugna. Dem skjuter mer bara för att skjuta. I vissa av fallen ligger det inte ens något bakomliggande scenario till skjutningen.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Vi tar ett t.ex. Jag är ingame och speccar runt samt tar reports, då får jag syn på en kille som vdmar 2 pers och sedan snabbt flyr iväg. Det jag gör är att jag klippar med klipppogram och sedan sätter mig i /samtal "ID" och förklarar till han att han ska hoppa support. Jag har klippt för att sedan kunna bevisa för honom vad han har gjort ifall han skulle neka emot hans server regel brytande. Sedan kommer jag förklara att det kommer leda till "det här & det här." och ge han det straff som han ska ha. Där efter så skickar jag in dem bevis jag har på honom i bevis-material kanalen för bans och fortsätter vidare mitt job.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Support är ingen chill/utforska kanal. Det betyder att jag inte ska sitta där med andra staffs och snacka och lata oss. Support kanalen är till för att hjälpa både icke medlemar/ medlemar på servern som har frågor och problem. Vi ska finnas där för dem i alla situationer och de ska inte tvivla på oss. Därför ska vi agera professionellt och få dem att känna sig som hemma.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? jag lägger en hel del tid framför datorn på fritiden när jag inte gymmar. Det betyder att nästan all data tid går åt Unive > Vilket leder till staff-arbete. Ifall jag inte är bortrest, men i sådana fall så skickar jag ut och informerar.

Hur länge har du spelat på Unive? Första gången jag någon sin rpade på Unive var 2022, men nu sedan 2025-01-06.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag, jag har tidigare varit staff på serverar som har samma/liknande commands så jag vet inprincip hur allt fungerar.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Jobb, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, inte vad jag kan komma på. ☺️

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka