Antagen Bobbilobbi3 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bobbilobbi1

Icke Medlem
Meddelanden
51
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: bobbilobbi3

Ange ditt födelsedatum 1 Januari 2000

Varför ska just du bli staff? Därför jag just ska vara ska är för att jag har varit aktiv på servern som medlem fler tals gånger sen i början av 2023 men har nu nytt dc och forums konto då jag tappat mitt gamla men jag känner nu att jag vill bidra mer än bara RP. Sedan i början av 2023 har jag lagt ner mycket tid här på Unive och lärt mig hur reglerna fungerar, men också som spelare och tidigare staff på fler talls andra serverar. Jag är en social person som gillar att samarbeta och bemöta andra med respekt. Att bli staff här på Unive skulle ge mig chansen att hjälpa servern utveckla samtidigt som jag får en ny utmaning.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det finns vissa punkter som jag inte riktigt tycker fungerar här på Unive. Social RP glöms ofta bort, vilket leder till att fokus hamnar mer på att ha de bästa bilarna och så mycket vapen som möjligt istället för att bygga relationer och längre scenarion. Jag märker också att en del spelare brister i respekten mot andra spelare, vilket förstör upplevelsen för dem som faktiskt vill spela på ett seriöst och roligt sätt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror att staff-teamet kan göra mycket genom att vara tydligare med vad som förväntas i RP och påminna spelarna om att social RP är en viktig del av servern. Det handlar också om att visa konsekvent handlingskraft när respekten mot andra brister - så spelare förstår att dåligt beteende inte accepteras. Samtidigt är det viktigt att uppmuntra och uppmuntra och lyfta fram de som faktiskt bidrar med bra RP nivå, så fler motiveras att följa efter. På det sättet kan vi långsiktigt bygga en bättre stämning på servern.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? För mig handlar det om att vara lugn, respektfull och rättvis. Som staff måste man vara opartisk och alltid föregå med gott exempel. Man ska kunna hantera ärenden utan att låta känslor eller vänskap att påverka ett beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kan vara aktiv runt 3-6 timmar på vardagar och längre under helger. Jag tycker det är viktigt att hålla en bra balans, så att jag kan vara jämnt aktiv utan att det påverkar mitt privatliv negativt.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan Början av 2023 har jag spelat här på Unive. Har nytt forums konto och dc konto då jag vart hackad på mitt gamla.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja. Jag har tidigare varit staff på flera andra servrar. På de flesta servrar jag spelat på har jag haft någon form av staff-roll, vilket gett mig mycket erfaren heter inom både support och konflikthanteringar. Unive är faktiskt en av de få servrar där jag inte änu haft en staff-position på.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej. Jag är redo och beredd för alla delar av staff arbete förutom Event Ansvarig.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka